حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:
اولین ویژگی که در این انقلاب وجود دارد، رهبری انقلاب و مکتبی است که چنین رهبری را در دامن خود تربیت کرده است

0 ۳۷۷

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تهنیت به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب، نام و یاد مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی را گرامی داشت و گفت: دهه فجر استفاده از ذخیره تمام نشدنی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دهه فجر مثل عاشورا و غدیر است و باید همه ساله مردم این جشن پیروزی را تکرار کنند تا این جریان فکری عمیق تاریخی به نسل‌های بعد نیز منتقل شود.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: خودمان نیز با تکرار روایتی درست از انقلاب اسلامی تنبه پیدا می‌کنیم؛ یاد امام، شهدا، جبهه، دفاع جانانه مردم در خطرات و مناسبات مختلف همان یاد خداست که ما را در موضوع انقلاب به روز نگه می‌دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی عنوان کرد: انقلاب ما انقلاب بی‌مثالی است. انقلاب یعنی تحولی در جریان که ادامه داشته باشد، هر روزی که تحول و پویایی نباشد، رکود خواهد آمد، نور خدا خاموشی ندارد و اینکه امام خمینی (ره) این انقلاب را انفجار نور نامیدند حساب دارد.

وی با بیان اینکه این انقلاب با ویژگی‌های خود جهان را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: انقلاب ما تاریخ را تغییر داد، مناسبات بین‌المللی را عوض کرد و راهی نوین را برای آمادگی جهان جهت پذیرش عدل امام زمان (عج) ارائه کرد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این انقلاب عظیم و غیرقابل وصف است و آنچه تا امروز درباره آن بیان شده و می‌شود بخشی از تجلی انقلاب اسلامی است. انقلاب پدیده الهی و غیبی است که با تحلیل‌های مادی قابل تبیین نیست.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: اولین ویژگی که در این انقلاب وجود دارد، رهبری انقلاب و مکتبی است که چنین رهبری را در دامن خود تربیت کرده است. اگر چه ملت ایران با این انقلاب و با نفس مرجع تقلیدی متحول شدند، اما این انقلاب، صرفاً انقلاب ایران نبود، انقلاب مستضعفان بود.

وی عنوان کرد: انقلاب جبهه‌ای بود که بدون اینکه ما دخالتی آن سوی مرزها داشته باشیم، تفکری را به میدان آورد که در مقابل ظلم و بی‌عدالتی ایستاده است. این انقلاب احیای فطرت‌ها، بیدارگری، عزت، ارتباط صحیح دنیا و آخرت و احیای مکتب زندگی‌ساز اسلام است.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: اسلام، مکتبی است که مدیریت، امامت، رهبری، اقتصاد، فرهنگ، تربیت، نظامات بین‌المللی، جهاد، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی، اخلاق، عرفان و عشق دارد.

صدیقی افزود: اسلام دینی است که جامعه را به صورت یک واحد با ایمان و با محبت منسجم می‌کند و از پیوستن آحاد مردم به یکدیگر اقیانوسی عظیم به وجود می‌آورد که امواج اتحاد دینی و تولیدی این اقیانوس تمام قدرت‌ها را به چالش می‌کشد، آنچنان که تاکنون نیز کشیده است.

وی گفت: محور این انقلاب را یک رجل الهی، حکیم، عارف و خودساخته کلید زد که نفس گرم او که از ایمان او ناشی می‌شد، در طول زمان حوزه‌ها را متحول کرد و به مردم رسید. مردم گوهری گم شده را یافتند و زیر پرچم او انقلاب اسلامی را رقم زدند؛ انقلابی که معجزه بزرگی را به دنیا ارائه کرد.

خطیب نماز جمعه تهران درباره ویژگی‌های امام خمینی (ره) بیان کرد: امام پیش از آنکه در مقابل شاه قرار بگیرد و در برابر آمریکا قد علم کند، با نفس خود مقابله کرده بود و حتی لحظه‌ای از خود غافل نبود.

صدیقی عنوان کرد: باید حواسمان به خودمان باشد و پیش از آنکه به دیگران ایراد بگیریم، خودمان را ارزیابی کنیم. امام خمینی (ره) علی‌الدوام (مداوم) مراقب اعمال خودش بود. امام موحدی بود که خدا را یافته و شناخته بود.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: نکته دیگر این است که انقلاب امام، انقلابی مکتبی بود و بر تحول بشر و حرکت این قافله به سوی خدا مبتنی بود. عدل و قسط هدف متوسطی است که بدون آن نمی‌شود به خداوند رسید؛ اما بنا و هدف اصلی این است که انسان‌هایی باشیم که در راه امام عصر (عج) قدم برداریم. البته بستر لازمه پیاده کردن عدل و قسط است. از فضای خانه گرفته تا جامعه باید حقوق دیگران را رعایت کنیم.

صدیقی اظهار کرد: امام (ره) شخصیتی داشت که نه ترس و یأس بر او عارض می‌شد و نه غرور او را می‌گرفت.

وی افزود: با سخنرانی‌های امام، مردم در ایران پخته شدند، عشق آن‌ها روزافزون شد و برای بازگشت امام، بی‌تاب بودند. در چنین فضایی وقتی از امام می‌پرسند از بازگشت به ایران چه احساسی دارید؟ فرمودند «هیچ»!

