حجت‌الاسلام قاسم روانبخش:
راز استمرار تخریب علامه مصباح یزدی(ره)

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-10-25 04:18:23Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
0 ۴۰

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش: روزها و هفته های جاری یادآور دوران حاکمیت اصلاح طلبان در دهه ۷۰ است در این دهه شخصیت علامه مصباح توسط روزنامه های زنجیره ای مورد حمله همه جانبه قرار می گرفت؛ از توهین و ناسزا و انواع خشونت های لفظی گرفته تا تهمت و دروغ و کشیدن کاریکاتور موهن سعی می کردند شخصیت علامه را تخریب کنند و به عبارت دیگر، با ترور شخصیت؛ نفرت ایجاد کنند، تا نوشته ها و بیانات و سخنان حکیمانه ایشان مورد توجه نسل جوان قرار نگیرد. رفتاری که شبیه آن را جریان الحادی و نفاق نسبت به پیامبران و امامان معصوم علیهم صلوات الله پیشه می کردند تاجایی که نسبت به عقل کل جهان پیامبر اکرم ص تعبیر مجنون و دیوانه، هذیان گویی و …  به کار می گرفتند! و نسبت به شخصیت امیرالمومنین ع نیز برخی تعابیر ناروا از سوی خوارج به کار گرفته می شد.

در آن شرائط زمانی که به علامه مصباح اعتراض می شد که چرا به این حجم از توهین ها و دروغ ها پاسخ نمی دهید می فرمودند بنده فرصت پاسخ گویی به این حجم از تهمت ها را ندارم. منظورشان این بود که دشمن می خواهد وقت بنده را به این گونه مسائل حاشیه ای مشغول کند و از وظایف اصلی ما را باز دارد. گاهی که از ایشان اجازه می خواستیم  که از جانب ایشان به دروغ ها پاسخ بدهیم؟ می فرمود آن چه مربوط به شخص بنده مربوط می شود نیازی نیست زیرا خداوند می فرماید «ان الله یدافع عن الذین آمنوا» ولی آن چه مربوط به دین خدا می شود حتما پاسخ بدهید.

علت اصلی تهاجم به علامه مصباح و جریان فکری ایشان، امری شخصی نیست؛ علت آن حقیقتی است که حضرت امام ره در سخنرانی ۱۳ خرداد ۴۲ در مدرسه فیضیه بیان کردند، ایشان فرمودند آن ها با اساس مخالف هستند با اصل قرآن و با دین و اهل بیت وارزش های اسلامی مخالفند. طبیعی است که هر عالم و مجتهدی که نقش بالاتر و والاتری در دفاع و تبیین و تبلیغ دین و ارزش های دینی داشته باشد مورد بی مهری و دشمنی بیشتری قرار می گیرد.

عجیب تر این که برغم گذشت بیش از ۳ سال از رحلت ایشان، همچنان مانند دوران حیات ایشان در معرض توهین ها و بی مهری قرار دارند و شبهاتی را که بارها پاسخ داده شده است برای چندمین بار مطرح می کنند. علت استمرار این تهاجم در همان مطلب بالا نهفته است . مقام معظم رهبری علامه مصباح را استاد فکر خواندند و فرمودند  «مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه می کنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمی کنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزه‌ی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمی تواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود.»

ایشان با اظهار تاسف از رحلت این شخصیت با برکت درباره استمرار این برکتها فرمودند«بالاخره رفتن برای همه هست: اِنَّکَ مَیِّتٌ وَ اِنَّهُم مَّیِّتُون؛ اگر چه خسارت است امّا بالاخره چاره‌ای نیست، ناگزیریم؛ علاج این است که آن راه ادامه پیدا کند؛ آن ابتکار و آن کارهایی که ایشان کرده‌اند: همین «طرح ولایت» یکی از ابتکارات ایشان است؛ همین تشکیلات عظیم مرکز تحقیقات امام خمینی یکی از همان ابتکارات است؛ کتابهایی که ایشان نوشته‌اند، چه کتابهای علمی، چه آنچه مربوط به اخلاقیّات و معنویّات و [برای] استفاده‌ی عموم و مانند این ها است، یکی از آن کارها است؛ اینها را نباید گذاشت تعطیل بشود.»

دشمن می داند این شخصیت عظیم فکری، ظرفیت استمرار در دوران فعلی و نسل های آینده نیز دارد به همین دلیل با همان روش های قبلی و با همان شدت و حدت بلکه تندتر و شدیدتر همان روش تهاجم به شخصیت ایشان را ادامه می دهد و علاوه بر شخصیت علامه مصباح ، هر مجموعه و حزب و جریان و افرادی  که به ایشان تعلق خاطری داشته باشند نیز مورد تهاجم قرار می دهند. نیم نگاهی به برخی سایت ها و رسانه های خبری و کانال های غرب گرایان و جریان انحرافی این ادعا را به اثبات می رساند. حجم سنگین حمله به جبهه پایداری و برخی اعضای آن از جمله دبیرکل جبهه جناب آقای مهندس محصولی نشان گر این واقعیت است.

البته ما این دشمنی ها را به فال نیک می گیریم و بر آن نیز شکر می کنیم، زیرا این حجم از توهین ها نشانه پویایی، رشد و تعالی و تاثیر فکر علامه مصباح و جبهه پایداری است. چنان که حجم سنگین حملات صهیونیزم جهانی به رهبری امریکا و اروپا نسبت به جبهه مقاومت لبنان و فلسطین حاکی از نقش مهم و راهبردی این جریان است. آن ها فکر می کنند کوبیدن جبهه مقاومت با سنگین ترین سلاح ها می تواند آنان را در رسیدن به اهدافشانکه نابودی مقاومت است سرعت بخشد. تردیدی نیست که جبهه مقاومت در برابر این حجم از موشک و بمب از بین نخواهد رفت بلکه روز به روز قوی تر خواهد شد و این اسراییل است که تضعیف شده، به افول و نابودی نزدیک تر می شود.

منافقان و سربازان جبهه سیاسی – فرهنگی غرب در کشور و پادوهای آن ها فکر می کنند با این حجم از موشک ها و بمب های تبلیغاتی و توهین و ناسزا و دروغ و تهمت می توانند جریان فکری علامه مصباح و جبهه پایداری انقلاب اسلامی را تضعیف یا نابود سازند ولی تجربه نشان داده است که جبهه ای که برای خدا کار کند نصرت الهی نصیبش خواهد شد. در دوران ۲۰ سال گذشته برغم عملیات سنگین جبهه کفر و نفاق علیه علامه مصباح و جریان فکری ایشان، این جبهه حق بود که به پیروزی رسید و باز هم پیروز میدان خواهد ماند و این جبهه کفر و نفاق است که به پایان عمر خویش نزدیک می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.