رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم یزد:
عده می‌خواهند حرکت توسعه کشور را کند کنند/ مسئله مسکن در استان یزد را برای همیشه حل می‌کنیم/ گام های دولت در راستای بی‌نیازی سفره مردم از بیگانگان است

0 ۱۷۱

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح پنجشنبه وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

سیدابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در اجتماع مردم استان یزد در میدان تاریخی امیرچخماق این شهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه اطهر(س) ادامه داد: تامین آب خواسته‌ای است که همواره مردم این سامان داشته‌اند که به دست توانای خود مردم و خدمتگزاران آنها در استان یزد و فعالان در حوزه سازندگی نظیر مهندسان و کارگران رقم خورد و طرح آبرسانی خلیج فارس به فلات مرکزی و استان یزد کلید خورد.

وی افزود: بر اساس وعده هایی که داده شده، این طرح سه ساله اجرا می شود، اما تاکید من بر کوتاه تر شدن زمان بهره برداری است و دولت در این زمینه حمایت‌های لازم را برای تامین اعتبار انجام می دهد و امیدوارم با سرعت و با کار جهادی، کار در زمان مقتضی به پایان برسد تا دغدغه جدی مردم یزد تامین شود.
رییس جمهور درخصوص موضوع مسکن نیز یادآور شد: مسئله مسکن از نیازهای اصلی مردم است و باید هر سال یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد که این نیاز برطرف شود تا در این زمینه با مشکل مواجه نشویم، اما این هدف گذاری محقق نشد؛ در ابتدای دولت نیز اعلام کردم که به حکم قانون، نیاز کشور و اراده دولت، سالی یک میلیون مسکن در کشور خواهیم ساخت.
آیت الله رئیسی ادامه داد: یزد استانی پهناور است و برای ساخت مسکن کمبود زمین وجود ندارد، طرح‌های متعددی در این زمینه در سطح استان آغاز شده که با همت والای شهروندان این استان و خدمتگزاری دولت، مسئله مسکن به عنوان یک دغدغه در یزد حتما رفع می‌شود.
رئیس جمهور افزود: در یزد نسبت به برخی استانها که با مشکل بیکاری گرفتار هستند، کمتر این مشکل احساس می‌شود که علت آن روحیه تلاش، کارآفرینی و فعالیت شهروندان این استان است و امروز شاهدیم که در این استان در حوزه صنعت بسیار کار شده و موجب ایجاد اشتغال جوانان شده است.
وی ادامه داد: فعال سازی بخش معدن که یکی از زمینه‌های توسعه استان یزد است، در دستور کار دولت بوده تا از این طریق آمار بیکاری در این استان به حداقل ممکن کاهش یابد و جوانان یزد با این همه زمینه‌های رشد، مشکل بیکاری نداشته باشند.
درگیر جنگ اراده‌ها هستیم 
رئیس جمهور همچنین ادامه داد: همه بدانند با وجود همه فشارهایی که دشمنان بر ملت ما روا داشتند که البته به فضل خدا با شکست مواجه شده، امروز رشد و شکوفایی کشور تداوم دارد و دشمنان نمی‌خواهند ملت ایران اسلامی پیشرفت کند و امروز جنگ، جنگ اراده هاست.
رئیسی گفت: امروز ملت ایران اراده کرده که کشور را با مقاومت پیش ببرد و با وجود توطئه‌هایی که در ۴۳ گذشته علیه این ملت شد، مسیر پیشرفت و شکوفایی را طی کردیم و همچنان قطار توسعه به پیش می‌رود و در این مسیر عده‌ای می خواهند حرکت توسعه کشور را کُند کنند، بدون شک آنان این آرزو را به گور خواهند برد زیرا کشور با قوت تمام حرکت رو به پیشرفت را ادامه می دهد.
وی افزود: دشمنان تلاش کردند تا از صادرات نفت ایران جلوگیری کنند اما نتوانستند، می‌خواستند از صادرات و تولید علم و فناوری جلوگیری کنند، اما نتوانستند که مصداق شکست آنان، کارهای دانش بنیان و واحدهای صنعتی فعال در استان یزد و سایر استانهای کشور است.
دشمن خواست و نتوانست؛ ما خواستیم و توانستیم
