قاسم روانبخش:
انتخابات؛ سنگر مستحکم ملت دربرابر طمع دشمن

0 ۲۱۴

سال جاری سال برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که همزمان در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. در این باره نکات مهمی وجود دارد که به آن ها می پردازیم:

۱. انتخابات مظهر اراده ملی و سنگر کشور است
انتخابات، هم برای ملت ما مهمّ است، هم برای دوستان ما در دنیا مهمّ است، هم برای دشمنان ما مهمّ است، برای ملت ما هم بسیار حائز اهمیت است، از این جهت که حضور مردم در پای صندوق های رأی بارزترین مظهر حضور مردمی است و پشتوانه انقلاب و کشور است. عمده مراکز سیاسی دنیا در حال رصد مسائل انتخابات ایران هستند و دایما آن را پیگیری می کنند؛ چنان چه مردم همانند حضور در صحنه های فیزیکی راهپیمایی ها در پای صندوق های رای حضور حماسی و چشمگیری داشته باشند، می فهمند همانند گذشته نمی توان با این نظام کاری کرد؛ ولی اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت نتیجه می گیرند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است؛ در این صورت راه را برای دخالت و سلطه و پنجه انداختنِ دوباره بر کشور هموار می بینند؛ به همین دلیل دشمن برای کاهش مشارکت سیاسی و نا امید کردن مردم نسبت به آینده تلاش مضاعف دارد.

پس اهمیت اوّلِ انتخابات به‌خاطر این است که انتخابات سنگر کشور است؛ حضور مردم در پای صندوق های رأی، مصون‌ساز سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرّض و تجاوز و پُررویىِ بیشتر باز می دارد. در این ۴۴ سال، دشمنان ایران برای تسلّط بر این کشور راه های گوناگونی را پیمودند و در همه آن ها ناکام مانده اند و تنها یک راه برای آن ها باقی مانده است و آن، جدا کردن مردم از مسؤولان و نظام است؛ چشم به این راه دوخته‌اند. همه تلاش ها و تبلیغاتی که می کنند و همه حرف های زیادی ای هم که می زنند، به‌خاطر همین است؛ می خواهند مردم را جدا کنند. انتخابات توی دهن دشمن می زند و او را مأیوس می کند؛ احساس می کند که مردم در میدان دفاع از کشور و مرزها و مصالح و نظامشان قرص و محکم ایستاده‌اند. از این جهت ناامید می شود و عقب نشینی می کند. ۱۳۸۲/۱۱/۲۴

در میان انتخابات ها،‌ انتخابات مجلس از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا انتخابات مجلس مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و کشورشان است؛ چون مجلس مرکز قانونگذاری است. قانون یعنی جاده‌ای که باز می شود تا مسؤولان اجرایی از آن جاده حرکت کنند و با تلاش خود گوشه و کنار و زوایای کشور را آباد و اصلاح کنند. این جاده بازکنی به عهده قانون است و قانون را هم نماینده مردم در مجلس وضع می کند. علاوه بر این، طبق قانون اساسىِ ما، مجلس ناظر بر دولت است. اگر دولت در جایی بد و یا کج حرکت کند، پا در راه نادرستی بگذارد و خدای نکرده سوءاستفاده‌ای بشود و فسادی به‌وجود آید، مرکزی که می تواند جلوِی فساد و انحراف را بگیرد، مجلس است؛ این مجلس با آراءِ مردم تشکیل می شود. هرچه آراء بیشتر باشد، مجلس قویتر خواهد شد. وقتی مردم کسی را صالح و شایسته دانستند و او را به مجلس فرستادند، عملا بخشی از توان خود را در ساختن و پیشرفت آینده به‌کار گرفته اند.

۲. عواملی که موجب کاهش مشارکت سیاسی مردم می شود
الف . نومیدسازی مردم نسبت به آینده
ناامید سازی کار دشمن است؛ دشمن همواره با بوق های تبلیغاتی خودش آینده کشور را تیره و تار معرفی می کند و مردم را نسبت به آینده خودشان و کشورشان نا امید می سازد. زمانی که ملتی نسبت به آینده خودش نا امید باشد و به او این گونه القا شود که آینده اش تاریک است و رای دادن نیز فایده ای ندارد در نتیجه، نسبت به شرکت در انتخابات و تحولات ممکن در آینده نیز نا امید است و عملا مشارکت سیاسی کاهش می یابد.
ب. بی تاثیر نشان دادن رای ملت در انتخابات
یکی دیگر از عوامل کاهش مشارکت سیاسی،‌القای بی تاثیر بودن رای مردم است. دشمن این گونه وانمود می کند که آرای مردم در تغییر و تحول کشور تاثیری ندارد و دولت و نظام هر کاری که می خواهد انجام می دهد و صندوق های آراء صوری و تشریفاتی است.
ج. بزرگ جلوه دادن دشمن
یکی از کارهای دشمن برای ناامید سازی مردم،‌ بزرگ و قوی نشان دادن خود و تضعیف جبهه انقلاب اسلامی است. دشمن با این حرکت به گونه ای وانمود می کند که دیگر کار از کار گذشته است و برای نجات کشور از مشکلات تحمیلی دیگر نمی شود کاری کرد؛‌شرکت در انتخابات و عدم شرکت در آن فایده ای ندارد. تنها راه نجات،‌تسلیم در برابر دشمن و سازش با دشمن است.
د. منکر شدن دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.