ولی فقیه در خط مقدم، مسئولان مشغول چه‌کاری هستند؟!

0 ۸۳۶

رضا صفری: مقام معظم رهبری، در دیدار روز شنبه با اعضای خانواده و ستاد بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در واکنش به حذف نام این شهید در فضای مجازی توسط غربی ها، فرمودند: «ببینید در فضای مجازی ــ لابد بیشتر از من ‌اطّلاع دارید دیگر؛ ــ با اسم او چه برخوردی دارند می کنند؛ این هم یک تنبیه دیگری است، تنبّه بیشتری است برای ما و مسئولین فضای مجازی کشور که بفهمند چه کار باید بکنند، تا دشمن نتواند هر جور دلش میخواهد، با هر جایی که دلش می خواهد رفتار کند. و خب فضای مجازیِ موجود دنیا زیر کلید مستکبران است دیگر»

از همین رو، بیان چند نکته، ضروری به نظر می رسد:

یک: در برهه ای یکی از کلیدواژه هایی که توسط مقام معظم رهبری بسیار تکرار می شد، کلید واژه «فتنه» و اشاره مستقیم و غیر مستقیم ایشان به فتنه ۸۸ بود. از طرفی، هر چند در سال های گذشته ایشان همواره نسبت به موضوع مهم و حیاتی فضای مجازی، تذکر داده و نقشه راه تعیین کرده اند اما مدتی است که ایشان در دیدارهای مختلف، به تناسب، گریزی به موضوع «فضای مجازی» می زنند. این نشان می دهد که در حال حاضر یکی از مسائل اولویت دار کشور، فضای مجازی و موضوع مدیریت آن است.

دو: هر چند که مقام معظم رهبری بارها با این مضمون سخن گفته و خواستار سلب سلطه دشمن بر فضای مجازی کشور شده اند، اما نوع ادبیات ایشان در جملات جالب توجه است؛ معظم له از دو واژه «تنبیه» و «تنبّه» هم برای ما و هم برای مسئولین فضای مجازی کشور استفاده کرده اند. این یعنی اینکه هم جبهه انقلاب و هم مسئولین جمهوری اسلامی دچار خطای راهبردی و محاسباتی در مورد فضای مجازی هستند و این تنبیه باید آنها را بیدار کند.

سه: دقت کنیم که ایشان در اینجا نفرمودند که جبهه انقلاب به رویه قبلی خود در فضای مجازی ادامه دهند و اگر غربی ها نام حاج قاسم را در شبکه های اجتماعی، حذف می کنند، اشکالی ندارد و شما با شدت بیشتر همین راه را ادامه دهید! بلکه با یک دید کلان، به دنبال حل اساسی مشکل هستند.

افسران جنگ نرم باید به این موضوع توجه کنند که خواست مقام معظم رهبری، فقط تولید محتوا در فضای مجازی نیست؛ آنچه که مهمتر و مقدم بر تولید محتوا در فضای مجازی است، به دست آوردن سهم ایران از حکمرانی فضای مجازی و ایجاد فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی است.

چهار: جای بسی تعجب است که چگونه با این همه تأکیدات و پیگیری های مقام معظم رهبری – در جلسات خصوصی و عمومی – باز هم برخی از مسئولان و نمایندگان، دچار سیاسی کاری شده و یا اهمیت موضوع را به خوبی درک نمی کنند؟!

پنج: غیرت ملی و دینی اقتضا می کند که هم مسئولین و هم مردم، به ماجرای حذف گسترده محتوا و پیام های مربوط به حاج قاسم و توهین شبکه های اجتماعی خارجی به ایران و جهان اسلام، بی تفاوت نباشند. اما فارغ از این موضوع، واقعاً جای تعجب است که چگونه عده ای این همه فریاد و مطالبه ولی فقیه جامعه را در مورد فضای مجازی می شنوند و آنگاه به راحتی از کنار آن می گذرند؟!

ولی فقیه در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارد و نیرو می طلبد و از آبروی خود در این راه مایه می گذارد، پرسش این است که سربازان، مسئولان و نمایندگان مجلس،در این جنگ مهم دقیقاً مشغول چه کاری هستند؟!

از دولت جدید انتظار می رود که از همین ابتدای کار خود، به صورت جدی و فوری، فرصت هایی که در دولت قبل هدر داده شد را جبران کند. همچنین مجلس نیز رودربایستی و حواشی را کنار گذاشته و قوانین جامع و متقن در زمینه فضای مجازی تصویب کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.