بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت بزرگداشت سالگرد رحلت علامه مجاهد آیت الله مصباح یزدی (ره) و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

0 ۵۰۵

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت بزرگداشت سالگرد رحلت علامه مجاهد آیت الله مصباح یزدی (ره) و شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه بصیرت بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ی دینی و نگارش کتب راه‌گشا، و در تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار، و در حضور انقلابی در همه‌ی میدانهائی که احساس نیاز به حضور ایشان میشد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلند مدت است. (قسمتی از پیام امام خامنه ای به مناسبت رحلت علامه آیت الله مصباح یزدی، ۱۳/۱۰/۱۳۹۹)

تقارن رحلت علامه مجاهد آیت الله مصباح یزدی در ۱۲ دی ۱۳۹۹ با دهه بصیرت و در تقویم، در شب سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ۱۳۹۸، دارای پیامی ویژه برای ملت ایران است. این مناسبت‌ها دیگر هر سال در دهه کرامت تکرار خواهند شد و الگویی عینی برای همگان از بصیرت مثال زدنی در دو جبهه مبارزه نرم و مبارزه سخت فراهم می‌سازند.

دهه بصیرت در ابتدا و انتهای خود یادآور دو مناسبت و هنرنمایی بصیرتی از ملتی است که همیشه نقشه های دشمن را در بزنگاه های انقلاب نقش بر آب کرده است. این دهه در ابتدای خود یادآور حماسه ۹ دی است روزی که درسی ماندنی برای همیشه ی نسل های انقلاب در برابر فتنه ها آفرید و آموخت که نباید دشمن را کوچک شمرد و نباید از عناصر خود فروخته و خائن داخلی که نقش ستون پنجم دشمن را بازی می کنند غافل شد. ودر عین حال با حضور همیشگی ملت در بحران ها وصحنه های حساس کشور می‌توان فتنه‌گران را رسوا و با برقراری امنیت،زمینه های پیشرفت کشور را فراهم ساخت۰

دهه بصیرت در انتهای خود یادآور ۱۹ دی است، یعنی روزی که انقلاب اسلامی با فداکاری و جانبازی فرزندان انقلابی مردم قم به خون نشست و اولین شهدای انقلاب را تقدیم نمود و زنجیره مراسم گرامیداشت آن شهدا در شهرهای مختلف کمر نظام شاهنشاهی را شکست و انقلاب اسلامی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

چهارمین روز از دهه بصیرت، ۱۲ دی، سالروز رحلت علامه مجاهد آیت الله مصباح یزدی است. بزرگداشت علامه فقید آیت الله مصباح(ره) در دهه بصیرت پیامی زیربنایی برای همه نیروهای دلسوز انقلاب و اسلام عزیز دارد. میراث علمی و سیره آن بزرگوار منبعی سرشار از آگاهی و بصیرت دینی و انقلابی را به نسل های پیش روی انقلاب هدیه می کند.

اما پنجمین روز از دهه بصیرت، ۱۳ دی، سالروز شهادت سردار دلها و در حقیقت نماد همه شهدای انقلاب اسلامی از شهدای انقلاب گرفته تا شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و در حقیقت شهدای بین‌المللی انقلاب اسلامی است. می‌توان شهید قاسم سلیمانی را شهید تمدن نوین اسلامی نامید. شهیدی که در راه زمینه‌سازی طلوع خورشید ولایت عظمای امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه تکه تکه شد و تنها یک دست بریده از او به یادگار ماند. شهید حاج قاسم سلیمانی در حقیقت نماد مقاومت و پایداری در گفتمان انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون است.
به این ترتیب با اضافه شدن بزرگداشت این دو الگوی بصیرت و ولایت محوری، دهه بصیرت از امسال بسیار غنی‌تر و پربارتر خواهد بود.

امسال همچنین ایام شهادت ام الائمه فاطمه زهرا سلام الله علیها، اولین شهید بصیرت و دفاع از امام حق، این دهه را نور علی نور نموده است.

امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرموده اند خزانه داران اموال حتی قبل از مرگ هلاک می شوند یعنی اموال خود را از دست می دهند، در حالی که دانشمندان تا دنیا باقی است زنده می مانند زیرا گرچه جسمشان را نمی یابند اما خاطره آن ها در دل ها موجود است. علامه مجاهد آیت الله مصباح یزدی (ره) شاگرد برجسته‌ی امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی(ره) و آیت‌الله بهجت(ره) در نیم قرن گذشته است. هرجا مکاتب و نحله‌های گوناگون و جریان‌های چپ‌گرا و راست‌گرا و اشخاص منحرف و معلوم‌الحال به شکار نسل جوان گام به میدان نهادند، او با پرهیز از هر گونه کار ژورنالیستی و شکلی؛ تمام نیروی خود را صرف معلوم شدن مجهول، حل مشکل و روشن شدن شبهه‌ کرد. او تمام‌قد به دفاع از اسلام و امت اسلامی و ولایت برخاست و هرگز اجازه نداد دشمنان کینه‌جو گزندی به ارزش‌های الهی وارد سازند آری وی همه زندگی خود را بر پای نهال انقلاب، اهداف و قلب‌های مشتاق آن جاری ساخت. وی با اندیشه برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) همواره تأکید بر توجه و اهمیت انجام تکالیف اجتماعی و سیاست ورزی با نگاه گفتمان انقلاب اسلامی داشت.

ویژگی علامه آیت الله مصباح (ره) ترکیب دستاوردهای علمی اساتید برجسته و دیدگاه های بدیع خود در قالب نظام اندیشه جامع و کاملی است که همه عناصر لازم را در خود گرد آورده است. آثار ایشان تا دنیا باقی است تشنگان حقیقت را از زلال معارف قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) سیراب خواهد ساخت.

گذشته از آثار مکتوب و تصویری و صوتی ایشان، فرزندان جسمانی و معنوی یعنی صدها تربیت یافته مکتب فکری ایشان نیز به شکل زنده افکار ایشان را نمایندگی خواهند کرد و به مثابه ی شاخه هایی از رودخانه عظیم اندیشه آن متفکر گرانقدر معارف الهی را در دسترس علاقمندان قرار خواهند داد. امید است جوانان عزیز این فرصت را غنیمت بشمرند و هر چه بیشتر با افکار و اندیشه های بلند آن آموزگار الهی آشنا شوند.

با الهام از این حماسه ها و این اسوه های ماندگار، ضمن تجدید عهد با ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب، لازم است خود را برای مقابله با فتنه های پیش رو آماده کنیم. پیام صریح این بزرگداشت به تمامی مسئولان و دولتمردان بویژه رئیس جمهور محترم آن است که پاسدار مجاهدت های علامه مصباح یزدی ها در بعد فرهنگی و فکری انقلاب و مجاهدت های حاج قاسم سلیمانی ها در بعد مجاهدت سخت افزاری انقلاب باشند و از نیروهای معتقد به انقلاب و آرمان های امام راحل و آرمان های مندرج در بیانیه گام دوم در مسیر تحول بیش از پیش استفاده کنند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ایام دهه بصیرت بویژه حماسه ۹ دی و نیز ۱۲ دی سالروز عروج ملکوتی علامه مجاهد آیت الله مصباح یزدی (ره)، و نیز ۱۳ دی، سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و خاطره حماسه ۱۹ دی را گرامی می دارد و شهادت بانوی اسلام و سرور همه زنان عالم حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را به ملت عظیم الشأن تسلیت می گوید و تعجیل در ظهور عدالت گستر جهان حضرت ولی عصر حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و استجابت ادعیه زاکیه آن حضرت، رفع گرفتاری ها و پیشرفت همه جانبه کشور و سلامتی همه آحاد ملت بویژه رهبر عظیم الشأن امام خامنه ای (مدظله العالی) را از خداوند متعال خواستار است.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
جبهه پایداری انقلاب اسلامی

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.