دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی:
پایداری و استقامت بهترین راهکار وضعیت فعلی از نگاه راهبردی است/ نقش فضای مجازی در فضای واقعی امروز از بمب اتم موثرتر است

0 ۳۱۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، مهندس صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در همایش شوراهای استانی جبهه پایداری با اشاره به حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم در شهر شیراز ضمن محکوم کردن این جنایت اندوهبار به موضوع تغییر هندسه قدرت در نظام جهانی پرداخت و گفت: امروز مهم ترین موضوع در دنیا بحث تغییر هندسه قدرت است و این یعنی افول لیبرالیسم و جهان غرب و قدرت گرفتن جهان شرق. تاکنون نظام سلطه غرب این چنین در مقام ضعف نبوده است و اندیشمندان فراوانی در خود غرب در این باره با موضوع افول هیمنه استکباری غرب نظرات، مقالات و کتب متعددی را ارائه داده اند.

وی با اشاره به تردید و وحشت سیاستمداران آمریکایی از سرعت تغییرات قدرت افزود: در سال ۲۰۲۰ در مونیخ کنفرانسی امنیتی با عنوان نبودن غرب یا مرگ غرب برگزار شد و نهادهای ناتو گزارشات خود در این زمینه را ارائه می دادند. عواملی مثل سیاست های متناقض آمریکا، بدعهدی ها و ایجاد تخاصم با کشورهای هم پیمان، همه و همه نشان از افول نظام غرب و بخصوص قدرت پوشالی مبتنی بر اسلحه در آمریکا دارد. البته حضور افراد بیمار روانی، جسمی و فکری همچون ترامپ و بایدن در رأس قدرت آمریکا بر این نظریه صحه گذاشته است. این سیاستمداران آمریکایی که از ثبات فکری لازم برخوردار نبوده و سراسیمه به نظر می‌رسند و مدام تغییر نظر و تغییر روش می دهند و به عبارتی راه خود را گم می‌کنند.

صادق محصولی در ادامه عنوان کرد: علت وحشت آمریکا و سیاستمداران غربی نیز افول آن کشور و سرعت تغییر هندسه قدرت از غرب به شرق است. این پدیده انتقال قدرت از غرب به شرق یک رویداد چند بعدی با ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی است. آمریکا با تهدیدها و تحریم های سیاسی، تجاری و نظامی، رقبای سنتی خود مانند چین و روسیه را از چالش بالقوه به چالش بالفعل کشانده و حتی متحدان خود از اروپا گرفته تا کشورهایی مثل عربستان سعودی را می آزارد. لذا می بینید که اتحادیه اروپا از سویی تلاش دارد تا به ارزش های لیبرالیسم و آمریکا وفادار باشد و از سوی دیگر شاهد اختلاف مواضع با واشنگتن است و برای همین اتحادیه اروپا اکنون به دنبال تشکیل ارتش مستقل اروپاست. امروزه حتی کشورهایی مثل هند و پاکستان هم با علاقه زیاد به پیمان های جدیدی در مقابل غرب مثل پیمان شانگهای می پیوندند. تشکیل گروه بریکس (که دربرگیرنده نیمی از جمعیت جهان است) توسط قدرت های نوظهور مانند چین، هند، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی در همین راستاست. یا مثلاً چین با هزینه ده ها میلیارد دلاری به دنبال احیای جاده ابریشم و نزدیک شدن مواصلاتی به اروپاست.

دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ایران در چنین موضع قدرتی قرار نگرفته بوده است. پیشرفت های حیرت انگیز در حوزه های مختلف تکنولوژی اعم از نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، فناوری فضایی، انرژی هسته ای و صنایع دفاعی مانند پهبادهای به قول غربی ها تعیین کننده سرنوشت جنگ از نمونه های آن است. در صنعت پهباد که فناوری جدیدی است، کشور ما به جایی رسیده که حدود ۳۰ کشور جهان از جمله روسیه درخواست خرید آن را دارند. دشمنان برای آن که پیشرفت شگرف نخبه‌های ایران را کتمان کنند، می گفتند که عکس های مراکز پهباد فتوشاپ است و الآن می‌گویند این پهبادها می تواند سرنوشت جنگ اوکراین را عوض کند و به دنبال تحریم های مرتبط با حوزه پهبادی ما هستند. در حوزه فرهنگی همین طور، نمونه های آن شامل تقویت نیروهای همسو مانند حزب الله لبنان، حماس و دیگر گروه های فلسطین، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و غیره نیز نشان از نفوذ فرهنگی و عقیدتی است که نمونه آن خشم رسانه های غربی، عربی و ضدانقلاب از اجرای سرود «سلام فرمانده» است که توسط وفاداران به انقلاب اسلامی و رهبری در کشورهای مختلف منطقه و حتی فراتر از منطقه می باشد.

