بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)

0 ۱۷۶

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل می باشد:

مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، در عین حال که بهانه‌ای برای ملت ایران است تا با حضور پرشور در مراسم سالروز چهاردهم خرداد محبّت و ارادت و احترام خود را نسبت به امام عزیز و بزرگوار بار دیگر تجدید کند و با رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی بیعتی مجدد نماید؛ فرصتی است برای این‌که دلهای شیفته امام و اصول و راهبردهای آن بزرگوار، وفاداری خود را به اصول و خطّ امام و اهدافی که ایشان ترسیم کردند، نشان دهند.
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ضمن اینکه یک شخصیت برجسته و ممتاز، یک عالمِ بزرگ، یک فقیه صاحب مکتب، یک فیلسوف برجسته، یک سیاستمدار، یک مصلح بزرگ اجتماعی و از لحاظ روحیّات، صاحب خصلتها و خصوصیات ممتاز و کم‌نظیر بود که باعث گردیده تا شخصیت ایشان را در چشم مردمِ دوران حیاتشان و دوران‌های بعد برجسته کند، به دلیل اینکه توانست اصول و خطوط روشنی را در سطح افکار عمومی مردم ایران و حتی در مقابل چشم همه جهانیان بنیان‌گذاری کند و براساس آن یک نظام سیاسی و اجتماعی به وجود آورد تا امیدهای بزرگی در دل مستضعفان عالم و امّت اسلامی ایجاد شود، دارای یک شخصیت بی‌نظیر در عصر معاصر است. بطوریکه وقتی امروز به اصول و هویت انقلاب اسلامی می‌نگریم، در حقیقت این اصول از خطوط برجسته شخصیت امام عزیز تشکیل شده است.
باید بپذیریم که بزرگترین هنر امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) ایجاد یک چارچوب محکم برای انقلاب اسلامی است تا گفتمان انقلاب در هاضمه قدرت‌ها و جریان‌های سیاسىِ مسلّط جهان هضم نشود. هنری که در شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و یا شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و بر مبنای تعالیم امام و خطّ اشاره انگشت ایشان مورد توجه و تاکید مردم قرار گرفت و معنایش این بود که این انقلاب متّکی به اصول ثابت و مستحکمی است که نه به اصول سوسیالیزمِ اردوگاه آن روز شرق ارتباطی دارد و نه به اصول سرمایه‌دارىِ لیبرال اردوگاه غرب متکی خواهد بود.
انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشأن و بر پایه اصول مستحکمی بنا شد تا هم اجرای عدالت را مورد نظر قرار دهد و هم آزادی و استقلال را که برای ملتها از مهمترین ارزش‌هاست بصورت عملی مورد توجه قرار دهد.، انقلابی که ضمن پایبندی بر معنویت و اخلاق، ترکیبی از عدالتخواهی و آزادیخواهی و مردم‌سالاری است؛ ضمن اینکه عدالت را نه از منظر عدالت ادعایی و موهومی که کمونیست‌ها در شوروی سابق و یا در کشورهای اقمارِ خود شعارش را میدادند، مطرح کرد بلکه توانست عدالتِ اسلامی را با تعریف خاص دینی و اسلامی به عرصه عملی بیاورد. همچنین آزادی در نظام جمهوری اسلامی را با آزادی غربی که به معنای مهارگسیختگىِ صاحبان قدرت و سرمایه و همچنین به معنای بی‌بندوباری انسان‌ها در هرگونه رفتار و عمل است، تمیز قرار داد تا آزادىِ اسلامی که هم آزادی اجتماعی است، هم آزادی معنوی و هم آزادی فردی با قید اسلامی و با فهم و هدایت و تعریف اسلام است در عصر حاضر امکان ظهور یابد.
امام خمینی توانست با تعریف درست از معنویت و اخلاق در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی، دینداری های متحجّر، بی‌منطق و ایستا در بسیاری از جوامع را به حاشیه براند تا مسیر سعادت برای جامعه و انسان‌ها در عصر حاضر دارای الگویی عینی و عملی گردد.

