میثم نیلی:
عدم انعطاف شورای ائتلاف در برابر تنازل های مکرر پایداری مانع شکل گیری وحدت شد/ همچنان امید به وحدت وجود دارد

0 ۱۶۸

میثم نیلی، عضو حاضر در جلسات مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری درباره آخرین وضعیت گفتگوها اظهار کرد: پس از تلاش های ناکام جبهه پایداری برای ایجاد وحدت و اشتراک حداکثری در هفته های گذشته، در روزهای منتهی به بسته شدن فهرست های انتخاباتی با طرح و تصویب ایده ناپسند «اشتراک صفر» توسط شورای ائتلاف و توجیه عملی فهرست های تباینی اولین مانع بر سر ایجاد وحدت انقلابیون ایجاد شد.

وی ادامه داد: این اقدام شورای ائتلاف به همراه فشار به نامزدها برای انتخاب اجباری یکی از دو فهرست انتخاباتی، باعث تهی شدن حداکثری دو لیست از مشترکات و ناکام ماندن تلاش ها برای ایجاد دو لیست با اشتراک بالا گردید.

او افزود: پس از انتشار دو لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری، با توجه به توصیه های نخبگان و دلسوزان برای ایجاد تفاهم و توافق جدید، شب گذشته جلسه ای به پیشنهاد آقای دکتر نادران به حجه الاسلام آقاتهرانی شکل گرفت. نکته قابل ذکر این است که آقای نادران خودشان از نامزدهای مشترک هر دو لیست هستند.

در این جلسه توافق بر روی انتشار فهرست ۲۹+۱ یا ۱-۳۰ قطعی شد. به این ترتیب که یا دو فهرست با سرلیست های متفاوت، و یا فهرست ۲۹ نفره با سرلیست شورای ائتلاف و لیست ۲۹ نفره جبهه پایداری بدون سر لیست مورد نظر ائتلاف اتشار یابد. این به معنای چشم پوشی پایداری از معرفی یک گزینه بود که اولین تنازل جبهه پایداری از مواضع خود در جلسه بود. این پیشنهاد مرضی الطرفین مورد تایید شورای ائتلاف نیز بود.

عضو جبهه پایداری گفت: مدل های مختلفی از وحدت از سوی پایداری مطرح شد تا لیست با اشتراک ۲۹ نفره بر مبنای شاخص های اصولی شکل بگیرد. مدل اول، ایجاد فهرستی بر مبنای مشترکات فهرست های قبلی بود. مدل دوم نیز انتخاب ده نفر از لیست پایداری توسط شورای ائتلاف و بالعکس (انتخاب ده نفر از لیست شورای ائتلاف توسط پایداری) و انتخاب ده نفر از لیست شورای ائتلاف با رعایت شاخص های گفتمانی بود.

اما در اقدامی عجیب دوستان شورای ائتلاف با تاکید شدید و غلیظ بر لزوم قبول سرلیست شان اعلام کردند که بررسی لیست مشترک باید پس از قبول نفر سی ام انجام شود. اصرار شورای ائتلاف بر این امر، باعث ایجاد بن بست در جلسه شد.

او اظهار کرد: دبیرکل جبهه پایداری برای شکسته شدن بن بست پیش آمده و البته مصلحت بزرگ مهم تر که بعدها شاید در موردش بهتر بشود تحلیل کرد بار دیگر از موضع خود تنازل کرده و به شورای ائتلاف اعلام میکند که در صورت توافق کامل و اشتراک روی ۲۹ نفر بر مبنای شاخص ها، جبهه پایداری نفر سی ام و مورد تاکید شورای ائتلاف را هم در لیست مصلحتا قرار خواهد داد و نفی این نامزد از فهرستش را عمل نخواهد کرد.

تنازل های پایداری در عمل با هیچ اقبالی مواجه نشد و شورای ائتلاف بدون حتی برداشتن یک گام وحدت بخش و رفتار تعاملی عینا پیشنهاد سهم دهی را که قبلا و در هفته های گذشته شکست خورده بود را بدون ذره ای انعطاف و اندکی مصلحت بینی شرایط دوباره به جبهه پایداری ابلاغ می کرد. احساس بنده این شد که با وجود حسن نیت و رفتار بیش از حد متعاملانه عزیزان پایداری، متاسفانه شورای ائتلاف در رفتاری وحدت زدا فقط به دنبال تحمیل یک طرفه لیست خود است و با ممانعت از نقش آفرینی جبهه پایداری در تعیین ۲۹ نفر، از پایداری می خواهد تا سهم خود را از لیست گرفته و در قبال مابقی فهرست کاملا سکوت کند!

وی گفت: تا پایان جلسه امروز با وجود چندین بار تنازل و کوتاه آمدن های مکرر جبهه پایداری از ملاک های خود، شورای ائتلاف حاضر به برداشتن حتی یک گام مثبت فراتر از مواضع هفته قبل خود نشده و صرفا درصدد تحمیل شیوه خود به پایداری بوده است. اقدامات شورای ائتلاف از ابتدا با حذف اشتراکات هر دو فهرست و گرفتن تعهد از اعضای خود برای عدم حضور در لیست پایداری مانع اصلی شکل گیری وحدت بود و اصرارها و پیگیری های قبلی و فعلی ما هنوز هیچ نتیجه مثبتی در عمل نداشته است. البته ناامید نیستیم و امیدواریم گره از پیشانی دلسوزان و دلسوختگان انقلاب و مردم مومن و خوب تهران بواسطه این تعاملات باز شود و دشمنان اصل نظام هم ناامیدتر شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.