وحید جلیلی:
دشمن با تمام توان رسانه ای خود تنها توانست ۶۹ هزار نفر را به خیابان بیاورد

0 ۲۸۷
جلیلی در اختتامیه رویداد ملی «یک‌صدا ایران» به‌اتفاقات اخیر کشورمان اشاره کرد و با تأکید براینکه منشأ این درگیری‌، چالش، جنگ، جنگ نرم و هرچیزی که می‌خواهید اسمش را بگذارید کلیدواژه «هویت» است؛ بحث هویت متعلق به امروز و دیروز نیست و نوجوانان سن‌شان اقتضا نمی‌کند، اما در ۶۰ تا ۷۰ سال اخیر و حتی در ۱۰۰_۱۵۰ سال اخیر که ربطی به دوران انقلاب اسلامی نداشته از دوران مشروطه این درگیری جهانی شکل گرفته است که بخشی از آن در ایران رقم خورده است و تا به امروز ادامه دارد و درگیری امروز اولین و آخرین آن نخواهد بود اما ما در هر ماجرایی که ورود پیدا می‌کنیم باید بتوانیم یک عکس و تصویر هوایی از آن برداشت کنیم و بتوانیم آن را از بالا در نسبت با سایر حوادث تاریخی کشورمان ببنیم و آن را بفهمیم.
وی به تاریخچه شکل‌گیری جریان رنسانس در اروپا پرداخت و عنوان کرد: ۷۰۰ سال پیش یک جریانی در اروپا به نام رنسانس شکل گرفت و رشد کرده است. حدود ۲۵۰ سال پیش که کریستُف کُلُمب وارد آمریکا شد این کشور طبق آمار مطرح شده در کتاب «ما مردم…» نوشته لئو هیوبرمن ۲۵ میلیون جمعیت بومی سرخ‌پوست داشت که از آن ۲۵ میلیون نفر سرخ‌پوست تنها حدود ۲ میلیون‌نفر باقی مانده است، یعنی بیش از ۹۰ درصد بومیان آمریکا را قتل عام کردند. چرا؟ بخاطر اینکه می‌گفتند ما آدم‌های مُدرنی هستیم و سرخ‌پوستان اُمُّل و عقب‌مانده‌اند و بنابراین هر کسی مُدرن است حق دارد با خشونت برخورد کند و قتل عام کند.

قائم مقام صداوسیما به جریان برده‌داری در آمریکا و اروپا اشاره کرد و تأکید کرد: ماجرا‌ی جنایت این‌ها در آفریقا و ستم‌هایی که به سیاه‌ها کردند تا به‌امروز ادامه دارد و نگاهشان این است که ما سفید هستیم و مُدرن و شما سیاه و عقب‌مانده و بدیهی است که ما باید از شما بردگی و بیگاری بکشیم؛ لذا در نگاه اروپاییان، انسان سیاه با درخت و کوه تفاوتی ندارند چراکه معتقد هستند ما عقلانیت جدید بشر هستیم و اجازه داریم با کسانی که به‌درجه ما نرسیده‌اند چنین رفتار کنیم.

جلیلی درباره جریان غرب‌زده و شکل‌گیری آن گفت: هرگاه غربی‌ها به کشورهای مختلف حمله می‌کردند مردمان آن سرزمین کم یا زیاد متناسب با فطرتشان در برابر ظلم ایستادگی و مقاومت می‌کردند اما در مقابل این‌ها که مقاومت می‌کردند گروهی غرب‌زده بودند که پذیرفته بودند غربی‌ها چنین حقی برای این رفتار دارند و در ایران این موضوع مفصل است. سیدحسن تقی‌زاده پدر روشنفکری ایرانی که تا قبل انقلاب و دهه ۴۰ زنده بود در مقاله‌ای می‌نویسد: «باید از موی سر تا ناخن پا غربی شویم و از هویت ایرانی تهی باشیم»؛ روشنفکران با افتخار این شخصیت را پدر خودشان می‌دانند که چنین اعتقاداتی داشت و برای او شروع به تبلیغ کردند و روزنامه‌ها را پُر از این مقالات کردند؛ و مدت‌ها و سال‌ها به ملت ایران گفتند: «شما هیچ چیزی نیستند و بلکه باید در مقابل غرب زانو بزنید نه‌تنها به‌لحاظ سیاسی در برابر غرب هیچ نیستند بلکه باید با تمام وجود در برابر غرب مضمحل شوید و تسلیم فرهنگی غرب شوید».

