علی خضریان:
جبهه پایداری به دنبال این است که هم برای انتخاب اصلح تلاش کند و هم زمینه وحدت گفتمانی نیروهای انقلاب را فراهم کند

0 ۱۵۹

علی خضریان اظهار کرد: جبهه پایداری جزو معدود جریانات سیاسی جریان انقلاب است که به صورت مردمی اداره می شود و در بزنگاه های مختلف از مجلس نهم تا امروز حرف و سخنش تغییر نکرده است و بر خلاف بسیاری از جریانات سیاسی تابلوی حضورش هم تغییر نکرده است؛ لذا دارای چنین اعتباری است. در انتخابات پیش رو نیز جبهه پایداری حتما دارای کنش سیاسی و انتخاباتی به نفع مردم است.

وی افزود: جبهه پایداری به دنبال این است که هم برای انتخاب اصلح تلاش کند و هم زمینه وحدت گفتمانی نیروهای انقلاب را فراهم کند. چرا که جریان انقلاب در شرایطی قرار گرفته که برای انتخابات پیش رو بیش از اینکه وحدت را ابزاری برای رسیدن به قدرت کند، باید برای رسیدن به گزینه اصلح و تکلیفی که بر عهده اش است تلاش کند.

این عضو جبهه پایداری ادامه داد: برای همین جبهه پایداری مدلی را طراحی کرده که چهار مرتبه دارد. در مرتبه اول نیروهای انقلاب نباید هم را تخریب کنند. در واقع ابتدای وحدت این است که به سمت تخریب نرویم و فضای سیاسی را علیه هم متشنج نکنیم. مرتبه دوم این است که برای رسیدن به گزینه اصلاح شاخص ها را بر اساس گفتمان انقلاب و فرمایشات امام و رهبری تعیین کنیم، شاخص ها را شناسایی و حول آن وحدت کنیم و نهایتا این را در افکار عمومی به عنوان شاخص درست ترویج کنیم. ما الان این شاخص ها را احصا کرده و روی آن اصرار داریم و معتقدیم که باید در گام اول این شاخص ها را ترویج کنیم.

خضریان ادامه داد: مومن و متعهد بودن، تدین و مهذب بودن کاندیداها، التزام عملی آنها به اصل مترقی ولایت فقیه، مدیریت قوی و کارآمد داشتن، تخصص و تجربه مناسب به ویژه در امور اجرایی، بهره مندی از قدرت تحلیل راهبردی و کار جمعی از جمله این شاخص هاست. برخی مدیران قوی هستند اما در کار جمعی ضعیفند و برای مسئولیت های حساس مناسب نیستند. شاخص دیگر قانون مداری و اعتقاد راسخ به قانون اساسی و تمام قوانین جاری کشور و تعهد و قانون مداری در عمل است نه اینکه اگر جایی قانون به نفع شان نبود مقابلش بایستند. شاخص بعدی انقلابی بودن با زیرشاخص های اصلی مثل شجاعت، بصیرت و مردمی بودن و تلاش جهادی و ارائه خدمت شبانه روزی است به معنایی که خود را نوکر مردم بدانند و این را فرصتی برای رسیدن به اهداف مادی خود یا جریانشان ندانند.

این نماینده مجلس ادامه داد: از شاخصه های دیگر اعتقاد به مقاومت در برابر دشمن و استکبار ستیزی در عرصه داخلی، منطقه ای و جهانی و آرمان گرایی در عین واقع گرایی است. به این معنی که در مواجهه با تنگناها از آرمان ها دست برندارد. همچنین ساده زیست و دور از تجمل گرایی و ریخت و پاش باشد. از جمله شاخصه های دیگر عدالت محوری، عدالت خواهی و مبارزه با فساد است. یعنی در مبارزه با فساد جریان خود و رقیب نشناسد. در واقع مبارزه با ظلم کافی نیست بلکه فساد گریزی و فساد ستیزی هم لازم است. بعضی فساد گریز هستند ولی فساد ستیز نیستند که این کافی نیست. باید با فساد مبارزه کرد و از هزینه دادن برای آن نترسید. شاخصه دیگر اعتقاد به شفافیت، مقابله با رانت خواری، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و استفاده احسن از توانایی جوانان است.

این عضو جبهه پایداری یادآور شد: مرتبه سوم وحدت این است که در انتخابات هایی مثل شورای شهر که گزینه ها بیش از یک نفر است توجه داشته باشد که وحدت صفر و صدی نیست لذا تا هر جا که می توانند به اشتراک برسند عمل کنند. مثلا از ۲۱ عضو شورای شهر اگر در مورد ۱۰، ۱۵ یا ۱۸ نفر هم به وحدت برسند باید در این مسیر حرکت کنند. البته این میزان هر چه بیشتر باشد بهتر است.

خضریان ادامه داد: همچنین باید منیت و نگاه درون حزبی را کنار گذاشت و افراد اصلح را شناسایی و روی آنها وحدت کرد. گام بعدی رسیدن به گزینه اصلح واحد و یا لیست واحد است که این مرتبه نهایی وحدت است اما اگر این مراحل طی نشود ما نه تنها به وحدت نمی رسیم بلکه اگر وحدتی هم شکل بگیرد متزلزل و شکننده خواهد بود.

وی با اشاره به دیدار، جلسات و گفت وگوی جبهه پایداری با تعدادی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و یا افراد دارای نقش موثر در انتخابات گفت: در این راستا ما با آقایان رئیسی، نیکزاد، رستم قاسمی، محسن رضایی، موحدی کرمانی، صدیقی، جلیلی، مصلحی، میرکاظمی، داوودی و سلیمانی جلسات هم اندیشی داشتیم و مباحثی را در خصوص موضوع وحدت گفتمانی و ضرورت های انتخابات آتی به بحث گذاشته ایم.

خضریان اضافه کرد: همچنین در مورد انتخابات شورای شهر هم در حال ارزیابی کسانی هستیم که مراتب ابتدایی را در ارزیابی ها در حوزه حکمرانی شهری با نگاه به عدالت طی کردند تا نهایتا جریان انقلاب در انتخابات شورای شهر در تهران و کل کشور به لیست اصلح برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.