حسن رحیم پور ازغدی:
مصونیت قضایی این نیست که نماینده هرکاری خواست انجام دهد

0 ۱۷۴

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با اشاره به برخی اظهارات درباره منطق دموکراسی، گفت: دموکراسی باید منطقی باشد و عادلانه باشد. این همان چیزی است که به آن جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی گفته می شود.

وی ادامه داد: غربی ها آمدند چپ ها را توده خواندند و راست ها و لیبرال ها را اکثریت مردم دانستند. آنها چون در اکثریت بودند، مظهر خوبی شدند. این درحالی است که نظر اسلام اگر رای اکثریت، خلاف عقل و شرع و اخلاق نباشد درست است و اگر خلاف عقل و شرع باشد درست نیست.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: زمان انتخابات زمان شکار است و برخی سرمایه داران؛ با پول خرج کردن سعی می کنند وارد پارلمان ها شوند در حالی که در جامعه اسلامی نباید اینگونه باشد. کما اینکه سابق بر این در انتخابات برخی پارلمان ها دیدیم افراد می گفتند از ما خواسته شده دومیلیارد بدهیم تا وارد لیست شویم.

وی با اشاره به جنایت ها، توطئه ها و بدعهدی های آمریکا تاکید کرد: همه حرف هایی که الان علیه آمریکا می زنند را اگر کسی ۴ سال و نیم پیش به آنها می گفت آن را کاسب تحریم می خواندند. در عالی ترین مذاکرات دیپلماسی، در تیم مذاکره کنندگان هسته ای یک جاسوس بیرون آمد که هم از آمریکا پول می گرفت و هم از انگلیس.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: این هایی که امروز قاسم سلیمانی را از خود می دانند همان هایی هستند که این سردار شهید را در جلسه برای برجام ناراحت کردند، حرف های او را درست ندانستند و منجر به قهر او از جلسه شدند.

رحیم پور ازغدی گفت: هنوز برخی از این ها مدام می گویند نگذاشتند، داشت انجام می شد، ولی نگذاشتند، یا اینکه دنبال این هستند که غرب از آنها مایوس نشود. اینها تا ایران را کت بسته تحویل دشمن ندهند بیخیال نمی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره لیستی رای دادن گفت: به وظیفه عمل کردن به این معنا است که اگر کسانی افرادی را می شناسند از لیست های مختلف رای بدهد وگرنه می توانند لیستی رای بدهند. در چارچوب شایستگان رای اکثریت باید رعایت شود. یکی از اعتراضات حضرت امیر به خلیفه سوم این بود چرا فردی که مردم از او راضی نیستند را به عنوان حاکم بخشی می گذاری؟ رضایت مردم در انتخاب حکام مهم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شما هیچ جای دنیا خلاف قانون نمی توانی اقدام کنید. در هیچ کشوری و نظام سیاسی به مخالفان قانون اساسی اجازه نمی دهند که در انتخابات شرکت کنند.

وی همچنین درباره بحث مصونیت قضایی نمایندگان مجلس هم گفت: مصونیت قضایی به معنی این نیست که هر نماینده هرکاری را دوست دارد انجام دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.