حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم روانبخش:
علامه مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی؛ سربازان ولایت در جنگ نرم و سخت

0 ۴۷۹

مراسم سالگرد سرداران جبهه نرم و سخت با حضور حجت السلام و المسلمین دکتر قاسم روانبخش (عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی ره و از شاگردان برجسته علامه مصباح یزدی وعضوشورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی) در شهرستنهای،اندیمشک،اهواز،شوشتر،بهبهان،امیدیه،لنگیروگچساران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روانبخش با اشاره به دشواری های نبرد در دو جبهه نرم و سخت، به تبیین مجاهدت های علامه مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی به عنوان دو سردر موفق این دو عرصه پرداخت.

وی تلاقی عروج این سردار بزرگ با ایام الله دهه بصیرت را یک حادثه حکیمانه توصیف کرد و افزود: مقام معظم رهبری و ولی امر جامعه اسلامی، این دو شخصیت بزرگ را به بصیرت و مجاهدت توصیف کردند چراکه هر دو از جهاد در عرصه جنگ نرم و سخت سربلند بیرون آمدند.

عضو هئیت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جامعیت علامه مصباح یزدی(ره) از جمله در فلسفه، کلام، تفسیر، جامعه شناسی، روانشناسی و علوم سیاسی و…، به اهتمام ایشان به علوم انسانی اسلامی در قالب ایجاد دفتر همکاری حوزه و دانشگاه اشاره کرده و گفت: حضرت آیت الله مصباح از همان روزهای آغازین انقلاب با رصد وضعیت فکری و فرهنگی جامعه و نیاز انقلاب به تقویت مبانی دینی و اسلامی کردن علوم دانشگاهی و حساسیت ویژه ای که در این زمینه داشتند، مورد توجه امامین انقلاب واقع شد و از حرکت ایشان در دوره های مختلف مورد حمایت قرار گرفت.

عضو جبهه پایداری به برخی از اقدامات علامه مصباح یزدی از جمله آثار ایشان که در پیام مقام معظم رهبری به “کتب راه‌گشا” تعبیر شده و نیز سخنرانی های روشنگرانه و نشست های دانشجویی و جلسات پرسش و پاسخ درباره مبانی دینی و انقلابی اشاره نمود و افزود: امروز همچنان این مباحث در قالب کتابهایی مانند “پرسش ها و پاسخ ها” و “پاسخ های استاد به جوانان پرسشگر” و “زلال نگاه”، منتشر شده و مجموعه “پرسش ها و پاسخ ها” امروز به زبان های مختلف عربی و انگلیسی و ترکی و اردو ترجمه شده و همچنان پاسخگوی نیازهای فکری و معرفتی و بصیرتی جوانان است.

حجت السلام دکتر روانبخش در ادامه به نقل برخی خاطرات از علامه مصباح پرداخت و ویژگی ولایت مداری را برجسته ترین خصوصیت علامه دانست و افزود: ایشان در سفر مقام معظم رهبری به یزد، به مردم یزد پیام دادند: احترام به ایشان، احترام به امام زمان(عج) است. حتی ایشان به بنده فرموده بود: “من خاک زیر کفش مقام معظم رهبری را بر چشم خود می کشم، چون ایشان را نایب امام زمان(عج) می دانم”

استاد روانبخش همین ویژگی ولایتمداری را در سردار حاج قاسم سلیمانی برجسته دانست و افزود: به دلیل همین ولایتمداری و اطاعت محض از رهبری انقلاب بود که سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه از فتنه بزرگ داعش نجات یافت.

وی ساماندهی نیروهای سوری و عراقی در دفاع از حرم اهل بیت و نجات کشورشان را از دیگر ویژگی های حاج قاسم سلیمانی دانست و ضمن اشاره به یکی برخی اقدامات غیرنظامی و راهبردی ایشان مانند حل مشکل برق ونزوئلا گفت: ایشان در سفر به روسیه و گفتگو با پوتین به اقامه نماز ایشان در داخل کاخ کرملین اشاره کرد و گفت: ایشان بعد از نماز به اطرافیان گفت: “روزگاری از اینجا علیه اسلام و انقلاب برنامه ریزی میشد و امروز برای نجات اسلام و جمهوری اسلامی اقدام می شود”.

وی در پایان با قرائت بخشی از وصیت نامه سردار سلیمانی، به هشدار ایشان درباره کم توجهی و غفلت مردم و علما از ستون اصلی اسلام و انقلاب یعنی امام خامنه ای توجه دادند.

استاد فلسفه و علوم سیاسی موسسه امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود، اقدامات علامه مصباح یزدی و سردار سلیمانی را مکمل یکدیگر دانسته و آثار و برکات ایشان را در نجات اسلام و انقلاب اسلامی کم نظیر دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.