وی به تلاش‌های جریان غرب‌زده در مشروطه پرداخت و افزود: جریان غرب‌زده موجب به دارآویخته شدن شیخ فضل‌الله نوری و کشته شدن آخوند خراسانی در نجف شدند؛ آن‌ها فکر می‌کردند با کشته شدن این شخصیت‌ها به سمت اهدافشان پیش خواهد رفت که نشد لذا به این نتیجه رسیدند که باید به زبان زور متوسل شود و بخاطر همین بود که رضاخان میرپنج را پیدا کردند؛ او دقیقاً مدل کریستُف کُلُمب شخصیتی بی‌رحم بود که سواد نداشت و شمشیر و اسلحه به طرف مردم کشید و در یک شب در مسجد گوهرشاد درحالی که حرمت امام رضا (ع) را نگه نداشت بیش از هزار نفر از مردم مشهد و زوار را قتل عام کرد.

قائم مقام صداوسیما درباره علت شکل‌گیری واقعه گوهرشاد گفت: رضاخان ۲۱ تیر ۱۳۰۱۴ ابلاغ کرده بود باید همه مرد‌ها کلاه شاپو به سر داشته باشند. البته زمزمه اینکه این اقدام مقدمه کشف حجاب است پیچیده شده بود لذا مشهدی‌ها و زوار جمع شدند و گفتند چرا پوشیدن کلاه شاپو اجبار است و بخاطر همین دستور دادند درب‌های مسجد گوهرشاد بسته شود و همه را به تیر بستند و ما در مصاحبه‌هایی که با بیش از هزار شاهد عینی ماجرای کشف حجاب و گوهرشاد داشتیم فهمیدیم حداقل ۶۰۰ نفر به طور مستقیم در این ماجرا کشته شدند. مرحوم آیت‌الله خزعلی می‌گفت: «من ۱۰ سال داشتم که بالای سر دو تن از شهدا رفتم که شخصی اهل تویسرکان بود که نفس‌های آخر را می‌کشید»؛ در این ماجرا بسیاری از زخمی‌هایی که هنوز زنده بودند را با کسانی که کشته شده بودند دفن کردند.

جلیلی به شعار اغتشاشات اخیر پرداخت و عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر شعار «زنده باد رضاخان» سرداده شد؛ شعار اغتشاشگران به نظرم خیلی درست بود چون قهرمان این‌ها رضاخان است. این‌ها آرزو دارند قدرت داشته باشند تا به قول خودشان ملت را به خشن‌ترین شکل آدم کنند. این‌ها مدرن‌هایی هستند که از هویت جامعه و ایستادگی آن‌ها در برابر فرهنگ غرب رنج می‌برند و از اینکه دارای تاریخ و فرهنگ و هویت هستیم ناراحت هستند چراکه دلشان می‌خواهد از سر تا پا غربی باشیم، لذا اگر حکومت دست این‌ها باشد مثل رضاخان هزاران زن را خواهد کُشت.

وی به امیدواری جریان غرب‌زده در ایران اشاره کرد و به تحریم‌های فلج کننده آمریکا و اروپا پرداخت و گفت: جنگ ۸ ساله علیه ایران، تحریم‌های فلج کننده ترور ۱۷ هزار شخصیت و دانشمند و مردم ایران درحالی صورت گرفت که اگر این ترورها در آمریکا صورت می‌گرفت هیچ چیز از آن کشور باقی نمی‌ماند چراکه آن‌ها شخصیت‌های برجسته و تراز اول ما را به شهادت رساندند. آن‌ها هر کاری که از دستشان برمی‌آمد را انجام دادند حتی کودکان پروانه‌ای را تحریم کردند و آلمان بمب شیمیایی به صدام داد تا ما امروز د‌‌ه‌ها هزار رزمنده شیمیایی داشته باشیم. همین اروپایی‌ها جنگ، ترور و تحریم و تبلیغات سیاسی و فرهنگی و هنری را علیه ما انجام دادند و فکر می‌کردند امروز که ماهواره و فضای مجازی آمده است ایران را نابود خواهند کرد درحالی که در چند سال پیش چند سیلی محکم از ملت ایران دریافت کرده‌اند. سال ۱۳۸۸ شعار دادند «نه غزه نه لبنان» و تلاش کردند قاسم سلیمانی را که فرمانده سپاه قدس بود را به منفورترین شخصیت تبدیل کنند و در روزنامه‌ها و دانشگاه‌ها علیه ایشان تبلیغ کردند و قرار شد ترامپ تیر خلاص را بزند ولی فردای روز شهادت شهید سلیمانی ایشان محبوب‌ترین مرد تاریخ ایران شد و ده‌ها میلیون ایرانی به او ابراز عشق و ارادت کردند و این سیلی، سیلی بدی بود. سپس ماجرای اربعین اوج گرفت و میلیون‌ها ایرانی به کربلا رفتند و باز غربی‌ها گیج شدند و موج جهانی سرود «سلام فرمانده» شکل گرفت.

