نگاهی به تناقض رفتاری رئیس مجلس

0 ۱۹۴

لاریجانی در بخشی از صحبت هایش گفته است: فحش و توهین به مجلس به عنوان مهم ترین رکن مردم سالاری نظام آیا چیزی جز خواسته امریکا و اسرائیل است؟ کسانی که این روش را برگزیده اند دقیقاً مخالفت صریح با نظریه امام و رهبری معظم کرده اند که مجلس را در رأس امور دانسته اند.

لاریجانی در بخشی دیگر از نطق خود گفته است: توهین و جعل و دروغ موضوعاً شأن متفاوتی دارد. من از کمیسیون اصل ۹۰ می خواهم این مسائل را با جدیت رسیدگی کند و هم به مجلس گزارش دهد و هم از طریق قوه قضائیه پیگیری لازم را داشته باشد و از رئیس قوه قضائیه هم می خواهم با این فساد سیاسی برخورد کند.

لاریجانی درحالی از اخبار جعلی و دروغ علیه یکی از همکاران خود ابراز ناراحتی می کند و از قوه قضائیه درخواست پیگیری دارد که چندی قبل سایت خبری نزدیک به وی با انتشار یک دروغ در ارتباط با خودسوزی یک خانم، جمهوری اسلامی را در مظن اتهام اذهان عمومی قرار داد. اما رئیس مجلس دروغ سازی رسانه منتسب به خود را نادیده گرفت و آن را توهین به نظام تلقی نکرد.

تناقض رفتاری لاریجانی فقط به مربوط این مورد نمی شود. وی در دفاع از سلحشوری، آبروی همکار خود را به آبروی نظام گره زده و انتقادات به نمایندگان مجلس را اهانت به شأن مجلس دانسته و نگران آبروی همکارش شده است. لاریجانی گفته است: توهین به مجلس به عنوان مهم ترین رکن نظام آیا چیزی جز خواسته امریکا و اسرائیل است؟

توهین به یکی از ارکان نظام هم نوایی با اسرائیل و آمریکا است یا توهین به کل نظام؟
زمانی که فوت یک خانمی که خودسوزی کرده بود در رسانه ها خبرساز شد، پروانه سلحشوری در اظهار نظری مردم را به آشوب و شورش علیه جمهوری اسلامی دعوت کرده و گفته بود: مگر سوختن یک دکه دار در تونس منجر به انقلاب نشد؟ پس چرا ما اینقدر نسبت به هم بی تفاوت هستیم؟

لاریجانی بعنوان رئیس مجلس شورای اسلامی باید پاسخگو باشد که در مقابل دعوت سلحشوری از مردم به آشوب، چرا با وی برخورد نشده است؟ چرا از کمیسیون اصل نود مجلس درخواست پیگیری موضوع را نداده است؟

این تناقض رفتاری لاریجانی حاکی از آن است که وی آبروی جمهوری اسلامی را به آبروی همکارانش تقلیل داده و انتقاد به نمایندگان مجلس را اهانت به مجلس تلقی می کند. درحالی که از اهانت همکارانش به نظام چشم پوشی کرده و لازم نمی بیند که با نماینده متخلف برخورد کند.

در هر حال اینکه رئیس مجلس به اتهامات بی اساس وارده به یک نماینده مجلس واکنش دهد، خوب است. مشروط به اینکه اهانت نماینده ها به کل نظام سیاسی کشور را بی پاسخ نگذارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.