نصرالله پژمان فر:
مجلس باید سیستمی برای شنیدن صدای مردم طراحی کند

0 ۱۴۹

حجت الاسلام پژمانفر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به وظایف کمیسیون اصل نود گفت: کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، مرجع تظلم خواهی آحاد مردم نسبت به طرز کار قوای سه گانه است.

وی اظهار داشت: امری که ما در تمامی این سال ها بر آن تکیه کردیم تا با تاکید بر آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، مشارکت مردم بود. مشارکت مردم علاوه بر انتخابات و راهپیمایی، باید در زمینه مطالبه گری هم بروز پیدا کند. کمیسیون اصل ۹۰ هم ناظر بر همین مسئله است.

پژمان فر تصریح کرد: در کشور ما رابطه نمایندگان و مردم، رابطه وکالتی است. مجلس باید در مسیر طراحی سیستم برای شنیدن صدای مردم حرکت کند و دنبال راهی باشد که مسائل مردم را حل کند.

وی افزود: مسائل مردم ناشی از دو امر است؛ ضعف قوانین و دستور العمل ها، یعنی ریل گذاری غلطی که اجازه استفاده مردم از قوانین را نمی دهند و دیگری ضعف اجرا که برای این مسئله طرح هایی مثل سوال، تذکر، استیضاح و… وجود دارد و یکی دیگر از این ابزار ها، کمیسیون اصل ۹۰ است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مرجع تظلم خواهی آحاد مردم نسبت به طرز کار قوای سه گانه است که فرصت انجام یک وظیفه فراقوه ای را در مقابل آحاد مردم به مجلس می دهد و به شکایات مردم در طرز کار قوای سه گانه رسیدگی می کند که در واقع نظارت مجلس به طرز کار خودش است.

وی افزود: امروز در حال تصویب تفاهم نامه با ستاد امر به معروف با هدف تاکید بر ایجاد سیستم مطالبات قانونی برای آحاد مردم هستیم که در این صورت مجلس در ارتباط با اجرای اصل ۹۰ قانون اساسی بتواند بهتر عمل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.