علی خضریان:
رتبه های برتر تمامی رشته ها در کنکور سراسری از فارغ التحصیلان مدارس غیرانتفاعی است

0 ۴۲۲

علی خضریان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، پس از استماع گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت نظام آموزشی، گفت: حقوق شهروندی را می توان در مصادیق مختلف جستجو کرد که آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان تا ورود آن ها به دانشگاه یکی از اصلی ترین و زیربنایی ترین آن ها است. مسئله ای که قانون اساسی نیز بر آن صحه گذاشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در فصول مختلف قانون اساسی بر عدالت اجتماعی تاکید شده و حق آموزش رایگان برای همه اقشار به رسمیت شناخته شده است به گونه ای که در بند دوم اصل سوم قانون اساسی دولت موظف است همه امکانات خود را برای آموزش و پرورش رایگان در تمام سطوح و تسهیل آموزش عالی به کار گیرد.

وی با اشاره به اصل ۱۹ قانون اساسی، یادآور شد: در این اصل مردم ایران از هر قوم و قبیله ای دارای حقوق مساوی هستند و رنگ، نژاد و زبان آن ها سبب امتیاز نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در اصل ۲۰ قانون اساسی مقرر شده همه افراد اعم از زن و مرد یکسان حمایت شوند، اصل ۳۰ نیز تاکید بیشتری صورت گرفته ودولت موظف شده وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه فراهم کند. این در حالی است که هر روزه شاهد رشد قارچ گونه مدارس مختلف از جمله مدارس لاکچری و غیرانتفاعی به ویژه در مناطق بالانشین هستیم.

خضریان با بیان اینکه هدف از تاسیس مدارس غیرانتفاعی کمک به آموزش و پرورش جهت گذر از پیک جمعیتی بود اما در حال حاضر این مدارس باعث آموزش متفاوت در سطوح مختلف مردم شده است، تصریح کرد: در حال حاضر علیرغم حضور بچه های باهوش در خانواده های کم توان به دلیل آموزش های متفاوت، درصد قبولی فارغ التحصیلان از مدارس خاص و به ویژه غیردولتی در آزمون ها افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه رتبه های برتر تمامی رشته ها در کنکور سراسری از فارغ التحصیلان مدارس غیرانتفاعی است، گفت: این مدارس از نظر مدیریتی و تشکیلاتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ارتباط مسئولان سابق و فعلی آموزش و پرورش موجب شده که صدای مردم درباره نرخ بالای دریافتی ها در مدارس غیردولتی به جایی نرسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برخی تفکرات انحرافی مانند انجمن حجتیه با داشتن مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش در حال تشکیلات سازی است، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید اقدامات مناسبی درباره عدالت، شفافیت و تشکیلات سازی انجام دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.