بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

0 ۳۹۰

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ( قصص/آیه۵)
و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث گردانیم.

روز قدس، یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللیِ اسلامی و نشان‌ دهنده‌ ی صف ‌بندی حق و باطل، صف ‌بندی عدل در مقابل ظلم است و از سویی دیگر این روز؛ روزِ آزمایش بزرگ ملت های مسلمان است.

یورش وحشیانه چند روز اخیر نیروهای رژیم غاصب صهیونیستی علیه معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی و تعرض به نمازگزاران روزه‌دار، موج جدیدی از بیداری اسلامی را به وجود آورده، به‌گونه‌ای که این رژیم جعلی بدترین و تلخ‌ترین روزهای پرآشوبِ خود را سپری می‌کند و صدای نابودی و زوال آن به گوش رسیده و آخرین دست و پای خود را بر روی این کره خاکی می زند.

آنچه در مدت هفتاد سال اخیر از سوی رژیم غاصب به کشور و ملت فلسطین وارد آمده، برای تجربه کافی است تا ثابت کند که از راه توسل به قدرت‌های مسلط عالم، هیچ امیدی به نجات فلسطین نیست. انقلاب بزرگ اسلامی ایران نشان داد که کلید حل مشکلات بزرگ، در دست خود ملت‌هاست و اراده‌ی انسانهاست که در صورت تکیه به خدا و اعتماد به وعده الهی، بر تدبیر و خواست قدرت‌های مسلط غلبه خواهد کرد.

در برابر درنده‌خویی رژیم صهیونیست غاصب فلسطین، تنها اراده ملت فلسطین است که می‌تواند بایستد و با مقاومت مردانه‌ی خود، دشمن را به عقب‌نشینی و قبول شکست وادار سازد. راه صحیح مبارزه با حکومت غاصب، همان است که امروز خود فلسطینی‌ها آن را یافته و قدم استوار خود را در آن گذاشته‌اند و وظیفه همه مسلمانان است که آنان را در این مبارزه مقدس یاری کنند.

دولت غاصب، وحشی‌گری و ددمنشی را به اعلی‌ درجه رسانده و ثابت کرده است که در راه هدف‌های توسعه‌طلبانه و خطرناک خود، آماده دست زدن به هر جنایتی است. قیام اسلامی ملت فلسطین نیز حجت را بر همه تمام می‌کند و نشان می‌دهد که علی‌رغم فشارهای همه‌جانبه دشمن و خیانت مدعیان دوستی، نهال مقاومت نخشکیده، بلکه ریشه‌دار و پربار نیز شده است. لذا بر همه ملت‌ها و دولت‌ها واجب است که مسأله اسلامی فلسطین را صادقانه در زمره‌ی مسایل درجه اول خود دانسته و به قدر وسع خود به آن کمک کنند.

امروز بیش از هر زمان دیگری ثابت شده است که هیچ قدرتی در دنیا وجود ندارد که بتواند انگیزه آزادی و بازگشت فلسطین به صاحبان آن را در دنیا و در دل ملت‌های مسلمان و به‌طور ویژه در دل ملت فلسطین خاموش کند و تنها راه حل مسأله فلسطین این است که مردم واقعی فلسطین، چه آنهایی که در داخل فلسطین ماندند، چه آنهایی که در بیرون فلسطین هستند، خود نظام حاکم بر کشورشان را تعیین کنند.

لذا رژیم غاصبی که امروز در سرزمین فلسطین به زور اسلحه بر سرِ کار است، هیچ حقی بر این سرزمین ندارد و تنها یک رژیم جعلی، دروغین و ساخته دست قدرت‌های ظالم است که به پایان راه نزدیک شده است و به وضوح روشن است که رژیم صهیونیستی قابل دوام نیست و قطعاً یک روز دولت فلسطین از نهر تا بحر با قیام ملتی مقاوم مجدداً تشکیل خواهد شد. امروز وظیفه همه ملت‌ها و دولت‌های مسلمان این است که فاصله ملت فلسطین با آن روز موعود را هر چه بیشتر کم کنند تا پیروزی بزرگ حاصل شود.

اکنون، جمعه‌ی آخر ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل عظیم الشأن مان (رضوان‌اللَّه‌علیه) روز قدس نامیده شده، در پیش روی ماست و در این ماه رمضان کاملاً مجاور لیالی قدر، باید همان‌طور که شب قدر را تا صبح به بیداری می‌گذرانیم و با دعا و تضرع خود به درگاه الهی، می‌خواهیم که آینده‌ی مطلوب برای ما رقم زده شود، روز قدس را و همه‌ی این ایام حساس را که لیلهالقدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هوشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجرِ نجات ملت‌های مسلمان و مخصوصاً ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم.

در پایان جبهه پایداری انقلاب اسلامی از همه عدالت‌خواهان جهان و بالاخص مسلمانان ظلم ستیز ایران و دیگر کشورهای اسلامی جهت حضور پرشورتر از همیشه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت نموده و با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونا و نیاز مردم فلسطین به حمایت بیش‌تر در مبارزه با رژیم آپارتاید صهیونیستی، امیدوار است بزرگ‌ترین راهپیمایی‌های تاریخ در حمایت از آزادی قدس و حق مردم مظلوم و مقتدر فلسطین اشغالی در سراسر دنیا بر پا شود.

به امید رهایی قدس شریف و ظهور منجی عالم بشریت، حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.