قاسم روانبخش:
آشفتگی در لانه‌ براندازان؛ اقتدار و انسجام در جبهه ملت و دولت

0 ۸۵

در آستانه سالگرد مرگ مهسا امینی و سالگرد اغتشاشات، دوباره جریان ضدانقلاب اسبش را برای اغتشاشاتی دیگر زین کرده است. جریان ضدانقلاب از دو سه ماه پیش، با در اختیار داشتن صدها شبکه فارسی زبان خارجی و اجاره‌ای، به اصطلاح مردم را به آشوب و اعتراض و اغتشاش دعوت کرده است.

باید به این جماعت گفت که اگر شما توان براندازی داشتید، در سال گذشته که در یک جنگ ترکیبی تمام عیار با حضور همه مخالفان نظام از کومله، دموکرات، تجزیه‌طلبان، سلطنت‌طلبان، مارکسیت‌ها، توده‌ای‌ها، جبهه‌ملی، نهضت‌آزادی، سازمان منافقین، مدعیان اصلاحات، غرب‌گرایان داخلی و خارجی و با حمایت همه جانبه امریکا، اروپا، اسرائیل و برخی دولت‌های منطقه مانند عربستان سعودی و… به صحنه آمده بودید، نتیجه‌ای گرفته بودید؛ ولی تجربه نشان داد که جمهوری اسلامی همچون گذشته همانند درختی کهن و ریشه‌دار در برابر این گونه بادهای موسمی ضعیف نمی‌لرزد و به آن آسیبی وارد نمی‌شود. یک سال از آن ماجرا گذشت، گروهک‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق، توسط دولت عراق و با هماهنگی ایران، آسیب جدی خوردند.

عناصر اصلی تجزیه‌طلب در سیستان و بلوچستان و عناصری که به دنبال شکستن وحدت شیعه و سنی بودند، از اعتبار افتادند و بعضا دستگیر شدند. در گذر زمان معلوم شد که برای مدعیان «زن زندگی، آزادی» زن ارزشی ندارد، آن‌ها به دنبال استفاده ابزاری و جنسی از زنان هستند. گروهک‌های سیاسی مدعی اصلاح طلبی نیز در همین مدت به جان هم افتادند و اپوزسیون خارج‌نشین نیز مانند حیوانات جنگل به هم پریدند و بر سر غنایم بدست نیامده، همدیگر را پاره پاره کردند.

اکنون در سالگرد اغتشاشات گذشته، وضعیت ضدانقلاب چگونه است؟ آیا وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد که بتواند به اهداف خودش ( براندازی) دست یابد؟ برای بررسی وضعیت اقتدار نظام اسلامی و وضعیت آشفته جبهه مخالفان نظام، یک حساب سرانگشتی می‌تواند به ما نشان دهد که جمهوری اسلامی بسیار مقتدرتر از سال گذشته و دشمن در موضعی بسیار ضعیف‌تر از سال قبل است، به گونه‌ای که اصلا قابل مقایسه نیست.

الف. وضعیت نظام اسلامی در یک سال گذشته، ایران توانسته است تا حدود زیادی تحریم‌ها را دور بزند و با عضویت در شانگ‌های و بریکس و برقراری ارتباط با کشورهای همسایه مانند عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و گسترش مراودات با دیگر کشورها، هژمونی دلار را شکسته و ارزش پول ملی را حفظ کند. سفرهای خارجی رییس جمهور به کشورهای مختلف مانند اندونزی، مالزی، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و کشورهای امریکای جنوبی و بستن قرارداد‌های مهم، تاثیر بسزایی در بالابردن امید در ملت ایران داشته است. ایران در یک سال گذشته، توانست با قدرت دیپلماسی، مبالغ زیادی از پول‌های خود را در کره‌جنوبی و عراق، آزاد و به اقتصاد کشور تزریق کند، بسیاری از پروژه‌های نیمه‌کاره را به اتمام برساند، در سایه تصمیمات مهم اقتصادی، ارزش مسکن، ماشین و لوازم خانگی را بیش از ۳۰ درصد کاهش دهد و قیمت مصالح ساختمانی را تثبیت؛ بلکه کاهش دهد و قیمت مواد غذایی را نیز ثابت نگه دارد. سفر بیش از ۴ میلیون ایرانی به عراق در اربعین با برنامه‌ریزی بسیار خوب و عالی و راهپیمایی میلیون‌ها جامانده از اربعین در ایران، حاکی از مقبولیت و اعتبار نظام اسلامی در میان آحاد مردم است.

