غلامحسین رضوانی:
افزایش مشارکت در انتخابات بازی بُرد-بُرد برای همه گروه‌ها و احزاب سیاسی است

0 ۳۳

غلامحسین رضوانی در گفتگویی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: رهبر انقلاب در مورد انتخابات نظرات کاملا روشنی دارند و وظایف مردم و مسوولان برای حضور در انتخابات کاملا مشخص است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اخیرا در چند نوبت بر تقویت حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشتند، افزود: آنچه که باید در این رویداد سیاسی مورد توجه قرار گیرد، مشارکت بالای مردم است چرا که به دلیل ناکارآمدی در دولت قبل، شاهد کاهش مشارکت بودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته عوامل دیگری همچون شرایط کرونایی و فضاسازی‌های ناامیدکننده برای بی رغبت کردن مردم هم در کاهش مشارکت نقش داشته است که در این دوره باید مورد توجه قرار گیرد.

رضوانی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را چهار مولفه مهم انتخابات عنوان کرد و بیان داشت: رقابت در همه دوره ها وجود داشته و در این دوره هم چندین هزار نفر برای کسب کرسی های مجلس، نامزد انتخابات شدند و با وجود اینکه برخی می‌خواهند با ایجاد فضاسازی و سیاه نمایی، مردم را نسبت به انتخابات بی رغبت کنند، اما به اهدافشان نخواهند رسید.

وی اضافه کرد: ما باید در کنار بیان عملکرد مثبت مسوولان، نقاط ضعف و انتقادات را هم مطرح کنیم و با ایجاد امید برای تقویت مشارکت بیشتر مردم در انتخابات گام برداریم زیرا این مهم علاوه بر تقویت ارکان نظام، موجب می شود که افراد صالح تر و مفیدتر متصدی امور جامعه شوند.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه راهبرد اساسی در انتخابات باید به گونه ای باشد که موجب تحریک و تشویق مردم برای افزایش مشارکت شود، گفت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات پایه های نظام را مستحکم می کند و می توان با انتخاب افراد اصلح و کارآمد، مشکلات اقتصادی را کاهش داد.

رضوانی تصریح کرد: یقین دارم تمام کسانی که دلسوز نظام و انقلاب هستند اگر در راستای افزایش مشارکت گام بردارند به نفع همه است چون در این صورت بازی برای همه بُرد – بُرد خواهد بود در غیر این صورت باید بدانیم با ایجاد سیاه نمایی نمی توانیم پیروزی داشته باشیم و این باخت برای همه است.

وی در مورد برنامه های عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی برای حضور در انتخابات بیان داشت: این گروه سیاسی در این زمینه جلسات متعددی برای شناسایی نامزدهای شایسته برگزار کرده و در صدد است تا زمینه تشویق مردم برای مشارکت بیشتر را فراهم کند و در راستای هم افزایی و تقویت بنیان های نظام حرکت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد ارائه فهرست واحد جریان اصولگرا برای حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس نیز گفت: سخن گفتن از فهرست واحد جبهه اصولگرایان زود هنگام است به دلیل اینکه باید ارزیابی ها در مورد افراد انجام شود.

رضوانی خاطرنشان کرد: ملاک ها و معیارهایی برای انتخاب افراد اصلح بر اساس شاخص های اسلامی و قانون اساسی باید وجود داشته باشد و به طور قطع هر چه مشترکات در این زمینه بیشتر شود، مقدمه مستحکم تری برای ایجاد هم افزایی و ارائه فهرست واحد فراهم می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.