آیت‌الله کعبی:
علامه مصباح ‌در کوران حملات دوم خرداد به ارزش‌های دینی در وسط میدان بود

0 ۴۴۷

آیت‌الله عباس کعبی با حضور در گلزار شهدای اهواز، از یادمان شهید هاشمی و حسینیه سردار هاشمی بازدید کرد. در این بازدید و زیارت اهل قبور از اقدامات سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز تقدیر و اقدامات انجام شده را بسیار روبه جلو ارزیابی کرد.

وی افزود: بنای مجموعه یادمان سردار بزرگ شهید حاج علی هاشمی یک مرکزفرهنگی و موثر است که تکمیل آن کار بسیار ارزشمندی بود.

این استاد برجسته حوزه علمیه در حاشیه این بازدید و در محل یادمان شهید علی هاشمی، در دیدار با شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت: جبهه پایداری جریانی نزدیک به آرمان‌های انقلاب اسلامی است که اتصال آن به اندیشه‌های امامین انقلاب و علامه مصباح موجب تقویت این اندیشه شده است.

وی افزود: علامه مصباح اندیشمندی انقلابی و مخلص بود و این اخلاص ایشان و دفاع از انقلاب از برجستگی های اخلاقی علامه بود‌. جبهه پایداری باید بر دفاع از اصول و آرمان‌ها پافشاری و پایداری کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اخلاص در عمل سیاسی یعنی اینکه رفتار و بیانات سیاسی باید منطبق با منویات ولی فقیه و برای خدا باشد و این عمل سیاسی حتما برکت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در مسیر مبارزه با استکبار نباید سستی و تعلل کرد و باید به ویژه با طرق مختلف حملات آمریکا بویژه در بخش فرهنگی پاسخ داد و اجازه نداد در ارزشهای دینی و انقلابی خدشه وارد شد.

آیت‌الله کعبی تاکید کرد: جریانات و گروه های سیاسی باید بدانند در منطق اسلامی قدرت هدف نیست و نباید برای دیده شدن و کسب قدرت تلاش کرد، بلکه باید مخلصانه با استفاده از ابزار قدرت، برای رسیدن به کمال تلاش کرد.

وی با اشاره رفتار خالصانه علامه مصباح در ساحت سیاست گفت: علامه در کوران حملات دوم خرداد به ارزش‌های دینی در وسط میدان بود و ابایی از رویارویی با آنان نداشت و شبانه‌روز در تلاش بود تا شبهه‌های فکری و دینی را پاسخ دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بسیاری از دوستان ایشان را از ورود به مسایل سیاسی نهی می کردند و از سر دلسوزی بیان می کردند که شان علامه از مسایل سیاسی دور است و نباید وارد این مسایل شود.

وی ادامه داد: در یکی از نماز جمعه‌ها که امامت آن برعهده رهبر‌ انقلاب بود، علامه مصباح پیش از خطبه سخنران بودند که خود علامه نقل می‌کردند که پس از پایان سخنرانی، مقام معظم رهبری ۳ بار صحبت‌های مرا تایید و تاکید کرد همین مسیر را ادامه دهم.

آیت‌الله کعبی بیان داشت: در مسیر تحقق تمدن اسلامی نوین نباید دچار منیت و بی تقوایی شویم و لازم است با قدرت به مسیر خود ادامه دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.