ب. وضعیت جبهه مخالفان نظام
۱. سازمان منافقین که مقر آن‌ها در کشور آلبانی بود، توسط دولت آلبانی متلاشی شد و فعالیت آن‌ها در آن کشور محدود شده است، به طوری که حتی اینترنت آن‌ها نیز قطع شده است! دولت آلبانی به آن‌ها هشدار داده است که باید از این کشور خارج شوند و رهبر این سازمان مخوف یعنی مریم رجوی، فراری شده و حق بازگشت به این کشور را ندارد. این سازمان هم اکنون به دنبال رایزنی برای پیدا کردن مکانی است که به آن جا برود؛ ولی تاکنون هیچ کشوری به آن‌ها چراغ سبزی نشان نداده است.

۲. سازمان کومله و دموکرات و پ.ک.ک و در یک کلمه، “تجزیه‌طلبان کرد” نیز در توافق ایران و عراق در شرف نابودی هستند. تجزیه‌طلبان خلق عرب و بلوچ نیز به سرنوشتی مشابه گرفتار شده‌اند.

۳. با سفر ربع پهلوی به اسراییل و گذاشتن کلاه صهیونیست‌ها بر سر خودش، رفتن به زیارت دیوار… آبروی سلطنت‌طلبان را برد و در نزد مردم و حتی اپوزسیون خارج‌نشین نیز بی‌اعتبار ساخت.

۴. غرب‌گرایان داخلی و به اصطلاح اصلاح‌طلبان نیز در داخل، دچار تشتت و اختلاف شده‌اند، به طوری که در مصاحبه‌ها و نوشته‌های آن‌ها کاملا مشهود است. اظهارات اخیر سعید رضوی و محمد قوچانی، سندی بر این مدعاست.

۵. اپوزسیون خارج‌نشین نیز دچار نوعی تشتت و چند دستگی شده است، به طوری که در رسانه‌های خودشان دائما به یکدیگر بدگویی می‌کنند.

۶. در جبهه خارجی نیز جنگ یمن پایان یافت و دولت عراق نیز سامان گرفت و در لبنان نیز آرامش برقرار شد. عربستان سعودی که از حامیان اصلی اغتشاشات بود، رابطه‌اش با ایران برقرار شد و سفارت‌های دو کشور نیز فعال شدند و سایر کشورهای منطقه مانند امارات، کویت و بحرین نیز روابطشان را با ایران بهبودی بخشیدند. اسراییل در بدترین شرایط سیاسی امنیتی قرار گرفته است، به طوری که علاه بر فلسطینیان، حتی احزاب صهیونیستی و مردم یهودی اسراییل نیز در تظاهرات گسترده هفتگی بر ضد دولت نامشروع نتانیاهو، شرکت می‌کنند. براساس این تحلیل و این مقایسه آماری و با این تغییر وضعیت در دو جبهه، احتمال وقوع اغتشاشات در سالگرد اغتشاشات، عملا منتفی یا در حد صفر است. البته همواره رسانه‌های این جبهه دشمن، با دروغ و بزرگ نمایی یک خبر، در صدد است که این‌گونه وانمود کند که قرار است خبری بشود. رسانه‌هایی که حضور ۲۳ میلیونی زوار اربعینی را سانسور می‌کنند؛ ولی خبر جعلی مرگ یک دختر که هیچ ارتباطی با مسایل سیاسی نداشته است را بزرگ نمایی و از کاه، کوه می‌سازند.

بی‌تردید این‌گونه تلاش‌های دشمن و پادوهای آن، آب در هاون کوبیدن است و از این گونه سر وصداها، جز زحمت خویش طرفی نخواهد بست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.