علی خضریان:
چند دستاورد مهم انتخابات ۱۱ اسفند

0 ۵۰

علی خضریان: مهمترین دستاورد انتخابات یازدهم اسفند، اثبات مجدد این اصل اساسی در جمهوری اسلامی است که نشان داد همچنان مردم حق تعیین سرنوشت خود را دارند و الگوی مردم‌سالاری دینی یک امر صوری نیست، بلکه مردم در تصمیم‌گیری برای کشور دخیل هستند و قدرت تغییر در دولت و مجلس را دارا می‌باشند.

ضمن اینکه تجربه ۴۵ساله مردم‌سالاری دینی، امروز آن را به مرز بلوغ کامل رسانده و تبدیل به یک امر نهادینه شده است. بطوریکه علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و انتقادات اجتماعی به حاکمان، توان جذب مشارکت سیاسی جامعه را بدون هرگونه اجباری در سطح متوسط مشارکت در دیگر نقاط دنیا دارا می‌باشد.

انتخابات ۱۱ اسفند بار دیگر نشان داد برخلاف نظام‌های سیاسی غربی که بر مبنای سرمایه قرار دارد و همه مناسبات و تصمیم‌ها در جهت حفظ، انباشت و توسعه‌ی آن می‌باشد و قاعدتاً در نظام سرمایه‌داری غلبه با اقلیت است. در مردم‌سالاری دینی این اکثریت مردم هستند که امکان تغییر را دارا می‌باشند.

کار بزرگ انقلاب اسلامی این بوده است که با تکیه بر آرای مردم از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، با مجاهدت برای تحقق و استمرار مردم‌سالاری دینی توانسته در سازمان مشروعیت بخش مدرنیته و اندیشه‌ی مدرن، شکاف بنیادی ایجاد کند.

موضوعی که باعث شده تا یک نظام مبتنی بر اندیشه‌های دینی بتواند آن برگ برنده‌ای را که اندیشه‌ی مدرن تحت عنوان مردم‌سالاری و دموکراسی به عنوان یک الگوی موفق و کارآمد در اختیار داشته است، از انحصار سکولاریسم خارج کرده و مدعی یک نظم جدید مبتنی بر دین و مردم‌سالاری واقعی شود.

لذا باید درود و سلام بفرستیم بر مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی که با حضور آگاهانه خود در انتخابات، گامی بلند در مسیر افزایش اعتبار و استقلال کشور برداشتند و با عزم راسخ خود عزت ملی و اقتدار کشور را بار دیگر به رخ جهانیان کشاندند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.