علی خضریان:
قاطعیت توأم با مدارا، رویکرد رهبر انقلاب در عفو متهمان حوادث اخیر بود

0 ۱۴۸

علی خضریان درباره عفو و تخفیف مجازات دهها هزار نفر متهمان و محکومان حوادث اخیر که با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه بود، گفت: با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان می‌توان تمایزات و جذابیت‌های حکمرانی دینی در برابر رویکرد سکولاریستی حاکم بر جهان را در نحوه مواجهه رهبر انقلاب با مخالفان و قاطعیت توأم با مدارای ایشان با جدا کردن حساب فریب خوردگان از صحنه گردانان با فرمان عفو عمومی مشاهده کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: آنچه از سوی بخش عمده‌ای از متفکران اسلامی براساس بررسی آموزه‌های دینی و سیره حکومتی بزرگان اسلام در برخورد با مخالفان به دست می‌آید، این حقیقت است که در نظام اسلامی مهیا کردن زمینه‌های هدایت و فرصت بازگشت با مدارا و سعه صدر برای تک‌تک افراد جامعه از جایگاهی بالا برخوردار است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: رفتار امامین انقلاب با مخالفان در طول این ۴۴ سال در حقیقت تجلی دیدگاه دین‌مدارانه و متناسب با رفتار آنها بوده است و چگونگی فعالیت مخالفان، نوع برخورد را تعیین می‌کرده است. به گواه تاریخ تا زمانی که مخالفان نظام دست به فعالیت تخریبی سازمان یافته نزدند، مورد مجازات قرار نگرفتند.

وی با اشاره به اندیشه و سیره سیاسی امام خمینی(ره) و رهبری انقلاب در برخورد با مخالفانی که از حدود قانون عبور کردند، اظهار داشت: چنین افرادی در عین بهره‌مندی از آزادی‌هایی که در جمهوری اسلامی در اختیار دارند، اگر بخواهند بصورت سازمان یافته زمینه آشوب و تشنج را فراهم کنند، پس از روشنگری و مدارا، برخورد با آنها قاطع بوده است.

به گزارش ایرنا، در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب با این پیشنهاد موافقت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.