حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی:
علامه مصباح یزدی نهضت علمی جدیدی در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی کرد

0 ۴۸۹

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی که در جمع نمازگزاران مسجد ارشاد شهرری برگزار شد، افزود: این علامه در زمینه های فلسفه اخلاق و سیاست سخنرانی های زیادی دارد به گونه ای که مکتب اخلاقی این عالم وارسته شامل ۱۵ جلد کتاب است که بزودی منتشر خواهد شد.

آقاتهرانی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه مصباح یزدی موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی(ره) را تاسیس کرد که ۳۰ موضوع علوم انسانی شامل روانشناسی ، عرفان فلسفه و اخلاق در آنجا کار می شد و این موسسه حدود پنج هزار دانش آموخته دارد.

وی با تبیین ویژگی های اخلاقی و علمی علامه مصباح یزدی اظهار داشت: این استاد حوزه علمیه هیچ گاه به دنبال تمجید خودش نبود و متفکری با این حقیقت که بنده متواضع خدا بود.

حجت الاسلام آقا تهرانی ادامه داد: مرحوم علامه مصباح یزدی معتقد بود که طلبه باید در کنار فراگیری فقه و اصول به حوزه علوم انسانی ورود و علوم اسلامی را در آن پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی علامه مصباح یزدی را عالمی متواضع، متعبد، دیندار و با تقوا خواند که به توجه و توسل به اهل بیت (ع) معتقد بود.

در پایان این مراسم که با حضور سید علی یزدیخواه نماینده مجلس شورای اسلامی و مسوولان و مردم انقلابی و مؤمن شهرستان ری برگزار شد، شماری از حاضران مسائل و مشکلاتشان را با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.