وقتی کودتاچیان ۸۸ عزادار قانون می شوند

0 ۱۸۱

در دنیای رسانه، هیچ چیزی قبیح تر از تناقض رفتاری در نحوه پوشش و پرداخت اخبار وجود ندارد. رسالت هر رسانه ای باید پوشش بی قصد و غرض اخبار باشد. رسالتی که مقوله گمشده رسانه های زنجیره ای اصلاح طلبان است و منجر شده که بارها در پوشش اخبار، تناقض داشته باشند.

روز گذشته فیلمی از یک سرباز پلیس راهور منتشر شد که می گفت، یکی از نمایندگان مجلس، به او سیلی زده است. طبق اظهارات سرباز، ماجرا از این قرار بود که وقتی خودروی عنابستانی قصد ورود به خط ویژه را داشت و با ممانعت سرباز راهور مواجه شد، عنابستانی از خودرو پیاده شده و به صورت او سیلی زده است. البته تاکنون جزئیات و یا تصاویری از لحظه سیلی زدن نماینده مجلس به صورت سرباز راهور، منتشر نشده است. با این وجود، از همان دقایق ابتدایی انتشار فیلم، همه مردم و جریان ها به تقبیح رفتار نماینده مجلس با سرباز وظیفه راهور پرداختند. روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان نیز در شماره های امروز خود، به انتقاد از عنابستانی پرداخته و برای قانون، ندای وامصیبتا سر دادند.

درحالی که در موارد مشابه ماجرای اخیر که یک طرف ماجرا یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس بود، این روزنامه ها سعی در ماله کشی رفتار نماینده جریان خود داشتند.

آذر ماه سال ۹۷ بود که ویدئویی از محمدباسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس دهم در فضای مجازی منتشر شد. درازهی فیلم مذکور گویای آن بود که درازهی درخواستی خارج از ضوابط اداری داشت، اما کارمند اداره گمرک در برابر خواسته وی مقاومت می کند و می گوید: «من از شما دستور نمی گیرم.» این نماینده مجلس در واکنش، با کلماتی زشت و لحنی توهین آمیز با این کارمند برخورد می کند و می گوید «تو … میخوری از من دستور نمی گیری، مردک عوضی، تو غلط می کنی از من دستور نمی گیری.»

انتشار این فیلم واکنش های زیادی را در فضای مجازی در پی داشت و مردم خواستار برخورد جدی با درازهی شدند. اما روزنامه اعتماد، یکی از رسانه های زنجیره ای اصلاح طلبان ترجیح داد که جای همراهی با مردم، آزادگی را به پای منافع جریان متبوع خود ذبح کند.

اعتماد به تقلید از شعارهای ساختار شکنانه ای که اصلاح طلبان در فتنه ۸۸ سر می دادند، در گزارشی تحت عنوان «درازهی بهانه است، اصل مجلس نشانه است»، انتقادات شکل گرفته علیه نماینده لیست اعتدال مجلس را حاشیه سازی برای تخریب مجلس خواند.

یک سال قبل تر از ماجرای درازهی، حمدالله کریمی یکی از نمایندگان مردم کردستان که اتفاقا مانند درازهی از طریق لیست اعتدال و توسعه وارد مجلس شده بود، در فرودگاه مهرآباد با یک مأمور پلیس درگیر شده و ضمن فحاشی، او را مورد ضرب و شتم قرار داده و بینی او را شکست. در این مورد نیز درحالی که مردم خواستار برخورد با کریمی بودند، رسانه های زنجیره ای سکوت پیشه کردند.

علاوه بر اینها، نباید فراموش کرد که رسانه های اصلاح طلب ترجیح دادند در برابر فحاشی های متعدد علی مطهری به نمایندگان مجلس و مردم، سکوت کنند.

حالا همان رسانه هایی که در ماجراهای مشابه یا روزه سکوت می گرفتند و یا در توجیه اقدامات نمایندگان جریان خود بر می آمدند، اکنون تلاش می کنند در خط مقدم تظلم خواهی و صیانت از قانون حرکن کنند. این هم طنز ماجراست که کسانی که در سال ۸۸ تحمل شکست در رقابت انتخابات را نداشتند و با حمله به قانون، چندین ماه کشور را دچار آشوب و فتنه کردند، اکنون عزادار قانون شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.