حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی:
علامه مصباح یزدی نهضت علمی جدیدی در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی کرد

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی که در جمع نمازگزاران مسجد ارشاد شهرری برگزار شد، افزود: این علامه در زمینه های فلسفه اخلاق و سیاست سخنرانی های زیادی دارد به گونه ای که مکتب اخلاقی این عالم وارسته شامل ۱۵ جلد کتاب است که بزودی منتشر خواهد شد.

آقاتهرانی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه مصباح یزدی موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی(ره) را تاسیس کرد که ۳۰ موضوع علوم انسانی شامل روانشناسی ، عرفان فلسفه و اخلاق در آنجا کار می شد و این موسسه حدود پنج هزار دانش آموخته دارد.

وی با تبیین ویژگی های اخلاقی و علمی علامه مصباح یزدی اظهار داشت: این استاد حوزه علمیه هیچ گاه به دنبال تمجید خودش نبود و متفکری با این حقیقت که بنده متواضع خدا بود.

حجت الاسلام آقا تهرانی ادامه داد: مرحوم علامه مصباح یزدی معتقد بود که طلبه باید در کنار فراگیری فقه و اصول به حوزه علوم انسانی ورود و علوم اسلامی را در آن پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی علامه مصباح یزدی را عالمی متواضع، متعبد، دیندار و با تقوا خواند که به توجه و توسل به اهل بیت (ع) معتقد بود.

در پایان این مراسم که با حضور سید علی یزدیخواه نماینده مجلس شورای اسلامی و مسوولان و مردم انقلابی و مؤمن شهرستان ری برگزار شد، شماری از حاضران مسائل و مشکلاتشان را با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

نظرات (۰)
ثبت نظر