در تکذیبیه جبهه پایداری بر ادعای شرق مطرح شد:
جبهه پایداری فراتر از حزب سیاسی، یک گفتمان است/جبهه واحد انقلاب کابوس غرب گرایان

0 ۱,۱۰۷

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یوم الله مبارزه با استکبار و سقوط لانۀ شیطان در ایران به دست جوانان انقلابی پیرو خط امام، در پاسخ به درج مطالبی تحت عناوین “پیوند نانوشته در حمله به مرجعیت” در شماره ۴۲۳۱ روزنامه شرق به تاریخ یکشنبه ۹آبان ماه ۱۴۰۰ و “جبهه پایداری بر سر موضع” در شماره ۴۱۳۲ این روزنامه به تاریخ دوشنبه ۱۰آبان ۱۴۰۰، جهت تنویر افکار عمومی اقدام به صدور جوابیه ذیل می نماید؛ که به شرح ذیل است:

جبهه پایداری فراتر از حزب سیاسی، یک گفتمان است
متاسفانه روزنامه شرق در عملی که مصداق بارز نسبت دادن کردار خود به دیگران است، یک رسانه مستقل انقلابی را به اجرای سیاست های دیکته ای دیگران متهم می کند!

این مسئله نشان می دهد که این روزنامه به مانند دیگر رسانه ها و جریان های همسو یا خود هیچ اطلاعی از مناسبات جریان انقلاب ندارد یا دست کم تلاش می کند تا مردم چنین برداشتی داشته باشند. اما واقعیت این است که در جبهه انقلاب فارغ از هر نکته ای، آرمان ها و اهداف یکسانی وجود دارد که همه اعضای این جبهه تلاش می کنند با سرلوحه قراردادن منویات رهبر معظم انقلاب به صورت آتش به اختیار از مسیری مطمئن ولو متفاوت به آن ها دست پیدا کنند. در جبهه انقلاب خبری از عالیجناب های رنگین پوش نیست که تلاش کنند پادشاه این جریان باشند ونظراتشان را به دیگران دیکته کنند.

نکته حائز اهمیت بعدی که روزنامه شرق و جریان حامی اش از آن غافل هستند ارزش قلم برای جبهه انقلاب است، قلم تا جایی ارزش دارد که خداوند متعال در قرآن کریم به آن قسم می خورد و جریان انقلاب حاضر به شکستن حرمت این گوهر الهی نیست. رسانه های جریان انقلاب شاید در بیان مسائل خود از زبان های مختلفی استفاده کنند اما به طور قطع همه آن ها پیرو گفتمان امامین انقلاب هستند که آن ها نیز همواره تأکید بر استکبارستیزی داشتند، بر اساس این موارد جبهه پایداری تمام رسانه های انقلابی را نزدیک به خود می داند و تا زمانی که مروج گفتمان انقلاب باشند به حمایت از آن ها خواهد پرداخت اما این به معنای خدشه وارد کردن به استقلال رسانه ها نیست، آن ها مجاز به بیان نقطه نظرات خود در چارچوب قوانین اسلامی هستند، لذا صراحتاً اعلام می دارد که رسانۀ انقلابی رجانیوز در هیچ مقطعی ارگان رسمی یا غیر رسمی جبهه پایداری انقلاب اسلامی نبوده است اما این جبهه همانطور که گفته شد مادامی که چارچوب های گفتمانی امامین انقلاب سرلوحه کار هر رسانه ای باشد، آن رسانه را به خود نزدیک می داند و اگر مواردی هم احیانا خلاف گفتمان عمل کند نسبت به آن عکس العمل نشان می دهد. بنابراین ادعای شرق مبنی بر اعمال سلیقه جبهه پایداری در انتشار محتوای یک رسانه انقلابی به دور از اخلاق حرفه ای و اسلامی است.

خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!
روزنامه شرق در ادامه مطلب خود از هزینه مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان برای فعالیت سیاسی جبهه توسط دبیرکل محترم آن سخن به میان می آورد و برای تضعیف جبهه پایداری به فتوای دو تن از مراجع عظام تقلید در حرمت هزینه وجوه شرعی برای فعالیت سیاسی اشاره می کند که مصداق تحریف واقعیت توسط این رسانه است. درست مانند استفاده از تیتر چند سال قبل “امضای کری تضمین است” که منجر به مختل شدن دستگاه محاسباتی مردم و تحریف برجامی که جز خسارت محض عایدی برای مردم نداشت.

متاسفانه این شیوه غیر اخلاقی در بین برخی رسانه های جریان موسوم به اصلاحات و اعتدال متداول شده است. در این روش یک مهره تاثیرگذار از جریان همسو با خط تحریف، اتهامی را متوجه جریان مقابل خود می کند و بعد از آن با اتکاء به همان اتهام ساختگی، بارها عملیات تخریبی رسانه ای ساماندهی می شود.

