حاکمیت قانون و ضرورت نفی رادیکالیسم از سوی همه جریان‌های سیاسی

0 ۳۰۲

علی خضریان: در برنامه تلویزیونی جهان آرا و در گفتگویی با جناب شهاب‌الدین طباطبایی پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر بر ‎حاکمیت قانون و ضرورت ‎ نفی رادیکالیسم از سوی همه جریان‌های سیاسی و پیگیری موضوعات و اصلاح روندها از مسیر قانون در جهت حفظ منافع ملی تأکید شد.

‏تجربه اصلاح از مسیر ‎قانون که بر مبنای عقلانیت سیاسی صورت گرفته در طی سال‌های گذشته نتایج ملموس‌تری داشته و جامعه اجازه رفتارهای رادیکال از سوی دوستان جناب طباطبایی همچون پونز زدن روی پیشانی مردم یا افزایش اختیارات دولت بدون نظارت را نمی‌پذیرند و دیگر پلیس هم از نظارت مصون نیست.

اغتشاشات اخیر پیچیده‌تر از مطالبه‌گری حول درگذشت مهسا امینی است و در شرایطی که ‎ جمهوری اسلامی توانسته کشور را بدون توجه به نتایج مذاکرات اداره کند و با عضویت در سازمان همکاری شانگهای و حضور موثر در مراسم اربعین، ‎ قدرت سیاسی خود را نشان دهد، دشمن به دنبال تغییر میدان مبارزه است.

در موضوع اخیر کسانی که به آمبولانس حمله کردند، از ‎مردم نیستند. و کسانی که به دنبال جنسیتی کردن مسأله هستند،چرا در مورد بانویی که چادر از سرش برداشتند یا قتلی که شهردار اسبق تهران انجام داد به ‎زنان اهمیت ندادند؟ به نظر می‌رسد «زن» به یک ‎اسم رمز برای ‎رادیکالیسم تبدیل شده است.

در موضوع اخیر می‌بایست با ‎سیاست‌ورزی عقلانی به دنبال بررسی دقیق مسأله رفت و بدون ‎رویکرد احساسی با موضوع مواجه شد. اقدام جناب رئیسی در گفتگوی با خانواده مرحومه مهسا امینی برخلاف رئیس جمهوری که با تصمیمات غلط و پوزخند خود موجب اعتراضات ‎آبان ۹۸ شد، حکایت از مسئولیت‌پذیری دارد.

باید به کسانی که با موج‌سواری رسانه‌ای نسبت به ‎گشت ارشاد اعلام برائت می‌کنند، یادآور شد که راه‌اندازی آن در زمان ‎دولت خاتمی است. و در تمام سال‌های گذشته نیز در دولت و مجلس اقدامی برای اجرای قانون در جهت انجام تکالیف دستگاه‌ها و جلوگیری از برخورد پلیس در کف خیابان انجام ندادند.

در هیچ جای دنیا به دلیل احتمال خطای یک فرد، اقدامات قانونی دستگاه‌ها و نهادها زیرسوال نمی‌رود. طی روزهای گذشته و در شرایطی که هنوز گزارش رسمی نسبت به دلیل درگذشت مرحومه امینی منتشر نشده است، شاهد تضعیف پلیس و در نتیجه ‎ جولان اغتشاشگران آموزش دیده هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.