اسرائیل اسیر حلقه محاصره نیروهای مقاومت

0 ۷۱
پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت سید رضی موسوی، اخباری از تحولات منطقه به گوش می‌رسد که حاکی از افزایش آتش حملات نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و برخی پایگاه‌های ایالات متحده آمریکا است. جملگی این اقدامات بر عزم مقاومت مبنی بر تنگ‌ترکردن حلقه محاصره رژیم صهیونیستی به مثابه یگانه رویکرد عملی برای نابودی اسرائیل تلقی شده که انسجام همه‌ی اضلاع این جبهه در خون‌خواهی تمامی شهدای مقاومت را نیز عیان می‌سازد.
به گزارش رجانیوز؛ در روزهای گذشته، نیروهای مقاومت دامنه حملات خود به سرزمین‌های اشغالی را افزایش داده و رویکرد شدیدتری نسبت به رژیم صهیونیستی اتخاذ کردند. روز پنجشنبه و دقایقی پس از آنکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی به اصابت یک فروند پهپاد انتحاری به یک ساختمان در جنوب بلندی‌های اشغالی جولان اعتراف کردند، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از حمله به یک هدف حیاتی متعلق به رژیم صهیونیستی در جنوب شهرک صهیونیست‌نشین الیاد (جولان اشغالی سوریه) خبر داد.
در ادامه سیاست حمله به مواضع اسرائیل و مراکز استقرار و جاسوسی نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم، مقاومت اسلامی عراق برای نخستین بار هدفی مهم در شمال شرق فرودگاه اربیل را هدف قرار داد که به گفته برخی منابع، مرکز تجسس و خرابکاری این رژیم بوده است. اینکه مقاومت چرا در موقف فعلی این مرکز را مورد هدف قرار داده، سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود.  این حمله که در صبح روز چهارشنبه صورت گرفت بخشی از یک طراحی بزرگتر برای پاسخ به جنایات رژیم نیز خواهد بود.
همچنین روز گذشته طبق گفته المیادین، مقاومت اسلامی عراق پایگاه غیرقانونی «خراب الجیر» نظامیان آمریکایی واقع در حومه شمالی استان حسکه (شمال شرق سوریه) را مورد هدف قرار داد. این پایگاه به سبب تجهیزات مستقر در آن و همچنین وجود یک باند فرود و یک گردان بالگرد آپاچی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود که هدف قرار گرفتن آن در موقف فعلی، پیام مهمی به همراه دارد.
در همین راستا، طی روزهای اخیر حملات مقاومت لبنان نیز به مواضع ارتش رژیم صهیونسیتی بیشتر شده است. حزب‌اللّه لبنان در پیامی اعلام کرد که با ۳۰ فروند راکت، کریات شمونه (شهر اشغالی الخالصه لبنان) را هدف قرار داده است. همچنین پایگاه اسرائیلی الضهیره در شمال فلسطین اشغالی نیز مورد هدف موشک‌های حزب‌اللّه قرار گرفت. علاوه‌بر این حزب‌اللّه لبنان اعلام کرد نیروهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی را در قلعه هونین در شمال فلسطین اشغالی با سلاح مناسب هدف قرار داده است. ضمن اینکه منابع عبری زبان هم اعلام کردند دو موشک ضد زره از جنوب لبنان شلیک شده که به شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.
باید اذعان داشت که مقاومت اسلامی لبنان نسبت به روزهای گذشته بسیار پرکار بوده است. تا روز گذشته حزب‌اللّه هشت بیانیه پیرامون هشت حمله صادر کرده است. در هشتمین حمله‌ای که حزب‌اللّه در مزارع اشغالی شبعا داشت، پایگاه «رویسه القرن»، با دقت هدف موشک‌های هدایت‌شونده قرار گرفت.
جملگی این حملات نیروهای مقاومت در لبنان، عراق و سوریه باعث شد تا تلفات بسیاری روی دست رژیم صهیونیستی گذاشته شود. ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کردکه از آغاز جنگ در غزه، ۴۸۵ نظامی اسرائیلی کشته شدند و در روزهای اخیر این تعداد روند صعودی داشته است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن ۸ افسر و نظامی دیگر این رژیم در نبرد با نیروهای مقاومت فقط در روز‌ گدشته اعتراف کرد. اما این آمار با توجه به حجم حملاتی که از لبنان، عراق و خود غزه انجام می‌شود، بسیار تقلیل‌گرایانه است؛ چرا که تعداد بیشتری در این روزها مورد هدف قرار گرفتند که رژیم صهیونیستی جرئت فاش کردن آن را نخواهد داشت.