اتهام هزینه خمس ۴۵۰ میلیونی دبیرکل جبهه پایداری برای برنامه های سیاسی، با همین شگرد رسانه ای صورت گرفته است. جهت استحضار ملت شریف ایران خاطرنشان می دارد که منشاء طرح چنین ادعایی به مناظرات سال های گذشته دو چهره انقلابی بر می گردد که یکی از حضار در آن برنامه صرفا به پرداخت خمس دبیرکل محترم جبهه به حساب دفتر رهبر معظم انقلاب اشاره می کند و نه هزینه کرد آن در موضوع انتخابات؛ اما روز بعد آقای علی مطهری یکی از چهره های سیاسی نزدیک به روزنامه شرق در یک مناظره دیگر در ادعایی کذب و مضحک از هزینه این مبلغ برای انتخابات صحبت می کند و سند اظهارات دروغش را به مناظره قبلی ذکر شده ارجاع می دهد. این اتهام دروغ درحالیست که پر واضح است اگر وجهی به عنوان خمس به حساب یکی از مراجع محترم تقلید پرداخت شده باشد عملا از یَد پرداخت کننده خارج شده، فلذا شائبه استفاده از مبلغ خمس برای اغراض سیاسی کاملا باطل است و مطرح کردن مکرر چنین ادعای کذبی، افترا و توهینی دیگر از سوی روزنامه شرق به ساحت مرجعیت محسوب میگردد که مستلزم جبران از سوی آن رسانه و چهره سیاسی مذکور می باشد. هزینه های سیاسی جبهه پایداری به قدری شفاف بوده که هرگز ابایی از بیان منشا آن نداشته است اما به روزنامۀ شرق توصیه می کنیم، اکنون که نگران منشاء هزینه های جریان های سیاسی است، گزارشی تحقیقی از منشاء وثیقه چندهزار میلیاردی که برای برادر رئیس جمهور سابق جهت رهایی از زندان تامین شد، یا ثروت افسانه ای وزرای دولت تدبیر و امید تهیه و منتشر کند تا شائبه سیاسی کاری توسط این رسانه در اذهان عمومی قوت نگیرد.

حمایت از مراجع یا جاه طلبی سیاسی اصلاح طلبان
روزنامه شرق در حالی جبهه پایداری را متهم به رفتار دوگانه در حمایت از مراجع می کند که بررسی روند فعالیت این رسانه و جریانات همسو با آن نشان می دهد که بر خلاف ادعایی که مطرح می کند، سخن و عمل روزنامه شرق همخوانی ندارد. برای مثال بارها این رسانه به تحریف و تقطیع سخنان بزرگان نظام دست زده است یا در حالی که رهبر انقلاب برجام نافرجام را خسارت محض خواندند و از طرفی ایالات متحده نیز حاضر نیست تا تضمین دهد که رفتار دونالد ترامپ را تکرار نکند همچنان به بزک کردن چهره غرب می پردازد. در حالی که محتمل ترین انگاره از تحلیل رفتارهای غرب، تلاش برای ورود بی قید و شرط آمریکا به این توافق است تا بعد از آن مکانیزم ماشه را فعال کند اما روزنامه شرق و جریان همسو با آن بدون ارائه هیچ توضیحی دربارۀ دستاوردهای هشت سال دیپلماسی منفعلانۀ جریان اصلاحات و اعتدال همچنان تلاش دارند که تنها راه نجات کشور را تسلیم شدن در برابر شیطان بزرگ نشان دهد. جای سوال دارد که چطور در حالی که خون شهدای بزرگی همچون سلیمانی و فخری زاده از دست سردمداران کاخ سفید می چکد، منافع ایران تهدید می شود، نهادهای ایرانی در آستانه دور جدید مذاکرات مورد تحریم قرار می گیرند و رژیم صهیونیستی برای عملیات هزار چاقو مجوز دریافت می کند، روزنامه شرق و رسانه های همسو تمام اهتمام خود را به خرج می دهند تا همچون هشت سال گذشته مذاکره برای مذاکره، بدون دریافت هیچ تضمین مناسبی از طرف های بدعهد آمریکایی و اروپایی با چوب حراج زدن به منافع ملت ایران در جریان باشد واین در حالیست که گفتمان انقلابی همواره حفظ استقلال و عزت ملی را سرلوحه خود قرار داده و ساده لوحانه امضاها، لبخندها و دست های چدنی مخفی شده در دستکش های مخملین را تضمینی برای حفظ منافع ملت ایران نمی داند.

