عضو شورای مرکزی جبهه پایداری:
علامه مصباح برای دفاع از اسلام و ارزش‌های آن بی‌محابا به صحنه عمل آمد و از تهدیدها نهراسید

0 ۴۶۰

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد ابوترابی، از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی و مدیر مرکز دایره‌المعارف علوم عقلی اسلامی در نشست بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی که در یزد برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و رحلت عالم مجاهد و انقلابی، آیت‌الله مصباح یزدی بیان داشت: طبق روایتی از سیدالشهدا(ع)، خداوند متعال خود بالاترین کمال است و شریف‌ترین کمالات را نیز دوست دارد. بی‌شک شخصیت‌هایی هم که برای نیل به این کمالات تلاش می‌کنند، مورد عنایت و محبت الهی قرار دارند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: آیت‌الله مصباح یزدی، از عالمان عاملی بود که در هر حوزه‌ای که وارد می‌شد جامعیت داشت و سعی می‌کرد با تلاش کم‌نظیر خود، امور را به کمال خود برساند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: روزی از علامه مصباح سئوال شد چرا علمای ما در حرکت و مشی خود متفاوت‌اند و هرکدام از آنها نشانگر و تابلوی بخشی از کمالات اسلام نظیر عرفان و فقه هستند، ایشان در پاسخ فرمودند: حوزه‌های علمیه به مثابه یک بدن هستند که قلب، مغز و اندام‌های مختلف دارند و حرکت و مشی علمای حوزه که به ظاهر به بخشی از حوزه‌های اسلامی توجه بیشتری داشته‌اند، در نهایت پیکره حوزه‌های دینی را تشکیل می‌دهند. البته علامه مصباح تأکید داشتند که برخی از همین چهره‌های حوزه که به ظاهر سیاسی نیستند و اقدامات آنها به چشم نمی‌آید، خود بنیان‌گذار حرکت‌های عمیق و بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی بوده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی ادامه داد: در میان اصحاب امیرالمؤمنین نیز این‌گونه بود، شخصیتی مانند عمار، مرد بزرگ و بی‌پروای میدان بصیرت بود، فردی همچون ابوذر، نمونه زهد و شجاعت بود و شخصیتی چون سلمان فارسی نیز در قله توحید و ایمان و یقین بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: البته در همه دوره‌ها، علما و شخصیت‌هایی هم بوده‌اند که جامع همه کمالات بودند که دو نمونه کم‌نظیر و فوق‌العاده از این جامعیت، شخصیت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب هستند.

مدیر مرکز دایره‌المعارف علوم عقلی اسلامی در خصوص شخصیت علمی و معنوی آیت‌الله مصباح گفت: تلاش علامه این بود که در هر جهتی جامع باشد و نقاط قوت اساتید خود را بگیرد و شخصیتی همه‌جانبه داشته باشد که با همت و مراقبتی که داشت، به این مهم نیز رسید و به‌گونه‌ای شده بود که تفکر عقلانی او به متن جامعه آمده و عرفان او نیز در تک‌تک اعمالش نمایان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین در پایان سخنان خود در خصوص شخصیت انقلابی و مبارزانی آیت‌الله مصباح بیان داشت: ایشان از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، برای دفاع از اسلام و ارزش‌های آن بی‌محابا به صحنه عمل آمد و احساس وظیفه کرد و هرگز از تخریب‌ها و تهدیدها نهراسید، ولی به واسطه‌های آن روحیه تواضع و اخلاصی که داشت، هرگز نمی‌خواست این جنبه‌ها بروز و ظهور پیدا کند و بعدها همین مورد عاملی شد که برخی تلاش‌های مجاهدانه وی را کتمان کنند که این امر، از مهم‌ترین جنبه‌های مظلومیت این شخصیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.