افزایش شدت حملات نیروهای مقاومت و هم‌زمانی آن با اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت سید رضی موسوی، نشان از پیامی مهم و جدی خواهد داشت. نیروهای مقاومت در منطقه با همراهی جمهوری اسلامی ایران یک کلان راهبرد مهم را در دستور کار خود قرار دادند که اکنون در قالب صبر استراتژیک قابل تحلیل خواهد بود.
این راهبرد مهم با توجه به نوع اقداماتی که مقاومت در حال انجام آن است، حکایت از محاصره بزرگ رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا -به مثابه بزرگترین شریک جرم این رژیم- خواهد داشت؛ محاصره‌ای که با شهادت سید رضی موسوی، ابعاد آن گسترده شد و تنگ‌ترشدن حلقه محاصره را نیز به ذهن متبادر می‌کرد.
محاصره گسترده رژیم صهیونیستی که از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، علاوه‌بر اقدامات میدانی نیروهای مقاومت در عراق، لبنان، سوریه و غزه، حمایت نیروهای یمنی در استفاده از موقعیت ژئوپلتیکی دریای سرخ را نیز به همراه داشت؛ امری که فشار مضاعفی بر پایه‌های اقتصادی رژیم و اقتدار مشروع ایالات متحده وارد آورد. این مسئله و شکست ائتلاف دریایی ایالات متحده در مقابله با نیروهای یمنی، حلقه‌ی محاصره را بسیار تنگ‌تر از قبل کرد و در پیش روی آن‌ها چالشی  جدید قرار داد.
رژیم صهیونیستی در این شرایط به دنبال این بود تا با اقدام تروریستی خود در به شهادت رساندن سید رضی موسوی، اندکی در جهت بازیابی مشروعیت اقتداری از دست رفته‌اش حرکت کند. صهیونیست‌ها که به دلیل عملیات توفان‌الاقصی، شکست عملیات زمینی در غزه و مورد هدف قرارگرفتن توسط سایر نیروهای مقاومت منطقه، قدرت بازدارندگی‌شان را  از دست رفته می‌دیدند، تلاش کردند تا در راستای بازسازی سپر بازدارندگی خود، نمایشی به راه انداخته و از اتفاق مذکور برای خود دستاوردسازی کنند.
همچنین کابینه نتانیاهو نیز ضمن منحرف‌کردن اذهان نسبت به جنایتی که در غزه به راه انداخته بودند، این گزاره را در ذهن خود می‌پروراندند که با اقدام مستقیم علیه ایران، پای جمهوری اسلامی نیز به صورت مستقیم به نبرد بازخواهد شد؛ از همین رو افسانه مظلومیت صهیونیست‌ها دوباره نقل شده و ایالات متحده آمریکا نیز برای یاری رساندن به این‌ها مستقیما وارد جنگ غزه می‌شود.
اما آن‌ها پیرامون درگیر کردن جمهوری اسلامی ایران و به تناسب آن ورود ایالات متحده آمریکا، قمار بزرگی کردند که باشکست مواجه شد.
اول اینکه ایالات متحده آمریکا اکنون در شرایطی نیست که بخواهد مستقیما به کمک رژیم صهیونیستی بشتابد. آن‌ها در اوکراین وارد باتلاقی شده‌اند که در شرایط فعلی، از شکست هیچ گریزی نبوده و روز به روز هم مشکلات جدیدی برایشان ایجاد می‌شود.
در شرق آسیا هم آمریکایی‌ها اخیرا با هشدار سخت و جدی چین مبنی بر اتحاد مجدد با تایوان روبرو شدند. اواخر آذرماه سال جاری شبکه «ان‌بی‌سی» گزارش داد که رئیس‌جمهور چین طی دیدار ماه گذشته در سان‌فرانسیسکو، علنا به همتای آمریکایی خود گفته است که قصد «اتحاد مجدد با تایوان» را داشته و مایل است این اقدام به طور «مسالمت‌آمیز» صورت گیرد.
