حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:
وضع جمعیت به سمت یک دره عمیق حرکت می کند/ در مسأله حجاب روی اصول انقلاب می ایستیم و هراسی نداریم

0 ۱۲۰

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی امروز در جمع فعالین فرهنگی ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، به اولویت های کمسیون فرهنگی مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: اولین اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استمرار طرح هایی بود که افراد قبلاً روی آن کار کرده‌اند و در مرحله بعدی شناخت افق رهبر انقلابی و جامعه عمل پوشاندن به بیانات معظم له است.

وی سومین اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را مسئله جمعیت و افزایش نسل عنوان کرد و گفت: وضعیت جمعیت به سمت یک دره عمیق حرکت می کند و لذا تلاش داشتیم طرح هایی را تصویب کنیم که ازدواج جوانان را تسهیل کند؛ طرح هایی در جهت حمایت از خانواده های تصویب کردیم که رهبر انقلاب رضایت خودشان را از آن اعلام کردند.

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تدوین برنامه‌هایی برای صدا و سیما، کتابخانه‌ها، فضای مجازی و باشگاه‌داری ورزشی را از دیگر اولویت ها و طرح های این کمیسیون عنوان کرد و افزود: تلاش مجلس و کمیسیون فرهنگی افزایش بودجه فرهنگی بود؛ بودجه فرهنگی قبلا خیلی اندک یعنی دو درصد بود و اکنون هم که به ۳ و نیم درصد رسیده بازهم خیلی ناچیز است. با توجه به این که انقلاب اسلامی بنیه فرهنگی دارد و مردم ایران سبقه فرهنگی دارند باید بودجه های فرهنگی بر اساس نیاز جامعه و مقابله با حملات دشمن تصویب شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب از اول مجلس یازدهم را مجلس انقلابی عنوان کردند و در دیدار اخیر نیز آن را تکرار کردند؛ مجلس و دولت همراهی و همکاری بهتری با هم دارند و البته اختلاف سلائق وجود دارد که امری طبیعی است.

آقاتهرانی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی با وزرای ارشاد، ورزش و گردشگری و رئیس صدا و سیما و بخش های حوزوی در ارتباط مستقیم است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه های مجلس برای رونق بخشیدن به مساجد، گفت: مسجد محل سیاست، دیانت، اندیشه و تفکر است و حدود ۴ قانون در مجلس های قبلی نوشته شده بود که هیچ کدام در تراز مسجد نبود و رهبر انقلاب هم آن‌ها را نپسندیدند. در این مجلس تلاش کردیم یک طرح درست و حسابی طراحی کنیم و البته کمیسیون فرهنگی جایگاه آن‌چنانی نداشت و در این دوره مقداری بهبود یافته است و برخی مسئولین فرهنگی وقتی کاری را قبول ندارند امروز و فردا می ‌کنند و ابتر می ماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از طرح هایی که در مجلس تصویب شد، حمایت از جمعیت بود که محکم روی آن ایستادیم و تصویب کردیم و رهبر انقلاب هم در دیدار اخیرشان با نمایندگان مجلس از این طرح تجلیل و تقدیر کردند.

وی به مسئله حجاب اشاره کرد و افزود: ۳۲ مجموعه و نهاد فرهنگی در خصوص حجاب مسئولیت ایجابی دارند، اما هیچ کدام به جز وزارت کشور و فراجا به وظیفه خود عمل نکردند؛ نمی شود عده‌ای به وظیفه خود عمل نکنند و انتظار پیشرفت داشت.

آقاتهرانی تصریح کرد: در موارد زیادی قانون تصویب می شود اما برخی وزارتخانه ها بدان عمل نمی کنند و زمین می‌ماند، حال آنکه برخی کشورها قوانین سختی دارند و در مرحله اول با متخلفین برخورد قاطع می کنند.

وی در پایان گفت: حجاب یک امر واجب شرعی و سیاسی است و آنچه که از سوی قوه قضائیه تنظیم و توسط دولت به صورت لایحه به مجلس آمده، هنوز اعلام وصول نشده است و مجلس روی آن کار خواهد کرد و اعلام نظر می کند؛ ما روی اصول انقلاب خواهیم ایستاد و از کسی هم هراسی نداریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.