بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی شورای شهرستان شمیرانات پیرامون مشکلات این شهرستان

0 ۱۸۲

جبهه پایداری انقلاب اسلامی شورای شهرستان شمیرانات طی بیانیه ای به مشکلات پیرامون این شهرستان پرداخت که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

شکّی نداریم که پیروزی از آنِ اسلام است؛ این جبهه‌ی کفر با همه‌ی وسعت، با همه‌ی زرق‌‌وبرق، با همه‌ی توپ‌وتشری که می‌زنند، بالاخره در مقابل امّت اسلامی و جبهه‌ی اسلامیِ مبارز و مجاهد، وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.

“وَ لَو قاتَلَکُمُ الَّذینَ کَفَروا لَوَلَّوُا الاَدبارَ ثُمَّ لا یَجِدونَ وَلیًّا وَ لا نَصیرًا”

این سنّت الهی است و تردیدی در این وجود ندارد. شرطش فقط این است که ما تلاش کنیم، ما حرکت کنیم، ما راه بیفتیم، ما کار کنیم؛ اگر ما کار کردیم، این سنّت الهی است که دشمن باید عقب‌نشینی کند و عقب‌نشینی هم می‌کند. “بیانات حضرت امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)؛ ۱۳۹۵/۰۲/۲۹”

جبهه پایداری شهرستان شمیرانات؛ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و دستاوردهای سترگ دولت انقلابی و مردمی در این زمان محدود و آرزوی بهره‌مندی اکمل از فرصت پیش‌ِرو، به تعدادی از مشکلات پهنه مذکور از منظر مطالبه‌گری و خاستگاه نخبگان آن، اشاره می‌نماید:

۱. تقسیمات کشوری؛

شمیرانات؛ به لحاظ گستردگی و پراکندگی جمعیت، شرایط ویژه‌ای داشته که فرمانداری مستقل برایش دیده شده است.

این شهرستان؛ از شمال، به استان مازندران؛ از جنوب، به شهرستان تهران؛ از شرق، به شهرستان‌های دماوند و پردیس؛ و از غرب، به استان البرز؛ محدود می‌گردد. ولیکن به لحاظ تقسیمات شهرداری؛ منطقه یک و بخشی از منطقه دو را در بر می‌گیرد و هیچ‌گونه هماهنگی میان این سه مجموعه وجود نداشته و همین امر، زمینه‌ساز بروز سوءاستفاده‌های بسیاری توسط سوداگران زمین‌خوار و کوه‌خوار گردیده است. لذا انتظار از دولت محترم و استانداری تهران این است تا این مشکل جدی اهالی شهرستان شمیرانات را از وضعیت استخوان لای زخم خارج کرده و این موضوع را تعیین تکلیف نمایند.

۲. عدم بکارگیری مسئولین بومی؛

با وجود ظرفیت‌های بسیار بالا و وجود افراد فرهیخته و مسلط و مشرف به شهرستان و مخاطرات آن، متأسفانه همچنان از نیروهای غیربومی در مسئولیت‌های مختلف استفاده می‌شود. که این مهم باعث گردیده تا این شهرستان در ادوار مختلف به ظرفیتی برای رزومه‌سازی برای برخی مدیران بی‌رزومه تبدیل شود که دردی را از ساکنان و اهالی شمیرانات برطرف نمی‌کند.

۳. ساخت و ساز بی‌رویه و خارج از استاندارد و تشدید گره ترافیکی و آلودگی هوا؛

با توجه به تقاضای مهاجرت بیش از ظرفیت به شهرستان شمیران و رشد بی‌رویه قیمت زمین‌ها، افرادی؛ سوداگرانه در کوچه‌های باریک و گذرهای کم‌عرض قدیمی، موفق به ساخت خارج از استاندارد برج‌های بلند و ناهنجاری شدند که منجر به ایجاد گره ترافیکی و در پی آن، تشدید آلودگی هوا گردیده است.

۴. گره ترافیکی تجریش؛

از آن‌جایی که تجریش در یک منطقه بسته و پرتردد قرار گرفته و هیچ بزرگراهی، خیل ترافیکی عظیم آن را پوشش نمی‌دهد، و با توجه به جاذبه‌های موقعیّتی آن؛ ترددهای غیرمحلی زیادی را نیز در بر می‌گیرد؛ در ساعات مختلف و پرتراکم روز؛ تشدید گره ترافیکی آن، سبب گرفته شدن زمان زیادی از ساکنان محلی آن در ترافیک و سختی عبور و مرور می‌گردد.

