حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی:
منشاء مشکلات امروز جامعه و کشور مسئله فرهنگ است

0 ۱۹

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در سالن امام علی(ع) دانشگاه‌ علوم پزشکی قم برگزار شد اظهار کرد: منشاء مشکلات امروز جامعه و کشور مسئله فرهنگ است، مشکل اقتصادی، اجتماعی و ناکارآمدی‌های موجود به خاطر نپرداختن به موضوعات فرهنگی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی مشکل و مسئله سیاسی خاص ندارد، ولی مسائل فرهنگی زیادی داریم که باید حل شود، تمام مسائل به فرهنگ ختم می‌شود، باید بر مدار برنامه‌های فرهنگی، مسائل و مشکلات سیاسی و اقتصادی را مرتفع کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شورای انقلاب فرهنگی ۲۰ سال پیش مصوبه‌ای با ۷۲ بند پیرامون مسائل حجاب و عفاف تصویب کرد که از ۳۲ دستگاه، تنها وزارت کشور و نیروی انتظامی به تعهدات خود عمل کردند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به طرح ۱۹ بندی تصویب شده توسط قوه قضاییه و قوه مجریه، ۴۲ بند به آن اضافه کرد که در آن ۳۰ ماده جرم انگاری و ۴۱ ماده فرهنگ سازی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: بحث عفاف و حجاب یک جنبه دینی و مذهبی و یک جنبه قانونی دارد که ممکن است یکی بگوید هیچ دینی ندارم، اما کشور ما قانون دارد و اشخاص باید قانون را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی اضافه کرد: باید ۳۲ دستگاه نسبت به این مسئله ورود کنند، اما متاسفانه فقط ۲ دستگاه یعنی وزارت کشور و فراجا ورود کردند؛ فراجا پای کار است، همه دستگاه ها باید کمک کنند و پای کار بیایند چون همه در این موضوع سهم داریم، طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد، نقش دانشگاهیان در این بین بسیار مهم است.

وی گفت: براساس اولویت سنجی کمیسیون فرهنگی مجلس، سه موضوع جوانی جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان، مدیریت فضای مجازی و عفاف و حجاب مد نظر قرار گرفتند و اعضای کمیسیون فرهنگی به صورت جدی روی این موضوعات کار کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به کمیسیون فرهنگی مجلس به خاطر قانون مدیریت فضای مجازی حملات گسترده‌ای شد، برای مدیریت فضای مجازی کمیسیون تخصصی شکل گرفت و قوانین مورد نیاز آن نوشته شد که اکنون نیاز به رای در صحن علنی مجلس دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.