وی در ادامه افزود: در بخش رشد تحصیلی، تعداد زنان تحصیلکرده در دانشگاه ها از ۳ درصد قبل از انقلاب اسلامی به ۲۷ درصد یعنی رشد ۸۰۰ درصدی رسیده است و آمار امید به زندگی نیز بصورت چشمگیری بالاتر رفته است. در حوزه پزشکی و بهداشت، به طور مثال طی ۷ روز اخیر در آمریکا ۱۳۱۶ نفر، در آلمان ۱۰۶۲، در فرانسه ۶۰۶ و در انگلیس ۵۷۲ نفر به دلیل ویروس کرونا جان خودشان را از دست دادند اما ایران در طی همین مدت کمتر از ۳۰ نفر فوتی داشته است. این‌ها همه بیانگر پیشرفت جمهوری اسلامی است. یکی دیگر از نمودهای اقتدار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی، همین راهپیمایی اربعین است و بعید نیست یکی از دلایل انتخاب زمان اغتشاشات توسط دشمن، تحت الشعاع قرار دادن و بایکوت خبری راهپیمایی اربعین با آن همه اثرگذاری کمی و کیفی و اثرگذاری فرهنگی، اجتماعی و معنوی باشد. دشمن می داند اگر این ۲۰ میلیون جمعیت زائران اربعینی به سمت قدس راهپیمایی کند، چه بر سر رژیم غاصب قدس خواهد آمد.

صادق محصولی ضمن اشاره به جنگ تمام عیار دشمنان انقلاب اسلامی در فضای مجازی عنوان کرد: با توجه به شرایط جهانی و تغییر هندسه قدرت ذکر شده، دشمن جنگ تمام عیاری را جهت توقف پیشرفت کشور و در صورت امکان عقب گرد کشور تدارک دیده است. مسلماً نقش اصلی در جنگ امروزی دشمن علیه ملت ایران، نرم افزاری است و استفاده حداکثری از امکانات فضای مجازی، با توجه به رهاشدگی این حوزه در کشور ما، عمده ترین استراتژی دشمن است. مقام معظم رهبری بارها نسبت به ضابطه مند بودن فضای مجازی تذکر داده و این به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات ایشان از مجلس فعلی است. مسلماً نقش فضای مجازی به طور واقعی از بمب اتم در جنگ امروز مؤثرتر است و متأسفانه علی‌رغم تأکید بیش از ۱۵ ساله مبنی بر ضرورت شبکه ملی اطلاعات و قانون مند بودن فضای مجازی، اقدام لازم صورت نگرفته و بعضی از مسئولین در جهت خواسته دشمن در این زمینه کوتاهی بلکه مخالفت کرده‌اند. این مسئولین در بحث خون های ریخته شده در این اغتشاشات مدیون بوده و در پیشگاه ملت و خداوند متعال باید پاسخگو باشند. لذا ملاحظه می فرمایید که موضوع مرحوم خانم امینی در فضای مجازی تبدیل به بهانه شروع اغتشاشات می شود و ادامه و تشدید شرایط اغتشاشات توسط ضدانقلاب ها اعم از تجزیه طلبان دموکرات، کومله، جیش الظلم، سلطنت طلب ها، سازمان منافقین و غیره باز هم از طریق فضای مجازی پیگیری و دنبال می‌شود. البته نمی‌توان از عوامل داخلی همسو با جریان غرب غافل شد که تحت عنوان جریان چپ ولی با نگاه به کدخدای غرب و با مبانی لیبرالیستی موضوعات را تحلیل می کنند و جریان برانداز را به اشکال مختلف مورد حمایت قرار می‌دهند.

دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه مطرح کرد: اگر چاره کار را به دو بخش راهبردی و تاکتیکی تقسیم کنیم باید بگوییم که به لحاظ راهبرد، چاره کار در مقاومت و پایداری است که تأکید حق تعالی در قرآن کریم است. همان‌گونه که خداوند متعال در آیه ۱۳ سوره احقاف می فرمایند:«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ». انقلاب اسلامی تا کنون فقط در اثر ایستادگی و مقاومت توانسته در برابر دشمنان پیروز شود. تنها گفتن اینکه پروردگار ما الله است کافی نیست؛ بعد از آن باید استقامت ورزید تا بتوانیم تحت ولایت ولی الله و در زمان غیبت تحت زعامت ولی فقیه حرکت کنیم. اگر در جنگ سخت دوران دفاع مقدس رزمندگان از پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندان خود می گذشتند و عازم جبهه ها می شدند، امروز نیز باید از جان و مال و آبرو مایه گذاشت و در مقابل دشمن پایداری کرد. این پایداری رمز موفقیت در مقاطع مختلف انقلاب بوده است. این پایداری، رمز اقتدار، عدالت و پیشرفت کشور بوده است. وعده الهی پیروزی مؤمنین است و این وعده تخلف ناپذیر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما به لحاظ تاکتیکی، چاره کار در تقویت کار تشکیلاتی جهت سازماندهی و عملیات جهاد تبیین است و این جهاد مهم ترین و با اولویت ترین جهاد در وضعیت فعلی است. متأسفانه بعضی دوستان خودی به اهمیت کار تشکیلاتی بما هو حقه توجه ندارند در صورتی که بدون کار تشکیلاتی در چهارچوب نظام حکمرانی امکان اقدامات مؤثر وجود ندارد. بررسی وضعیت دولت و مجلس و عملکرد مسئولین در این دو جای حساس و مهم تصمیم گیری و اظهارات و اقدامات مسئولین از جمله نمایندگان مجلس بهترین گواه بر ادعای ماست. مثلاً اگر همین تعداد از دوستات انقلابی در مجلس نبودند مطمئناً وضع مجلس بسیار بدتر از این وضعیت فعلی بود و اگر تعداد دوستان همسو در مجلس بیشتر از این بود چه بسا این فجایع و آسیب های ناشی از اغتشاشات با کنترل و قانونمند کردن فضای مجازی پیش نمی آمد. اگر ما باور قلبی داشته باشیم که در شرایط فعلی، ما در حال جنگ با دشمنان قسم خورده اسلام هستیم، مطمئناً بیشتر از پیش وقت و انرژی صرف حضور فعالانه در این جنگ نرم می کنیم.

