آیت‌الله صدیقی:
هدف از فتنه اخیر از بین بردن اتحاد مردم و جنگ داخلی بود

0 ۲۱۵

آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب امام جمعه موقت در خطبه‌های نمازجمعه تهران با تسلیت شهادت حافظان امنیت در روزهای گذشته در برخورد با اشار و فریب‌خوردگان و همچنین شهادت زائران حرم حضرت احمد بن‌ موسی(شاهچراغ) گفت: کسانی که این جنایت را کردند نه کودک نه زنان برایشان اهمیت دارد و عده‌ای انسان را که گناهی نداشتند و نه نیروی نظامی بودند و نه با کسی در جنگ بودند را در نهایت قساوت و بی‌رحمی اینها را به گلوله بستند. اینها بدتر از درنگان هستند که چنین مصیبتی را آفریدند.

وی همچنین شهادت آرمان علی‌وردی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: این جوان سرباز امام زمان(عج) و افسر مبارزه با فساد و برای جوان‌ها راه روشنی بود اما با چه جرمی کشته شد؟

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و روز دانش آموز است گفت: سه حادثه عظیم درس آموز در این سه روز است که نشانگر پوشالی بودن قدرت‌های ظاهری است؛ اولین حادثه، حادثه کشتار جمعی از دانش آموزان از سوی رژیم پهلوی، نکته دوم تبعید بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و بزرگ مجاهد دوران حضرت امام خمینی(ره) که احیاگر بشریت و اسلام و تشیع و آن مرد بزرگی است که افسانه شکست‌ناپذیری غرب و شرق را باور نکرد.

وی به تسخیر لانه جاسوسی که از سوی امام خمینی انقلاب دوم نامیده شد اشاره کرد و گفت: با افشای اسناد به دست آمده مشخص شد آنجا لانه جاسوسی است و این خیانت آمریکا در سه مرحله برای ملت ما فراموش ناشدنی است و منشأ برائت بیشتر و خودسازی برای مقابله با جریان استکبار آمریکایی است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: بیش از شصت کودتا در کارنامه ننگین آمریکا ثبت است که گاه مستقیم و غیر مستقیم در آن حضور داشته؛ هم کودتای ۲۸ مرداد که نخست وزیر آن دوران دکتر مصدق که به تعبیر رهبری داعیه اسلام هم نداشت، تنها بدلیل ملی کردن نفت سرنگون کردند و با نشاندن یک فرد نالایق و مطیع بعنوان شاه، دستگاه سلطنت را تثبیت کرد. وقتی انقلاب شد مردم عزیز به ندای نائب امام زمان لبیک گفتند، آمریکایی ها اولین کارشان این بود که به قومیت‌ها دمیدند و به جنگ داخلی تشویق کردندو  این خلقی‌ها در تمام استان‌ها شورش کردند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه انقلاب و نظام بر این شورش‌ها غلبه کردند و بعد ۸ سال جنگ را تحمیل کردند و به این هم اکتفا نکردند و سکوهای نفتی را به آتش کشاندن و به هواپیمای مسافری ما حمله کردند و در یک حمله، بیش از ۳۰۰ نفر سرنشین را به شهادت رساندند و آنچه شرم آور است به فرمانده آن پایگاه مدال دادند، گفت: با راه انداختن فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ و تحریم‌ها، اما امروز می‌گویند دلسوز ملت ایران هستند در حالی که شما رسواترین دروغگوی عالم و بی‌رحم‌ترین حکومت بشریت هستید و به بیماری ها صعب‌العلاج رحم نکردید و در تمام آشوب‌ها برای ایجاد جنگ داخلی شما عامل فتنه هستید و با شروع فتنه بی پرده به میدان آمدید.

وی افزود: آمریکا ناامن‌ترین کشور است و در طول سال ۳۶ هزار کشته داشته و بیش از ۲۰۰ هزار تجاوز جنسی در طول سال در آمریکا واقع می‌شود. کشتن سیاهان در دست پلیس مثل آب خوردن است. آیا اینها دلشان برای ما سوخته است؟ آمریکا ام‌الفساد قرن است و مهم‌ترین شرور و خائن‌ترین جریان به بشریت آمریکاست و کسی که رسماً از بمب اتم استفاده کرده و یک کشور را مورد هدف قرار داده است. بعد از ۲۰ سال به ویرانی کشاندن افغانستان، این ممکلت را تحویل طالبان دادند و با ذلت آنجا را ترک کردند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: تحریم های آمریکا ما را بیدار کرد و ما را به خنثی سازی تحریم‌ها منجر کرد و به نیروهای داخلی خودمان متکی شدیم و جنایات شما برای خودتان نتیجه نداد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه آمریکا از فتنه‌ها و آشوب‌ها چند هدف قابل ذکر داشت، گفت: یک اینکه اتحاد ملت را نمی‌بینند و می‌خواهند به مسائل قومیتی دامن بزنند و جنگ داخلی راه بیندازند. در این آشوب‌ها مردم نه تنها با مزدوران همراهی نکردند بلکه اقتدار ملی مردم جلوه داد و در حرکت دشمن‌شکن خیابان‌ها را با جمعیت میلیونی پر کردند و به رهبر انقلاب لبیک گفتند. جوانان ما مثل مردم وارثان شهدا هستند و دانش‌‌آموازان ما وارث شهید فهمیده و بهنام محمدی و هزاران دانش‌آموز در جبهه‌های جنگ هستند و بیش از ۸۰ هزار نفر از این دانش‌‌آموزان در راه استقلال کشور رفتند.

وی افزود: سومین هدف آمریکا تضعیف جبهه مقاومت بود. هر قیامی علیه استکبار واقع شود، ام القرایش ایران است. شما خواستید با تضعیف ایران و با ایجاد اغتشاش مقاومت را تضعیف کنید اما در این ایام حزب‌الله لبنان، توانست در مرز آبی بیش از هزار کیلومتر را از چنگ شما پس بگیرد و اسرائیل را به عقب براند. یمن مراکز حساس نفتی عربستان را نشان گرفته است و دولت عراق تشکیل شده است. در جای جای جبهه مقاومت همه روبه پیش هستند.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر، مایه رسوایی فتنه انگیزان و مجامع بین‌المللی است و برای حادثه‌ای که در روزهای اول مشخص نبود و تهمتی به پلیس زدند و آن را بزرگ کردند و حجم تبلیغاتی را در فضا پر کردند، اما در برابر شهدای مظلوم حرم و آرتین که خانواده‌اش را مقابل چشمش پرپر کردند ساکت شدند. بخشی از داخلی‌ها در آن روزهای اول به میدان آمدند اما این روزها ساکت شدند .

وی ادامه داد: جوانان ایران رشید و فهیم هستند و ملت عظیم‌الشان و قهرمان ما که خود انقلاب کرده‌اند، حافظ انقلاب‌اند و به فضل الهی، اعتقاد به دست غیب خدا و الطاف حضرت بقیه‌الله(عج) دارند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه آنچه رهبر انقلاب در دیدار با دانش آموزا داشتند توجه به ظرفیت های داخل بود و کشورما طرفیت‌های فراوانی دارد که در دولت‌های قبل کوتاهی شده بود، گفت:  دولت مردمی و جهادگر کمر همت بسته و ان شاءالله به همین زودی موانع برطرف و شاهد روزهای اعجاب‌آور باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.