سیدمحمدجواد ابطحی:
گفتمان یکپارچه مردم جهان علیه الحاق کرانه باختری درحال شکل گیری است

0 ۴۲۵

سیدمحمدجواد ابطحی، با اشاره به کار مشترک تل آویو و واشنگتن برای الحاق کرانه باختری به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، گفت: نتانیاهو برای رهایی از مشکلات داخلی به شدت درصدد الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی و تحقق طرح معامله قرن است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به وعده انتخاباتی ترامپ درباره الحاق کرانه باختری، در ادامه افزود: معتقدم که ترامپ با این کار نمی تواند آرایی از لابی صهیونیست ها در آمریکا کسب کند و مطمئنا با تحقق این اقدام شاهد شکل گیری انتفاضه های جدیدی در منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس ادامه داد: نباید فراموش کرد عمق بخشیدن به آشفتگی در جهان اسلام از اهداف مهم طرح معامله قرن و الحاق کرانه باختری به اسرائیل است که به هیچ عنوان محقق نخواهد شد؛ زیرا هم اکنون گفتمان واحد و یکپارچه در سطح جهان اسلام و دیگر کشورهای غیرمسلمان علیه الحاق اراضی کرانه باختری در حال شکل گیری است.

الحاق کرانه باختری به مناطق اشغالی نقض آشکار قوانین بین المللی است

عضو فراکسیون ولایی مجلس در خصوص پشت پرده الحاق بخشی از کرانه باختری به مناطق اشغالی، ادامه داد: در واقع می توان اذعان کرد رژیم صهیونیستی درصدد تجزیه کرانه باختری است و برای تحقق این مهم گام به گام به سمت یهودی سازی منطقه قدس شریف حرکت می کند.

وی افزود: در واقع شهرک سازی رژیم صهیونیست ها در کرانه باختری و نواحی مختلف مناطق اشغالی نقض قوانین بین المللی است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: البته گروه های مقاومت اجازه نخواهند داد دسیسه های صهیونیست ها اجرایی شود.

ابطحی با اشاره به اوضاع اسفبار به وجود آمده در فلسطین در پی شیوع ویروس کرونا افزود: جنایت صهیونیستها در تداوم تحریم انسانی غزه و کرانه باختری آتش خشم فلسطین و مقاومت همین طور آزادی خواهان جهان را در پی خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان، وضعیت فلسطین را با توجه به محاصره و کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی بغرنج خواند و خاطرنشان کرد: بر طبق اطلاعات موجود شیوع و گسترش این ویروس و صدمات ناشی از آن برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اسرائیل بزرگ بود اما این ویروس دامن خودشان را هم گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رفتارهای عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی در مقابل اسرائیل و در جامعه بین الملل یک آبروریزی است، مطرح کرد: عربستان و هم پیمانانش باید بدانند که آفتاب هیچ گاه پشت ابر نمی ماند؛ اشغال گری و معامله قرن از پیش محکوم به خطا بوده و مرده به دنیا آمده است و اینها نمی توانند با این پروپاگاندای رسانه ای آن را احیا کنند و اسرائیل جنایتکار را از اشغالگری نجات دهند.

تشکیلات خودگردان مسیر اصلی خود را در حمایت از حقوق ملت فلسطین بازیافته است

وی با بیان اینکه محمود عباس اعلام کرد که در صورت اقدام رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، همه توافق ها با این رژیم و آمریکا لغو خواهد شد، مطرح کرد:گویا تشکیلات خودگردان مسیر خودش را پیدا کرده است،چراکه در گذشته دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان نه تنها شهروندان خود را سرکوب می کرد، بلکه با دادن اطلاعاتی که صهیونیست ها تقاضای آن را داشتند، فضای لازم برای اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را فراهم می کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره اقدام رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به توقف اجرای توافقات انجام شده با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: احساس می کنیم تشکیلات خودگردان دارد به مسیر اصلی خودش برای حمایت از حقوق ملت فلسطین باز می گردد؛ بنابراین امیدواریم این اقدام آخرین اقدام نباشد و اقدامات ادامه پیدا کند.
گفتنی است؛وزارت خارجه آمریکا در مورد تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و در آستانه حرکت این رژیم به سوی انتخابات ، آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی اعلام کرد. اما مقام های اتحادیه اروپا و سازمان ملل به تازگی در مورد الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار دادند.

موضوع الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی در پی توافق «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز»، رییس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در مورد تشکیل کابینه اعلام شد.«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اقدام را «نقض جدی قوانین بین المللی توصیف کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.