حجت الاسلام نصرا... پژمانفر:
امروزه کسب و کار و زندگی مردم در گرو اینترنت است و آنها با چالش مواجه هستند

0 ۱۳۶

حجت الاسلام نصرا… پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل۹۰ در گفت‌وگویی به موضوعاتی درباره مبارزه با فساد، اختلال اینترنت و … پرداخته است که در ادامه بخش‌های مهم این گفت‌وگو را می‌خوانید:‌

یکی از اسباب مهمی که زمینه تورم و نارضایتی آحاد مردم را ایجاد کرده و به چالش‌های اقتصادی دامن زده، تسهیلاتی است که بانک‌ها در مسیر غلط اعطا می‌کنند و تورم موجود زاییده رفتار و طرز کار غلطی است که در ارتباط با بانک‌ها وجود دارد و اگر بگوییم جمعیت ۸۵میلیونی کشور درگیر این مسأله و مشکلات ناشی از آن هستند، مبالغه نکرده‌ایم.جریان فساد با تمام قوا به پیکره حاکمیت و مردم حمله می‌کند و این نشان می‌دهد در مسیر فسادزدایی قرار گرفتیم اما قطعا فاصله زیادی با انتظار جامعه در رفع فساد داریم.

در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد تسهیلات کلان کشور، تسهیلات بالای ۱۰۰ میلیارد است که در مسیر غلط قرار گرفته و جریان‌های فساد و قدرت نیز در مقابل شفافیت مقاومت می‌کنند، لذا به نظر من باید این مسیر را ادامه دهیم و تا انتها پیش برویم و در برخی از بخش‌ها که هنوز شروع نکردیم، ورود کنیم.اگر بگوییم در مبارزه با فساد هیچ اقدامی نکردیم گزافه‌گویی نیست؛ منظور من انجام اقدامات مناسب و بازدارنده است که جلوی جریان فساد را بگیرد. بدون تعارف به‌عنوان کسی که در دستگاه‌های نظارتی کشور هستم، معتقدم که جریان فساد را جدی نگرفته‌ایم و اساسا مبارزه با فساد را شوخی تلقی می‌کنیم. ما در ارتباط با موضوع فساد جدی برخورد نکردیم و همین امر باعث شده تا شبکه فساد بتواند ارتباطات گسترده‌ای را ایجاد کند

ارزش ریالی حواله‌هایی (حواله خودورهای شاسی‌بلند) که در آن زمان ارائه شده، تفاوت معناداری با بیرون نداشت بنابراین فرقی نمی‌کند که چه کسانی بودند، شاید چند نماینده هم بین دریافت‌کنندگان حواله باشد اما روند دریافت خودرو برای این افراد مثل افراد عادی بود و اگر از این طریق اقدام نمی‌کردند امکان این‌که بتوانند مثل سایر افراد در شرکت‌های دیگر ثبت‌نام کرده و خودرو دریافت کنند برای آنها وجود داشت.

من هم به اختلال اینترنت اعتراض دارم، چرا که امروزه کسب و کار و زندگی مردم در گرو اینترنت است و آنها با چالش مواجه هستند اما به نظر شما دلیل اصلی چیست؟ علت این است کاری که باید انجام می‌شد، مغفول ماند و آن راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

امروز آقای آذری‌جهرمی و واعظی باید جواب مردم را بدهند که چرا هشت سال بزرگ‌ترین فرصت‌های طلایی که در این کشور وجود داشت را نادیده گرفتند‌؟ می‌توانستند آن زمان پول هم داشتیم تا شرایطی را فراهم کنیم که امروز مردم مصیبت نکشند.

از طرح صیانت بد گفتند و آن را تبدیل به فحش سیاسی کردند. به‌نظر من درباره این موضوع باید حرف بزنیم و آن را حل کنیم. در این مدتی که آن‌قدر فحش دادند مگر اجازه دادند ما حرف بزنیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.