سعید جلیلی:
گسترش روابط جمهوری اسلامی در سطح جهان دشمن را مستاصل کرده است

0 ۲۵۳

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار کرد: دشمنان درک و فهمی از قدرت نرم ایران ندارند به همین دلیل به اغفال نوجوانان و جوانان روی آورده‌اند.

وی به تصویب کاپیتولاسیون در مجلس ایران در زمان حکومت شاه به عنوان یکی از نمودهای زیاده‌خواهی‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: در آن هنگام امام(ره) مانع از اجرایی شدن این قانون شد، لذا دشمن در چنین روزی به فکر تبعید امام(ره) افتاد و فکر می‌کرد دیگر با این کار می‌تواند به فعالیت‌های استکباری خود ادامه دهد، اما امام بزرگوار ما بذری را کاشت که ۱۴ سال بعد نهال داد و ملت ایران دعوت امام را که دعوت خدا و پیامبر(ص) بود، اجابت کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن برای شکست انقلاب از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد، عنوان کرد: آمریکا و ایادی استکبار از ابتدای حرکت تاریخی امام در سال ۴۲ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را از جمله تبعید امام راحل (ره)، حرکت‌های تجزیه طلبانه، ترور ۱۷ هزار نفر از مردم ایران اعم از مسئولان عالی رتبه، روحانیان، ائمه جمعه و آحاد مردم، جنگ ۸ ساله ، سخت ترین عملیات نظامی و پس از آن تحریم های اقتصادی بکار بست تا این نظام اسلامی را براندازد و مردم ایران را از ادامه حرکت خود متوقف کند اما به اعتراف خود و براساس اظهارات مقامات رسمی آمریکا موفق نشده اند.

جلیلی تصریح کرد: تمام تلاش امروز دشمن بر روی استفاده از جنگ نرم به این دلیل است که نتوانسته ملت ایران را در عرصه‌های اقتصادی و سخت افزاری شکست دهد.

وی با اشاره به دشمنی آمریکا از ابتدای انقلاب تا کنون، اظهار کرد: ملت ما با اتکا به قدرت نرم و قدرت ایمانش توانست در جنگ سخت‌افزاری و اقتصادی پیروز شود. مزیت نسبی ملت ایران در این قدرت نرم است که دشمنان از فهم آن عاجزند اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تلاش امروز دشمن جلوگیری از عدم تکرار و تکثیر نسلی همانند نسل سالهای انقلاب است که در برابر قدرتهای استکباری ایستادگی کرد و درست به همین دلیل است که امروز دشمن علاوه بر فضای مجازی توسط ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای در مورد ایران برنامه ریزی کرده است.

جلیلی تاکید کرد: این از توفیقات ملت ایران است که دشمن پس از چندین دهه هنوز نتوانسته است مولفه‌های اصلی قدرت ایران را بشناسد. این مولفه‌ها باعث شده است که نه تنها در داخل کشور، بلکه در هر نقطه دیگری از منطقه ملت ایران، آمریکا و اسرائیل را شکست دهد. امروز خود مقامات آمریکایی اذعان می‌کنند که باوجود هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری در عراق، نتوانستند چیزی در این کشور به دست بیاورند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران فقط به اتکا سخت افزار و جنگ افزار به پیروزی نرسیده بلکه با نیروی ایمان به خدا رهبری امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب و وحدت مردم به پیروزی دست یافته و این حرکت دشمن ستیزی و استقلال خواهی خود را با همت همه احاد به ویژه نسل دهه ۹۰ ادامه می‌دهد تا پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی نظام اسلامی حضرت ولی عصر(ع) برساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن فکر می‌کند با وجود شکست‌های بزرگی که در جنگ‌های اقتصادی و نظامی از ملت ما خورده است، امروز می‌تواند در عرصه فرهنگ با ملت ما مبارزه کند. این از حماقت و استیصال دشمن ما ناشی می‌شود. امروز واضح‌ترین دروغ‌ها و رکیک‌ترین اهانت‌ها تبدیل به ابزار دشمن شده است. آیا این‌ها نشانه‌های استیصال او نیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.