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: شهید بهشتی زمانی که تحت تأثیر تبلیغات منزوی شده بود، بیان می‌کند که «نزد امام رفتم تا بگویم که زمینه‌ای برای خدمت ندارم، اجازه بدهید بروم و به کار خودم مشغول شوم. در حسینیه به محضر امام که وارد شدم، مردم شعار درود بر امام می‌دادند. امام به من فرمودند که آقای بهشتی! اگر همه این مردم به جای این شعارهایی که به نفع من می‌دهند، می‌گفتند مرگ بر فلانی، هیچ تفاوتی نداشت.»

صدیقی بیان کرد: زمانی که خبر سقوط خرمشهر را به امام دادند، ایشان مأیوس نشدند و مقتدرانه گفتند که این جنگ است و روزی پیروزی دارد، روز دیگر شکست! همچنین زمانی که خبر پیروزی و آزادسازی خرمشهر را به امام دادند، امام فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد!» امام با ایمان به خدا، نه غرور داشتند، نه ترس و نه یأس به سراغشان می‌آمد.

وی گفت: مدیر مؤسسه مطالعات استراتژیک روسیه صراحتاً اعلام می‌کند که ایران ابرقدرت جهانی است تا آنجا که به همراه دو قدرت بزرگ جهانی یعنی روسیه و چین، در یک مانور دریایی حضور پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: این مدیر روسی درباره این دستاورد می‌گوید که چنین خبری جز به رسمیت شناختن قدرت ایران نیست؛ در واقع ایران در موقعیتی است که می‌تواند رهبری جامعه جهانی را بر عهده بگیرد، آن هم با داشتن ایدئولوژی و مکتب بی‌رقیب جهانی و دارا بودن رهبری بی‌نظیر، مقتدر، مدیر، مشرف بر مسائل جهانی که توانست چهل سال تحریم شکننده جهان غرب را تحمل کند و خم به ابرو نیاورد.

صدیقی در بخش دیگر از سخنانش به اظهارات مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اشاره کرد و گفت: این مقام آمریکایی می‌گوید که امروز رهبران قدرت‌های جهانی باید از مسئولان ایران برای حفظ امنیت خود وقت قبلی بگیرند!

وی بیان کرد: ما مشکلاتی داریم که همانطور که در سخنان پیش از خطبه بیان شد، مشکلات انقلاب نیستند، بلکه به علت کسانی است که با انقلاب فاصله دارند و ایدئولوژی آن را قبول ندارند، کسانی که ولایت فقیه را در ردیف سایر رهبری‌ها می‌دانند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: هر کس هر جا به آرمان الهی انقلاب اسلامی دل بسپارد و به رهنمودهای رهبر انقلاب عمل کند، همانجا ایران سرافراز گامی رو به جلو برمی‌دارد.

صدیقی به تبیین قدرت جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: امروز ما هستیم که می‌توانیم کشتی انگلیسی را توقیف، سربازان آمریکایی را بازداشت و قیمتی‌ترین پهپاد آمریکا را سرنگون کنیم.

وی تصریح کرد: این انقلاب است که در جبهه مقاومت و در کنار لبنان مقتدر به قدرتی بازدارنده تبدیل شده است، همچنین شاهد هستیم که یمن امروز قدرت‌های بزرگ جهانی را به چالش کشیده است.

خطیب نماز جمعه تهران درباره مشکلات اقتصادی کشور نیز گفت: اما در مسئله اقتصاد، رهبر انقلاب مدت زیادی است که به موضوع ورود کرده‌اند، با نامگذاری این چند سال بر اهمیت این شرایط اقتصادی تأکید کرده‌اند و برای آن برنامه ارائه داده‌اند و بر ضرورت اعمال «اقتصاد مقاومتی» تأکید داشتند.

صدیقی تصریح کرد: باید بدانیم آنجا که تخلف اتفاق بیفتد، ضعف و عقب‌ماندگی است و آنجا اطاعت باشد، پیشرفت حاصل خواهد شد، امروز مسئولانی که می‌شناسم مثل مردم در برابر ولایت، شهدا و مردم خاضع هستند.

وی عنوان کرد: در وضع موجود، مردم به رغم خواسته‌های بر حقی که برای رفع مشکلات دارند، باید قدر داشته‌ها، اقتدار، موقعیت جهانی و جوانان متعهد را بدانند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مسئولان امروز برای رفع مشکلات در جهاد هستند، اظهار کرد: حجت‌الاسلام رئیسی نه شب دارد و نه روز، همراهان رئیس‌جمهور و رؤسای قوا نیز به همین منوال به سختی تلاش می‌کنند.

صدیقی خاطرنشان کرد: اگر دولت ساز و کاری را ارائه کند که مردم نیز کنار مسئولان به حل مشکلات ورود کنند، به لطف خدا شاهد خواهیم بود که به همین زودی مشکلات اقتصادی کشور نیز مرتفع خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان تأکید کرد: امروز ضمن شکرگزاری بابت سلامتی و بهبود نسبی که بعد از فراگیری کرونا ایجاد شده، باید با مراقبت‌ها و رعایت دستورات بهداشتی، از سلامت خود که نعمتی بزرگ است، محافظت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.