آیت الله صدیقی:
آیت الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی سرباز و ذوب در ولایت بودند

0 ۵۱۲

آیت الله کاظم صدیقی ضمن حضور در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ارتحال آیت الله مصباح یزدی در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، گفت: این ایام شهادت جانسوز و جهانسوز اولین پاسدار دین، اولین قربانی مسلک عشق به حکومت اسلامی و ولایت علوی فاطمه زهرا (س) و رحلت یکی از ارکان شیعه و یکی از متفکرین و یکی از عباد صالح، الگوها، اسوه ها برای حوزه های علمیه، دانشگاه ها و دانشمندان، استاد بزرگوار علامه، فیلسوف، فقیه، محقق، سیاستمدار، مربی، ذی نفوذ، الگوی علمی و اخلاقی و عرفان حضرت آیت الله مصباح یزدی است. همچنین شهادت یکی از سرداران عالم اسلام، بلکه عالم توحید و یک قهرمان ساخته شده در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، یک مجاهد مورد قبول اهل دل و به ویژه کارشناس مسائل سیاسی، نظامی، اجتماعی، روانی، اخلاقی را که امام حاضرمان رهبر عزیز انقلاب اسلامی باشد، سردار سلیمانی است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: شما سنگری که در آن استقرار دارید را انتخاب کردید و به عنوان امین مردم آگاهانه به این میدان ورود پیدا کردید تا ریل درستی برای دولت بسازید و سر راهش بگذارید و نظارت های سازنده و دلسوز در جهت حل مشکلات کشور داشته باشید.

وی تصریح کرد: شما نمایندگان مجلس، وارثان خون شهدا و دلسوزان نظام هستید که باید پیام اسلام، دین و توحید را به اقصی نقاط عالم برسانید. شما صدای اسلام، فریاد دین و بلندگوی مظلومان عالم هستید و باید به این نکات توجه داشته باشید.

آیت الله صدیقی یادآور شد: در مورد آیت الله مصباح یزدی افتخارمان این است که در دامن ایشان تربیت یافته و وی همچون شهید بهشتی، شهید قدوسی، شهید مفتح و بزرگانی که در انقلاب سهم داشتند، سهمشان همان بدهی شان بود و هیچ وقت طلبکار نبودند و هیچ وقت فکر نکردند که دین خود را ادا کرده اند و با اعتذار از خدا زندگی کردند و ارتحالشان هم همینگونه بود و آنچه داشتند در راه خدا دادند و با غیرخدا معامله نکردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان خاطره ای از آیت الله مصباح یزدی افزود: وی پیوسته به رضایت مردم و دلجویی از آنها تاکید می کرد و در خلوت خود نیز اینگونه بود، ضمن اینکه به عنوان موسس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه بیش از یکصد استاد دانشگاه را با حقیقت دین، اجتماع، سیاست و مدیریت دین آشنا کرد، ضمن اینکه اقداماتش تنها محدود به حمایت از طلبه ها و دانشجویان داخلی نمی شد، بلکه در قالب گروه هایی که به خارج از کشور برای تحصیل در دانشگاه ها اعزام می کرد، از آنها می خواست که در انتقال اندیشه اسلامی اثرگذار باشند. همچنین بر ضرورت برقراری ارتباط با اسقف ها و ارباب کلیساها اصرار داشت و از این طریق به دنبال ایجاد وحدت رویه در حفظ دین، جلوگیری از فساد، حفظ اخلاق در جامعه جهانی بود و جهان را در قلمرو اسلام می دید و سعی می کرد بیشترین نفوذ را در صحنه بین المللی در میان اندیشمندان داشته باشد. کما اینکه در یک نشست فلسفی که در آمریکا برگزار شده بود، از ما دعوت شد و در آنجا یک فیلسوف آمریکایی وقت خود را به آیت الله مصباح یزدی داد و ما پیام انقلاب را به عنوان پیام دین و توحید به جهان بازگو کردیم که مورد تشویق همگان قرار گرفت.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: نمایندگان ما، نمایندگان اسلام، ولایت، عشق به مردم و اهل بیت (ع) هستند، بنابراین نباید در ارائه خدمات توقع تشکر داشته باشند و باید تعبد به ولایت را در رفتار رعایت کنند. همانطور که آیت الله مصباح یزدی تربیت شده دامن حضرت زهرا (س) و تحت تاثیر تربیت فاطمی بود. از تشیع و ولایت فقیه که ادامه دهنده حرکت انبیا است، دفاع می کرد. مجتهد، تئوریسین و اندیشمند بود و در همه امور متفکر و ایده پرداز بود، ضمن اینکه سرباز ولایت بود و همان رفتاری را نسبت به حضرت آقا داشت که شهید سلیمانی داشته است، چرا که هر دوی آنها دلداده و ذوب در ولایت بودند.

امام جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد که اگر برای ولایت تبلیغ نکنیم، هیچ چیز را در راه اسلام تبلیغ نکرده ایم و این یک اساس است که شاخص مهم آیت الله یزدی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.