زهره طبیب‌زاده:
قوانین تصویب شده در حوزه مسکن باید پیگیری شود

زهره طبیب‌زاده عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص اولویت‌های مجلس در دوره آینده، گفت: اولویت من به  محورهای  اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی تقسیم می شود و در صورت موفقیت و راهیابی به  مجلس آینده پیشنهادات زیر را پیگیری خواهم کرد .

وی افزود: به نظر من بحث مسکن از مهمترین مسائلی است که می تواند پیشران امور اقتصادی باشد. مسکن در مسئله اجتماعی  تشکیل خانواده هم سهم اساسی دارد. خوشبختانه قوانین خوبی در مجلس یازدهم در مورد جهش تولید مسکن تصویب شد که باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در بسیاری موارد ما کمبود قانون نداریم مشکل ما در اجرای قانون است؛  قانون مصوب می شود اما اجرایی نمی شود، قول ساخت سالانه یک میلیون مسکن دولت را پیگیری خواهم کرد.

طبیب‌زاده با اشاره به مشکلات صنعت خودرو، اظهار کرد: بسیاری از آحاد جامعه  به خصوص طبقه متوسط نیازمند خرید خودرو ارزان قیمت هستند. متاسفانه معضلات مهم و عدیده ای در بحث خودرو وجود دارد، قیمت تمام شده خودرو بسیار بالا است، کارخانه‌های تولید کننده خودرو ، محصولات پتروشیمی  وفولاد را  با‌ قیمت جهانی  که  تابع  نوسالات بازار ارز آزاد  است، دریافت میکنند  لذا قیمت تمام شده خودرو افزایش پیدا می کند ،پس تغییرات قیمتی خودرو سازاجتناب ناپذیر میشود.

وی  افزود: مقام معظم رهبری صراحتا در این زمینه اظهارنظر  فرموده و خواستار حل این مسئله شدند ولی هنوز هیچ اقدامی  اتفاق نیفتاده است، این  مهم قابل پیگیری است .

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بحث رونق تولید و اشتغال عنوان کرد: همه  می دانیم افزایش تولید ملی تنها راه نجات اقتصاد کشور و یکی از محورهای مهم  اقتصاد مقاومتیست .

طبیب‌زاده با بیان اینکه با  افزایش  تولید  اشتغال زیاد می شود و بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی ازبیکاری جوانان  حل  خواهد شد ، تصریح کرد: بنابراین تلاش  خواهم کرد تا وضعیت کارخانه های تعطیل یا نیمه تعطیل پیگیری شود. خوشبختانه دولت در این زمینه حساسیت مثبتی دارد ولی این امر باید از سوی نمایندگان هم یک مطالبه جدی باشد.

وی همچنین با اشاره به قانون مالیات بر خانه‌های خالی، بیان کرد: در این زمینه گزارشات متعدد این قبیل خانه ها را  بیش از دو و نیم میلیون در سطح کشور تخمین زده است،  در حالی‌که گزارشات دولت تعداد بسیار کمتری  را مطرح می کند. این اختلاف امار  باید از طریق نمایندگان مجلس پیگیری و علل آن  مشخص و حل گردد.

طبیب زاده در ادامه با اشاره به بحث‌های فرهنگی در جامعه عنوان کرد: در خصوص موضوع حجاب  با توجه به شرایط فرهنگی فعلی ما در شهرهای بزرگ و کلان شهر تهران قطعا اگر توفیق راه یابی به مجلس را  پیدا کنم به این معضل مهم فرهنگی به طور ویژه خواهم پرداخت.

وی همچنین در مورد سوال از انتقادات موجود بر ریاست مجلس اظهار کرد: در  همه دوره ها انتقاد وجود داشته است و انتقاد تنها مربوط به  رئیس فعلی مجلس نیست.مکانیزم انتخاب رئیس در مجلس ما مکانیزم خاصی است افرادی  که در مجلس  حضور داشته اند، این مکانیزم را به خوبی  می شناسند، تا این مکانیزم حل نشود مشکل اداره مجلس حل نمیشود .

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر انتقادی به ریاست مجلس وجود دارد در واقع  انتقاد به نمایندگانی است که آن رئیس را انتخاب می کنند .

طبیب‌زاده در ادامه گفت: من راجع به رئیس مجلس یازدهم بطور خاص صحبت نکردم. مجلس یازدهم هم مانند همه دوره ها نقاط ضعف و مثبتی داشته  است، اما مقام معظم رهبری به برایند این عملکرد لقب مجلس انقلابی را دادند چرا که قوانین با اهمیت و تاثیرگذاری در این مجلس تصویب شده است ، هیچوقت  نباید از صراط عدالت خارج شد .

وی افزود:  در صدر اقدامات مثبتی که در مجلس یازدهم رقم زده شد قانون اقدام راهبردیست .این قانون پس از وقفه روی داده در فعالیتهای هسته ای  کشور طی تصویب  برجام‌ ، مصوب و باعث  حرکت رو به جلویی در صنعت هسته ای کشور شد  که قابل تقدیر است .

طبیب زاده خاطر نشان کرد: تصویب قانون جهش تولید مسکن ، قانون مالیات بر خانه های خالی ، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون مصوب جهت  افزایش حقوق سربازان ، قانون رتبه بندی معلمان وبسیاری از مصوبات دیگر این مجلس باعث رفع مشکلات و تامین مطالبات برحق ذی نفعان شده است و برعکس تاخیر های اتفاق افتاده در تصویب قانون مربوط به   حجاب ، عدم تصویب قانون ساماندهی  فضای مجازی از جمله نقدهای وارد بر مجلس یازدهم است.

نظرات (۰)
ثبت نظر