رحیم‌پور ازغدی:
هیچ کشوری در جهان اصل نظام و اصل قانون اساسی را به رای مردم نگذاشته است

0 ۲۷۷

نشست پرسش و پاسخ دانشجویی حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع اتفاقات اخیر در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد.

رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست گفت: مسائل اخیر از حجاب شروع شد و به درگیری‌های خشونت آمیز منجر شد و ادامه دارد در حد محدودی، ولی خشن که معلوم می‌شود مساله بیشتر بهانه بوده و یک طرحی آماده بوده برای ایجاد درگیری‌های خشن در سطح خیابان و جامعه تا به سطح دانشگاه و کوچه و بازار کشیده شود.

وی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر همزمان چند پروژه شامل جریان تجزیه طلب‌های کرد در غرب کشور و تجزیه طلب‌ها در جنوب کشور و حملات مسلحانه به مردم با هم مخلوط شدند، اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر یک عده از سلبریتی‌ها را با تهدید و تطمیع آماده کرده بودند و در واقع کل پروژه از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه در ماجرای اخیر برخی نهاد‌ها مظلوم واقع شدند و بی جهت متهم شدند در صورتی که کل پروژه از قبل برنامه برنامه زیری شده بود، تصریح کرد: در رسانه‌ها روی یک عده‌ای برنامه ریزی شده بود و عده از سلبریتی‌ها را از قبل و بخشی را با تهدید و تطمیع هماهنگ کرده بودند.

وی اضافه کرد: کاملا معلوم است که اغتشاشات اخیر کار یک قرارگاه بسیار منسجم و پیچیده بین المللی و یک ائتلاف جهانی است به گونه‌ای که چند تا سفارت در تهران مثل آلمان، انگلیس و سوئد درگیر قضیه ایران شدند و از سوی دیگر از آخوند متحجر شیعه لندنی تا مارکسیسم دو آتیشه و ساواکی و سلطنت طلب تا تجزیه طلبان همه کنار هم قرار گرفتند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه مساله اصلی جنگ کلمات و جنگ رسانه‌ها است با این اوصاف مساله اصلی جنگ کلمات است از این رو زمان گفتن و نحوه گفتن خیلی مهم است؛ پس اولین روایت را باید خودمان ارائه کنیم، افزود: نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، استانداری و شهرداری در روایت ماجرا یک فاز عقب هستند. آن‌ها متوجه نیستند در این ۱۰ سال اخیر، همیشه از این ناحیه ضربه خوردند و هنوز هم اهمیت ماجرا را نفهمیدن؛ پس باز هم از این ناحیه ضربه خواهیم خورد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها اهمیت پاسخ دادن را نفهمیدند و متوجه نیستند ما درگیر جنگ جهانی چهارم یعنی جنگ رسانه‌ها هستیم، اظهار کرد: یکی از وظایف دانشجویان یادگرفتن درست حرف زدن و منطقی تحلیل کردن و پاسخ دادن است. بگذارید آن طرف فحش بدهند، ولی ما فحش نمی‌دهیم. من شنیدم در دانشگاه شریف فحش‌های پایین تنه‌ای دادند که در تاریخ بی سابقه بوده است. این معلوم است که مساله مساله دانشجویی و علمی و سیاسی نیست بلکه مساله چاقوکشی و چاله میدانی شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حزب اللهی متعصب بی‌سواد خطرناک است، گفت: بعضی از ضدانقلاب‌ها که مبانی را می‌کوبند این‌ها زمانی ۲۰-۳۰ سال پیش حزب اللهی متعصب بی‌سواد بودند. این‌ها را در دهه ۶۰ و ۷۰ از نزدیک می‌شناختم، به کسی رحم نمی‌کردند. اگر کسی یک انتقاد کوچک به جمهوری اسلامی داشت این‌ها در تبلیغات تا او را بی ناموس نمی‌کردند ول کن نبودند، ولی الان ضد انقلاب شدند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجوی بسیجی به هیچ وجه نباید یک دانشجوی متعصب که همه چیز را سیاه و سفید می‌بیند و مطالعه و تحلیل ندارد، باشد، اضافه کرد: اگر نهاد اجتماعی «امر به معروف و نهی از منکر» نباشد جمهوری اسلامی به سرعت نابود می‌شود بلکه می‌گندد و فاسد می‌شود. با این اوصاف هیچ کس نمی‌تواند جلوی نظارت و نهی از منکر هیچ کسی را بگیرد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه ما باید از افراط و تفریط بین دیکتاتوری و هرج و مرج خلاص شویم و به نقطه اعتدال برسیم، تصریح کرد: در کرسی‌های آزاداندیشی، «آزادی، منطق و اخلاق» باید باهم باشد». «آزادی، منطق و اخلاق» اگر با هم باشند این همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی حق ندارد جلوی آزادی نقد، بیان و سوال هیچ کس را در هیچ موردی بگیرد، اظهار کرد: دروغ گفتن و تهمت زدن و ادبیات نژاد پرستی و دعوت به خشونت و قانون شکنی همه جای دنیا ممنوع است. باید این دو تا مسیر را از هم جدا کنیم تا به دیکتاتوری یا هرج و مرج مبتلا نشویم.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در جهان اصل نظام و اصل قانون اساسی را به رای مردم نگذاشته است به جز ایران، افزود: یک کشور در دنیا نشان بدهید که اجازه بدهد مخالفان قانونی اساسی وارد حاکمیت شوند. هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد افرادی که نظام و قانون آن کشور را قبول ندارند وارد حاکمیت و حکومت شوند و این به معنی خودزنی حکومت است.

وی با طرح این سوال که چند تا کشور در جهان اصل نظام و قانونی اساسی شان را به رای مردم گذاشتند؟ تصریح کرد: هیچ رژیمی در جهان خود را به رای نمی‌گذارد، انگلستان اصلا قانون اساسی ندارد. از طرفی برخی کشور‌های غربی که مدام می‌گویند جمهوری جمهوری، ولی اکثریت سلطنتی هستند؛ البته آمریکا مدعی جمهوری است، ولی حتی یک بار قانون اساسی خودش را به رای مردم نگذاشته است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا همین الان هم با رای مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود، اظهار کرد: فرانسه که شعارش لیبرالیسم است چطور حجاب را ممنوع کرده؟

چرا ده‌ها هزار دختر مسلمان فرانسوی با حجاب را از دانشگاه و مدارس و ادارات اخراج کردند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.