آیت‌الله دری نجف‌آبادی:
آیت الله مصباح به معنای واقعی پاسدار حریم اسلام فقاهت و ولایت بود

0 ۴۸۴

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جمع فعالان فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و مردمی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به چهره‌های شاخص و موثر در احیای ارزش‌های اسلامی اظهار داشت: در راستای احیای ارزش‌های اسلامی و همچنین اعتلای دین مبین اسلامی چهره‌های شاخص و بزرگی در طول تاریخ اسلام نقش‌آفرینی داشته‌اند.

وی افزود: چهره‌هایی که همواره به عنوان الگو در ذهن تاریخ اسلام ثبت شده‌اند و باید در معرفی آنها به نسل جوان جامعه بکوشیم زیرا آشنایی نسل جوان با این الگوهای شاخص برکات فراوانی را به همراه دارد و می‌تواند در تربیت نسل تراز انقلاب تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: یکی از این چهره‌های شاخص شهید حاج قاسم سلیمانی است که مکتب این شهید بزرگوار متعلق به تمامی جهان اسلامو همچنین آزادی‌خواهان و جامعه بشریت است، شهید سلیمانی تمام حیات با برکت خود را صرف دفاع از ارزش‌های اسلامی کرد و ایامی که در ان قرار داریم فرصت مطلوبی برای معرفی مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به جامعه است و باید از این فرصت به بهترین نحو بهره ببریم.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: آیت الله مصباح یزدی از پاسداران واقعی اسلام فقاهت و ولایت بود و آثار علمی این شخصیت برجسته امروز منشاء بسیاری از خیرات و برکات بوده و در سطح ملی و بین‌المللی بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: این عالم بزرگ همواره با ایستادگی و هوشیاری به ایفای نقش در مقابل تحریف، انحراف و التقاط پرداختند و نقش موثری را در تهذیب و تعلیم و تربیت نیروهای مومن و انقلابی داشتند، بنابراین تبیین سیره، شخصیت و آثار آیت‌الله مصباح یزدی از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: جهاد تبیین یکی از وظایف مهم امروز نخبگان فرهنگی و دانشگاهی است و باید در عرصه‌های مختلف رقم بخورد که لازمه آن عزم و اراده ملی و تلاش همگانی است.

دری نجف‌آبادی افزود: آیت الله مصباح یزدی در جهان اسلام به عنوان شخصیتی دارای علم، بصیرت، زاهد، دوراندیش، مجاهد و انقلابی شهرت دارد و از ویژگی‌های شاخص ایتن عالم بزرگ می‌توان به بصیرت و زمان‌شناسی اشاره کرد، به گونه‌ای که شخصیت ارزشمند این چهره ارزشمند مایه عزت و افتخار حوزه های علمیه، جامعه بشریت و جهان اسلام بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله مصباح یزدی شاگردان بسیاری را تربیت کرد به طوری که موسسه ارزشمند و شاگردان وی امروز همانند چراغی پرفروغ در جامعه و عرصه‌های علم و تربیت می‌درخشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ساده‌زیستی و سخت‌کوشی در مسیر اسلام و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله خصیصه‌های آیت الله مصباح یزدی بود که با مجاهدت خود در این راه همواره برکات بسیاری را برای جهان اسلام به ارمغان می‌آوردند، این عالم بزرگ همواره وفادار به اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب بود.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: اقدامات کارآمد و تاثیرگذار در راستای معرفی الگوهایی چون آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی نیاز امروز جامعه و نسل جوان است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی عنوان کرد: ۲ مسئله جهاد و اجتهاد شخصیت‌هایی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله مصباح باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و باید با برگزاری همایش‌ها و مراسم‌هایی جهاد و اجتهاد این بزرگواران را به خوبی تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: راه مصون نگه داشتن و بیمه کردن نسل جوان در مقابل تهدیدات و جنگ روانی دشمن معرفی الگوهای برتر و شخصیت‌های حماسه‌ساز انقلاب اسلامی به آنهاست بنابراین در راستای معرفی این شخصیت‌ها به نسل جوان باید تمام توان و ظرفیت موجود را به کار بگیریم.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: اهمیت این موضوع تا جایی است که هرگونه اهمال و قصور در معرفی این شخصیت‌ها به نسل جوان گناهی نابخشودنی تلقی می‌شود، بنابراین نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم، این امر یک وظیفه همگانی است زیرا هم سبب تقویت و وحدت و امنیت کشور می‌شود و هم تعظیم شعائر اسلامی به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: ستاد بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی باید در استان فعال شود و در راستای معرفی سیره و شخصیت این عالم بزرگ به نسل جوان بکوشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.