جلیلی از اتفاقات اخیر به‌عنوان یک رفلکس عصبی یاد کرد و تأکید نمود: طبق آمار وزارت اطلاعات دشمن با تمام توان رسانه‌ای خود در سراسر کشور طی این مدت تنها توانست ۶۹ هزار نفر را به خیابان بیاورد.

این‌ها حرفشان این است که باید در تمدن و فرهنگ غرب مضمحل شویم و سبک زندگی، خانواده، فساد و آزادی فحشا غربی داشته باشیم. برخی فکر می‌کنند ادعای آن‌ها آزادی است درحالی که چنین نیست و قرآن می‌فرمایند: «آخرت متعلق به کسانی است که در جهان برتری طلبی ندارند و اهل فساد نیستند».

قائم مقام صداوسیما اغتشاشات اخیر را یک نوع باج گیری دانست و ادامه داد: دعوای امروز بخاطر هویت و اصل ماجرا معونیت و تاریخ هویتی ایران است درحالی که حافظ، سعدی، مولوی، ابن‌سینا، سلمان فارسی و هزاران شخصیت برجسته ایران ذیل دین رشد کرده‌اند. این‌ها با یک تاریخ و هویت در افتاده‌اند و با چند هزار سال زندگی ایرانی مستقل ذیل توحید مشکل دارند. اغتشاشگران با اینکه اقلیت معدودی هستند اما بخاطر اینکه رسانه‌های غربی پشتشان است وقیح شده‌اند و درحالی که هنوز قدرت دستشان نیست چادر از سر زن مسلمان می‌کشند و آدم آتش می‌زندند و ما در میدان چنین جنگی قرار گرفته‌ایم.

وی به تأثیرگذاری هزاران شخصیت ممتاز جهانی ایرن زمین اشاره کرد و گفت: باید هویت خودمان را بشناسیم و افتخار کنیم و پیش برویم. یکی از ویژگی‌ها مسلمان شیعه این است که جوگیر و منفعل نمی‌شود؛ اگر یک نفر در دنیا قرار بود منفعل شود قاسم سلیمانی بود، چون حجم زیادی تبلیغ علیه ایشان صورت گرفت و اهمیت ایشان بخاطر ایستادگی در میدان نرم و اراده بود لذا حضور در جنگ نرم گاهی اوقات سخت‌تر از جنگ سخت است. جمع‌بندی دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که تنها کسی که می‌توانمد ملت ایران را شکست دهد خودش است. بخاطر همین است که فشار تبلیغاتی و رسانه ایجاد می‌کنند تا باور کنیم و تسلیم شویم که هیچ چیزی نداریم لذا در جنگ رسانه‌ای کنونی مردان و زنانی لازم است در این جنگ تا مواظب مردماشان باشند چراکه به اذعان دشمن اگر از پیچ تاریخی عبور کنیم ابرقدر خواهیم بود.

جلیلی به دستاورهای بزرگ کشور طی سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰ سال پیش ماهواره‌ای به فضا پرتاب نکرده بودیم و قدرت موشکی و علمی نبودیم اما اکنون که دستاوردهای زیادی به دست آورده ‎ایم. هرقدرایران قدرتمندتر می‌شود تصویر آن در سینما مفلوک‌تر و بدبخت‌تر و سیاه‌تر است. دشمن در این جنگ تلاش دارد داشته‌های واقعی ملت ایران که هویت است را بگیرند، چون نماد عزت و قدرتمندی همان هویت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.