رئیس جمهور با تشریح درخشش کشور در زمینه های مختلف افزود: آنها برای جلوگیری از پیشرفت ما مانع تراشی زیادی کردند، اما اراده ملت بر این بود که کارها را پیش ببرد و ما با اتکا به خدا و توکل به او  و با اعتماد به نفس کارها را پیش خواهیم برد، دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم که در این مسیر رو به پیشرفت حرکت کنیم.
رئیسی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که این اغتشاشات و به هم زدن نظم اجتماعی همه به خاطر این است که ملت ایران تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کرد و آنها مستاصل شدند و خواستند نظم اجتماعی ما را مختل کنند، اما بارها تجربه کردند و ملت ایران نیز نشان داد که مقاومت را پیشه خود کرده است.
رئیسی اظهار داشت: به لطف خدا، آینده بسیار درخشان خواهد بود و یقین دارم با اینکه افراد و جریاناتی می‌خواهند ایجاد یأس کنند، با یک دنیا امید، آینده کشور بسیار درخشان است.
رئیس جمهور با قدردانی از حضور مردم یزد در آیین استقبال اظهار داشت: من را با حضور خود شرمنده کردید، می‌دانم که این حضور به معنای حمایت از انقلاب، ارزش‌ها و برای پاسداشت خون شهدا و اعلام به امام مسلمین است که ما همیشه آماده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: برای من افتخار بزرگی است که امروز در جمع مردم با بصیرت، ولایی، شهیدپرور و پرتلاش یزد، مردمی اهل قنوت و نجوای با خدا، اهل قناعت و مردمی که مواهب الهی بر آنها همواره جاری بوده، هستم.
دولت نسبت به رفع مسائل معیشتی مردم اهتمام ویژه دارد
رئیس جمهور گفت: دولت و دولتمردان وظیفه خود می‌دانند که به عنوان خدمتگزار مردم نسبت به مسائل معیشتی، اقتصادی که از مسائل بسیار مهم است، رسیدگی و توجه کنند و درست است که مردم با ایستادگی دشمن را مایوس کردند اما دولتمردان در رسیدگی و توجه به مسائل معیشتی مردم وظیفه رسیدگی برعهده دارند.
رئیسی افزود: گام‌هایی برمی داریم که برای سفره مردم محتاج بیگانگان نباشیم، استقلال کشور در تولید کالاهای اساسی باید حفظ شود و این گام‌ها در این جهت که شهروندان بتواند عزتمندانه زندگی کنند، خواهد بود.
وی ادامه داد: این مهم بی شک از اولویت های دولت است و در این زمینه خود را خدمتگزار و نوکر مردم می دانیم و به این نوکری افتخار می کنیم.
رئیسی همچنین با تبریک روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) وجود ایشان را منشاء همه خیرات و برکات دانست و گفت: حضرت زهرا (س) افتخار همه بشریت و عالم هستی است؛ خدا را شاکریم که ارادتمند و عاشق آن حضرت و فرزندان بزرگوار او هستیم و امروز در شهر و دیاری هستیم که نام این بانوی بزرگ در هر کوی و برزن آن بلند است.
وی ادامه داد: همه گشایش ها به نام مطهر این بانوی بزرگ و فرزندان اوست؛ امروز هم با نام آن اسوه بزرگ باید به روز زن و مسئله بسیار مهم و محوری خانواده توجه کرد و نسبت به سیره و سلوک ایشان توجه داشت؛ سخنان، عمل و رفتار فاطمه (س) و موضع گیری های ایشان، نقش او در خانواده و مسائل سیاسی و اجتماعی و در رفع مشکلات مردم و حمایت از دین، بشریت، قرآن، علی(ع)، عدالت و نجات انسان بی نظیر است.
رئیسی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، زنان ما در این جامعه دارای شئونات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستند و جایگاهی دارند که حقیقا در کنار مردان نقش آفرینی می کنند.
وی دختران و زنان را افتخار جامعه دانست که با حفظ ارزش های الهی توانستند در جایگاه های مختلف و سکوهای افتخار قرار گیرند، افزود: آنها در پشتیبانی از رزمندگان و هم حوزه های فرهنگی، دانشگاهی، علمی و عرصه های اجتماعی خوش درخشیدند.
دیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی از مهمترین برنامه های سفر رئیس جمهور به این استان است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.