۵. خط مترو؛

بنا بود خط ۳ مترو (قائم)، به خط ۱ (تجریش) متصل شود که هنوز هیچگونه فعالیتی در این زمینه انجام نشده است. لذا ضروری است شهرداری تهران با تعیین تکلیف این پروژه مهم حمل و نقل شهری، مشکلات سفرهای درون شهری شهروندان عزیز را برطرف نماید.

۶. فساد اداری؛

فساد اداری خصوصاً در شهرداری، ثبت، دارایی و دادگاه‌ها با توجه به بسیار بالا بودن قیمت اراضی و حجم معاملات، پدیده‌ای رایج و تقریباً غیرقابل اجتناب شده است. از دستگاه‌های نظارتی در قوای سه گانه و همچنین شهرداری تهران انتظار می‌رود با افزایش هزینه متخلفان و فاسدان، مانع ادامه روند فعلی و جولان مفسدان شوند.

۷. از بین رفتن باغات و فضای سبز؛

خشک نمودن تدریجی اشجار و نشت آلودگی انسانی در انهار، سبب از بین رفتن فضای سبز و باغات پرمحصول نه‌چندان قدیمی شهرستان گردیده است. این مهم خود از محصولات عدم برخورد جدی با فساد در دستگاه اداری است که آسیب‌های جدی به این شهرستان وارد کرده است.

۸. وضعیّت ناهنجار فرهنگی؛

متأسفانه ضمن اینکه در شهرستان شمیرانات فعالیت‌های فرهنگی به نسبت سایر سرانه‌ها ضعیف می‌باشد، یکی از مشکلات و مسائلی که دل خانواده‌های اصیل و متدین این شهرستان را خون کرده است، نوعی رها شدگی و عدم برخورد با اماکنی است که مروج ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی می‌باشند.

۹. اخذ مالیات بعضاً بدون محاسبات معقول؛

مالیات؛ از جمله هزینه‌کردهای پذیرفته شده و حتمی در سبد هر کسب و کاری است؛ که توسط هر کاسبی بسته به میزان درآمدها و سودهای دریافتی؛ بایستی در جهت تعالی خدمات‌ دولت، پرداخت شود؛ منتها در برخی موارد با توجه به قیمت ملک در منطقه بسته می‌شود که از عهده کاسب خارج است. لذا؛ شاهد بسته شدن محل کسب کسبه‌های خرد و واگذاری مغازه‌ها به

شرکت‌هایی که پشتوانه بورسی، پتروشیمی و …دارند هستیم.

۱۰. کمبود پاسگاه‌های انتظامی؛

با توجه به افزایش چندین برابری جمعیّت در این سال‌ها، اصلا تعداد پاسگاه‌های شهرستان زیاد نشده و همچنان تنها کلانتری تجریش، مسئول حفظ امنیّت و رسیدگی به شکایات مراجعین هست که همین امر؛ آمار جرم مشهود و غیرمشهود را در منطقه بالا برده است.

۱۱. مخاطرات قابل پیش‌بینی؛

از آن‌جایی که بسیاری از ساخت‌وسازها و سازه‌های موجود در منطقه، طبق ضوابط استاندارد نبوده و پایداری آنها در برابر تنش‌های زمین با ریشتر پایین، ضعیف می‌باشد و قابل قبول نیست؛ می‌توان از هم‌اکنون مخاطرات غیرقابل جبرانی را در صورت وقوع حوادثی نظیر زلزله، در این منطقه پیش‌بینی کرد.

لذا اهالی قدیم و بومی شهرستان شمیرانات؛ جهت رفع مشکلات منطقه و بهبود فضای شهرستان؛ موارد برشمرده را جهت یاری و مطالبه از مسئولین، تقدیم می‌دارند.

با آرزوی سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ به برکت مجاهدت‌ها و خون‌های پاک شهدای والامقام و سلامتی مقام عظمای ولایت و تعجیل در امر فرج حضرت بقیهالله‌ الاعظم (ارواحنا الفداه).

 

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

شورای شهرستان شمیرانات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.