آیت الله محمود رجبی:
مقام معظم رهبری می فرمایند که طرح ولایت باید فراگیر شود/ در این طرح از عمیق ترین معارف بحث می شود

0 ۱۸۸

دوره های طرح ولایت هر ساله در تابستان با حضور گرم دانشجویان و طلاب برگزار می شد. اما امسال تفاوت زیادی با دوره های پیشین دارد. از همه مهمتر فقدان ، حضرت علامه مصباح یزدی است، جای خالی این فقیه مجاهد در میان نیروهای جوان و انقلابی به شدت احساس میشود. همچنین بیماری کرونا نیز باعث شده تا دانشجویان نتوانند در کنار یکدیگر و صفوف واحد خود به تقویت مبانی دینی بپردازند. با این وجود طرح ولایت تعطیل نشده و از طریق فضای مجازی پیگیری شده است. بیش از ده هزار نفر در این دوره ثبت نام کرده اند که در نود کلاس مجازی درسی حضور خواهند یافت. همچنین چهارصد خادم نیز که از اعضای گذشته همین دوره بوده اند برای بهتر و با کیفیت برگزار شدن آن اعلام آمادگی کرده اند.

آیت الله محمود رجبی در آیین افتتاحیه دوره مجازی طرح ولایت کشوری گفت: علم نور است، اما اگر علم با تهذیب و تزکیه نفس همراه نباشد موجب نابودی بشر خواهد بود.

وی افزود:ما هم علم ضارّ داریم که ضرر می رساند و هم علم غیرنافع که هیچ سودی برای ما ندارد؛ در زندگی خودمان زیاد می یابیم که حرف ها و بحث های یادی را بر زبان جاری می کنیم که هیچ سودی ندارند و فقط عمر خود را با آنها تلف نموده ایم.

مدیر مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی رحمه الله علیه خاطرنشان کرد: نوع سوم از علم، علم نافع است که انسان را متعالی می سازد.

وی گفت: در میان علومی که نافع هستند برخی از آن ها در درجه نخست از ارزش قرار دارند و اثرگذاری آن ها بیشتر از سایر علوم است؛ به همین دلیل در فرهنگ قرآن و روایات ما هر فردی موظف به دریافت و کسب این علوم شده است.

آیت الله رجبی افزود: انسان برای اینکه در مسیری حرکت کند به علم و انگیزه حرکت نیاز دارد؛ اگر معارف بنیادینی که ما فرا می گیریم به خوبی در اعماق وجود ما بنشینند به همان مقدار انگیزه بندگی و عشق ورزی به خداوند برای ما حاصل می شود.

وی اظهار کرد: انسان ها در اینکه کمال چیست ممکن است دچار خطا شوند و به اشتباه چیز ناقصی را مصداق کمال بیابند؛ ریشه این خطا در جهل است.

مدیر مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی رحمه الله علیه گفت: اساس طرح ولایت آموزش معرفت هایی است که به صورت نظام مند از عمقی ترین معارف تا اوج آن که معرفت به نظامی است که در مرکزیت آن ولایت فقیه قرار دارد را شامل می شود.

وی افزود: هرکسی که در این دوره پربرکت شرکت می کند چه برای کسب علم، چه برای تدریس دروس و چه برای هر خدمتگزاری دیگری باید خداوند را شاکر باشد.

آیت الله رجبی بیان داشت: اگر می بینیم مقام معظم رهبری می فرمایند که طرح ولایت باید فراگیر شود بخاطر این نقش اثرگذاری است که این طرح در رساندن انسان ها به مسیر سعادت دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ضمن اشاره به خدمات علمی گسترده ای که مرحوم آیت الله مصباح یزدی در طول عمرش به جامعه اسلامی ارائه کرد تصریح نمود: آیت الله مصباح یزدی گفتند، اگر من کار مثبتی و اثرگذاری انجام داده باشم همین طرح ولایت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.