امام بزرگوار که اصول اساسی انقلاب اسلامی را پیش از پیروزی انقلاب، برای ملت و آگاهان تشریح کرد؛ پس از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی با مجاهدتی وصف ناپذیر پای این اصول ایستادگی کرد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک پدیده نوین و بی‌نظیر امیدها را در دل جوامع مسلمان زنده کند. و همه در سرتاسر دنیای اسلام و بیرونِ دنیای اسلام فهمیدند که این نظام سیاسی یک شکل تقلیدی از رژیم‌های شرقی و غربی نیست؛ بلکه با یک پدیده نو و دارای حیات و قدرت تحرّکِ جدید مواجه هستند. این پیام مهم در سرتاسر دنیای اسلام، ملت‌های مسلمان را براساس امید جدیدی که به آن دست یافتن به تحرک واداشته است. تحرکی که باعث گردیده تا با گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان بوقهای تبلیغاتی استکبار در سرتاسر دنیا علیه جمهوری اسلامی سمپاشی و لجن‌پراکنی کنند تا امیدی که نظام اسلامی در دل مسلمین دنیا به وجود آورده و همچنان زنده است را نابود کنند.
دشمنان انقلاب اسلامی و خط روشن امام عزیز امروز می‌دانند تا این چشمه انقلاب می‌جوشد و تا کانون فکر و اندیشه امام راحل در ایران اسلامی زنده است، نخواهند توانست دیگر ملتها را از عدالتخواهی و حق‌طلبیشان مأیوس کنند. فلذا دو راهبرد را در پیش گرفته‌اند و ضمن اینکه در طول بیش از چهل سال گذشته همیشه تلاش کردند تا این سرچشمه روشن را به کلی از بین ببرند که با بیداری و زنده بودن ملت عزیز ایران همیشه با ناکامی مواجه بودند، تلاششان را بر این قرار دادند تا محتوای جمهوری اسلامی و اصول روشن گفتمان انقلاب اسلامی را کم رنگ و یا از بین ببرند. دشمن در مسیر تلاش خود برای استحاله خط امام تلاشش این است تا جهت‌گیری‌ها را عوض کند و در مفاهیم مسلم و بیّنات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توسط عوامل نفوذی و به ظاهر انقلابی خدشه ایجاد کند؛ ولو صورت آن محفوظ بماند.
البته در این میدان بعضاً برخی دوستان غافل نیز با فریب تبلیغات دشمن مبنی بر اینکه اگر از برخی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام راحل کوتاه نیاییم، اصل انقلاب اسلامی رو به زوال خواهد رفت، از مسیر اصول روشن انقلاب عقب نشینی می‌کنند. در حالیکه در طول سالها مخصوصا ماه‌های گذشته به دفعات شاهد بودیم که واقعیت صحنه اجتماعی ایران اسلامی بر خلاف آنچه به عنوان یک ترفند تبلیغاتی از سوی دشمن مخابره می‌شود، بر اصول روشن انقلاب و خط امام ایستاده است. و اتفاقاً باید به ساده لوحان داخلی یادآور شد که اگر انقلاب اسلامی، از لحاظ سرمایه اجتماعی ضعیف و ناتوان شده باشد، چه دلیلی برای مقابله با آن با صرف میلیاردها دلار می‌باشد؟ اگر انقلاب اسلامی که مهمترین سرمایه‌اش مردم عزیزمان می‌باشد از نفس افتاده بود، چرا آمریکا و غرب با همه ساز و برگ سیاسی و تبلیغاتی خود به میدان مبارزه با این انقلاب می‌آید، اما هیچ دستاوردی در میدان کسب نمی‌کند؟
جبهه پایداری انقلاب اسلامی معتقد است که انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) و براساس وعده روشن الهی، زنده و توفنده‌تر از گذشته رو به پیش است و تنها راه سعادت ملت ایران این است که براساس هدایت‌های داهیانه ایشان، حرکت انقلاب و خطوط اساسی آن را به پیش برد و بدینگونه با تاکید بر حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب در گفتار و عمل مجددا با امامین انقلاب اعلام بیعت کنیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
جبهه پایداری انقلاب اسلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.