آیت الله رجبی:
دوره‌های طرح ولایت گوهر گرانبها و عظیمی است / شاخص تمیز دهنده انسان از حیوانات، شکرگزاری‌ست

0 ۸۰

آیت الله رجبی در دیدار جمعی از عوامل و دست اندرکاران طرح ولایت گفت: طبق بیان شریف امام سجاد علیه‌السلام در دعاهای صحیفه سجادیه شاخص تمیز دهنده انسان از حیوانات این است که شکر نعمت را بجا آورد، در واقع از بین اقسام عبادات برترین قسم عبادت است.

وی در ادامه گفت: اگر کسی برترین عبادات را انجام داد انسان است و برای انجام چنین عبادتی باید اولا انسان باید شناخت درستی از خودش و جهان هستی داشته باشد و بداند که خداوندی هست و از آفرینش انسان نیز هدفی دارد، و در مرحله بعدی نیز بداند که چگونه می‌تواند به  آن هدف یعنی قرب خدای متعال برسد و آنگاه طبق آن عمل کند که این عبادت شکرگزاری اوست و به تعبیر حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام شکر و عبادت احرار است.

آیت الله رجبی گفت: در روایات آمده است کسی عبادت خدای متعال را می‌کند که خداوند را شناخته باشد و بدون شناخت خدای متعال عبادت گمراهانه است. طرح ولایت می‌خواهد شاخص انسانیت را در انسان به وجود آورده و زندگی انسانی به او دهد و کاری کند که عبادت احرار را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: دوره‌های طرح ولایت بسیار گوهر گرانبها و عظیمی است که هر کسی می‌تواند کوچکترین قدمی برای آن بردارد باید آن را نعمت بزرگ الهی بداند چرا که باعث می‌شود فرد از حیوانیت به انسانیت درآید یا اینکه انسانیت وی حفظ شود، در عالم چیزی ارزشمندتر از این نیست.

وی در پایان گفت: بسیار خسران بزرگی‌ست که کسی در چنین فضایی باشد و عبادت تجار انجام دهد، شما مسئولین این طرح ولایت که خدای متعال توفیق بزرگی به شما داده است، سعی کنید عبادت احرار را انجام دهید چرا که در این صورت برکات این خدمت شما واقعا قابل تصور نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.