طبق این گزارش، شی در جریان همین دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که چین به دنبال «اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز با تایوان» است و فعالیت جدایی طلبان این جزیره را برنمی‌تابد. او همچنین طی این دیدار هشدار داد که «استقلال تایوان به معنای جنگ است».
علاوه‌بر این‌ها دولت بایدن سال آینده باید خود را برای انتخاب ریاست جمهوری آمریکا آماده کند. این مسئله با توجه به شرایطی که اسرائیل در غزه رقم زده و هزینه‌های هنگفتی که حمایت از آن‌ها برای آمریکا به بار آورده است، دولت بایدن را آماده مواجهه با بحران مقبولیتی بزرگ خواهد کرد؛ چرا که مردم آمریکا (هم‌سو با سایر نقاط جهان)، در تظاهراتی پرشمار اعتراض و انزجار خود را نسبت به رژیم صهیونیستی و دولت کشور خود، به مثابه حامی بزرگ این رژیم، اعلام کردند. همین امر باعث می‌شود که دولت بایدن در اتخاذ تصمیمات خود با احتیاط بیشتری عمل کرده و از هرگونه چالشی نیز دوری کند.
این نکته هم مهم است که تاکنون حمایت ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی، انزوا و ریزش مشروعیت اقتداری برایشان به همراه داشته است. عدم همراهی کشورها با ائتلاف دریایی علیه نیروهای یمنی در دریای سرخ و همچنین رای متفاوت تمامی کشورهای نزدیک به ایالات متحده در قطع‌نامه‌های اخیر سازمان ملل پیرامون جنگ غزه، از جمله مواردی است که این انزوا و ریزش مشروعیت اقتداری را نمایان خواهد کرد.
از طرفی دیگر قمار رژیم صهیونیستی در رابطه با ایران و ورود مستقیم جمهوری اسلامی به نبرد نیز با شکستی بزرگ مواجه شد؛ چراکه جمهوری اسلامی ایران با صبری استراتژیک در این معادله به نحوی عمل کرد که راهبرد اولیه مقاومت دچار چالش نشده و در مسیر نابودی اسرائیل نیز خللی ایجاد نشود. این راهبرد همانطور که بارها به آن استناد شده است، تنگ‌ترکردن حلقه محاصره رژیم صهیونیستی و  وارد‌کردن فشاری مضاعف به ارکان این رژیم خواهدبود.
اقدامات اخیر نیروهای مقاومت در گسترش آتش حملات به سرزمین‌های اشغالی و مورد هدف قرار دادن پایگاه‌های غیرقانونی ایالات متحده در همین راستا قابل تعریف است.
ضمن اینکه رژیم صهیونیستی در مواجهه با این راهبرد نیروهای مقاومت، به کشتار بیش از ۲۰ هزار نفر از غیرنظامیان غزه روی آورد؛ امری که مسلما جایگاه این رژیم را در صحنه بین‌المللی و اذهان جامعه جهانی دچار فروپاشی و زمینه را برای انزوای آن‌ها و تحقق فرهنگی این محاصره فراهم کرد.
پس باید تصریح کرد که اسرائیل در این معادله بسیار هزینه‌ساز محاصره شده است. جبهه‌ی مقاومت توانست به تنهایی و با انسجام، صهیونیست‌ها را از درون دچار ضربه‌ای جبران‌ناپذیر کرده و از بیرون هم در شرایط ناگزیر به پذیرش شکست  وادارد.
آنها در درون  مرزهای فلسطین اشغالی درگیر یک جنگ مهم و سرنوشت‌ساز با حماس و جهاد به عنوان ضلعی از جبهه مقاومت هستند و از بیرون سرزمین‌های اشغالی نیز با سایر اضلاع جبهه مقاومت دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اضلاعی که در تلاش‌ند تا از پیروزی توفان‌الاقصی مراقبت کرده و صهیونیست ها را ناچار به پذیرش شکست و پایان جنگ کنند. این همان معادله‌ای است که جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق آن، انتقام نهایی را عملیاتی خواهد کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.