وی در ادامه افزود: عزیزان دشمن ضعیف است و ما باید با پایداری و ایستادگی و با جهاد تبیین پشت دشمن را به خاک بمالیم و از هارت و پورت دشمن در فضای مجازی نترسیم. هرکس فراخور توانایی اش و هر جمع و گروهی به فراخور امکاناتش باید با تولید محتواهای روشنگرانه جذاب و حضور در جوامع اطراف خود از خانواده، فامیل، مدارس و مساجد گرفته تا حوزه ها و دانشگاه ها نسبت به تبیین مواضع انقلاب و پاسخ به شبهات اقدام نماید. متأسفانه در موضوع تبیین مواضع نظام، مسئولین فرهنگی ما از سازمان تبلیغات گرفته تا صدا و سیما عملکرد موفقی نداشتند و باید با کار جهادی عقب ماندگی قبلی جبران شود. باید با تولیدات محتوایی و هنری نسبت به پاسخگویی به سؤالات و شبهات قشر های مختلف جامعه اقدام شود.

محصولی در پایان ضمن تشکر از اقدامات مثبت همه دست اندرکاران از جمله نیروهای امنیتی کشور، یادآور شد: باید مسئولین امنیتی کشور با اصلاح اولویت بندی های خود، برنامه پیشگیرانه از اقدامات دشمن و عوامل داخلی شان را تنظیم و اجرا کنند. یکی از مهمترین عوامل آسیب در این ایام، اقدامات نفوذی ها تحت عنوان جریان‌های مختلف و بعضاً در مسئولیت های مهم بوده است و این وظیفه نهادهای امنیتی است که اقدامات اساسی در جهت شناسایی و معرفی نفوذی ها به عمل آورند. در اینجا اشاره ای هم می کنم به گل به خودی بعضی از سخنرانان و شخصیت ها که متأسفانه بر خلاف مشی رهبری با مواضع دشمن پسند خود موجبات حمله دشمن به نظام را فراهم می کنند، مشابه موضع گیری هتاکانه نسبت به کل ورزشکاران یا کل هنرمندان که کار نادرستی بود. البته انتظار ما از مسئولین محترم قوه قضائیه رسیدگی قاطع قانونی به پرونده لیدرهای اغتشاشگران، چه در صحنه میدان و چه در صحنه موضع گیری در فضای مجازی است. چرا که نقش بعضی چهره ها را که موجب تحریک جامعه با دروغگویی و تشویش اذهان عمومی شدند، در فضای مجازی کمتر از نقش لیدرهای اغتشاشگران در میدان و خیابان نمی‌دانیم. ما در این اغتشاشات هم به فرمایش حضرت امام رضوان الله تعالی علیه مجدد ایمان آوردیم که می‌فرمودند:«مردم ما از مردم صدر اسلام بهتر هستند‌.» چرا که با این همه تلاش یکپارچه دشمن خارجی و عوامل داخلی آن حتی یک درصد مردم هم در کل کشور علیرغم داشتن انتقاد و اعتراض در اغتشاشات شرکت نکردند و این وظیفه قدردانی و خدمت مسئولین به این مردم صبور، فهمیده و غیرتمند را چندین برابر سنگین تر می‌کند. خداوند می‌فرماید:«مکرو مکر الله و الله خیر الماکرین». این فتنه اخیر هم اگر خوب تحلیل شود، نتایج لازم اخذ شود از نوع این آیه شریفه است که می‌فرماید: عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم. در پایان به خودم در درجه اول و سپس به همه شما عزیزان یادآور می شوم نباید نسبت به عنایت خداوند به این ملت و مردم غافل باشیم و باید قدر آن را دانسته و شکرگزار باشیم و در این مسیر با استقامت و پایداری مستمراً کار جهادی و تشکیلاتی را پی بگیریم. ان‌شاءالله با این باور قلبی دشمنان انقلاب را به خاک مذلت خواهیم کشاند و نصرت الهی حتمی و قطعی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.