رفتار روزنامه شرق و برخی رسانه های همسو با آن نشان می دهد که بیش از شخصیت والای آیت الله صافی گلپایگانی، فرصت به دست آمده جهت تخریب نیروهای انقلابی اهمیت دارد اگر جریان اعتدال و اصلاحات در رفتار خود صادق بود در مقاطع لازم از مراجع معظم تقلید حمایت می کرد. این جریان در صورت اعتقاد راستین به جایگاه مراجع و علمای ربانی نباید مقابل توهین های گاه و بی گاه به بزرگانی مانند آیت الله بهجت و علامه مصباح یزدی، و غیره سکوت می کرد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که جبهه پایداری همواره نسبت به رعایت شأن علمای ربانی حساس بوده و در این مورد تفاوتی بین آن ها قائل نیست، البته گفتگوی محترمانه و مباحثه فقهی و اسلامی مسئله دیگری است که نه فقط مانع حفظ احترام نیست، بلکه موجب پویایی فقه شیعه نیز خواهد شد اما به نظر می رسد روزنامه شرق با درج چنین مطالبی صرفاً به دنبال بهره برداری سیاسی از سخنان بزرگان است. به یاد نداریم این رسانه هیچ گاه نگرانی علما و آیات عظام از وادادگی مقابل مستکبران را بازتاب داده باشد. به خصوص درباره نارضایتی این بزرگان از عملکرد منفعلانۀ دولت قبل نشانه ای است از اینکه رعایت اصول حرفه ای اطلاع رسانی در این رسانه وجود ندارد!

وعده های انتخاباتی اعتدال و اصلاحات که انقلابی ها عمل کردند!
دیگر مطلب خلاف واقع روزنامه شرق در گزارشات خود، انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم در مواجهه با نظرات مراجع معظم دربارۀ مسائلی مانند منع ورود بانوان به ورزشگاه ها و تک جنسیتی کردن دانشگاه ها همینطور نسبت دادن عملکرد این دولت ها به جبهه پایداری است.

متاسفانه جریان اصلاحات و اعتدال با میدان داری رسانه هایی مانند شرق سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته اند با وجود این که در دوره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای مورد حمایت آن ها با طرح کلید واژه هایی مانند «پیامک وحشت»، «دیوار کشی میانۀ پیاده رو» و «ورود زنان به ورزشگاه» سعی کردند تا نظر مردم را جلب کنند، این رسانه با مغتنم شمردن فرصت، جهت تخریب جبهۀ انقلاب به حضور زنان در ورزشگاه و تسهیل این امر توسط دولت نهم و دهم متوسل می شود. جای تأسف دارد که این جریان حساب ویژه ای روی فراموش شدن حقایق در گذر زمان باز کرده است و علیرغم اینکه زمان کوتاهی از طرح وعده های پوپولیستی افزایش امتیازات زنان برای حضور در جامعه توسط نامزدهای مورد حمایت آن ها در انتخابات می گذرد به تخریب جبهه انقلاب و تفرقه افکنی می پردازد. جالب تر این که مجلس انقلابی یازدهم اخیرا طرح حضور بانوان در ورزشگاه را اعلام وصول کرده است تا بار دیگر نیروهای انقلاب در عمل پیگیر وعده هایی باشند که سال ها جریان اصلاحات و اعتدال صرفاً با طرح آن ها به کاسبی سیاسی در کشور پرداخته است.

جبهه واحد انقلاب کابوس غرب گرایان
مسئله بعدی تلاش واضح این رسانه برای ایجاد تفرقه بین طیف های مختلف اصولگرایی و انقلابی به بهانۀ اختلاف نظرهای موردی است. بعد از اتفاقات اخیر به وضوح شاهد تلاش روزنامه شرق برای القاء افتراق بین اعضاء جبهه انقلاب بودیم. حال آنکه جبهه انقلاب تحت لوای رهبری معظم انقلاب و منویات ایشان یکپارچه و متحد عمل خواهد کرد.

حمایت از گفتمان اصیل انقلابی
نکته آخر این که روزنامه شرق در گزارش های خود از اختلاف جبهۀ پایداری با دولت نهم و دهم یاد کرده است تا جنین القاء کند که این جبهه با کسی سر سازگاری ندارد. اما واقعیت این است که جبهه پایداری با تمام ظرفیت خود از نیروهائی که وفادار به آرمان های امامین انقلاب باشند حمایت خواهد کرد ولی اگر انحرافی از راه انقلاب در آن ها دیده شود بدون واهمه و تعصبات حزبی نسبت به عواقب آن هشدار می دهد و با آن مبارزه می کند که این روش بر خلاف رویه روزنامه شرق و رسانه های همسو با آن است که علیرغم عملکرد فاجعه بار دولت گذشته سعی در تطهیر انحرافات آن دارند و بخش بزرگی از توان خود را صرف بازتولید کاریزمای رئیس و مدیران دولت قبل می کند. این روزنامه حتی از ایجاد تشکیک در احکام قضایی مدیران اقتصادی فاسد دولت گذشته که اخیرا اعلام شد نیز ابایی ندارد!

در آخر امیدواریم تمام رسانه ها ضمن رعایت عدالت و اخلاق رسانه ای صرفاً برای از میدان به در کردن جریان رقیب با بلندگوهای خارج نشین همصدا نشوند و انسجام کشور را تضعیف نکنند .

به امید اینکه تقوا و عدالت در گفتار و کردار سرلوحه عملکرد همه ما باشد.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.