سید محمدجواد ابطحی:
رسالت اصلی انقلاب اسلامی ساختن انسان بر اساس اخلاق نبوی است

0 ۱۶۷

سید محمدجواد ابطحی در خصوص مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته، اظهار کرد: مهم ترین ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی این بود که ایرانیان هویت خود را بازیافتند، از زمان قاجار و پهلوی بیگانگان، ایرانیان را تحقیر می کردند و در زمان پهلوی اگر می خواستند ایران را بشناسند به نفتی بودن آن اشاره می کردند، اما با پیروزی انقلاب، استقلال واقعی در بیشتر زمینه ها رخ داد و مردم سالاری دینی جزو ثمرات این هویت یابی بود.

وی افزود: معتقدم مهم ترین دستاورد بعدی انقلاب بعد از هویت یابی، انسان سازی است. برای مثال در عملیات فتح المبین که پیروز شدیم امام خمینی(ره) فرمودند “این پیروزی بر زمین و خاک نیست بلکه فتح المبین اصلی ساخت انسان هایی است که مورد نظر اسلام و مکتب تربیتی این دین است” این انسان های مورد نظر اسلام را در سیمای حججی ها و سلیمانی ها شاهد هستیم. اگر کسی یک نفر را احیا کند به این معنا است که کل بشریت را احیا کرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: دشمن در تلاش است که این کارخانه انسان سازی را متوقف کند و با تهاجم فرهنگی خود قصد دارند خصیصه انسان سازی انقلاب را از بین ببرند. دشمن با به کارگرفتن برخی سلبریتی ها قصد دارد آموزه های مردود دوره پهلوی را زنده کند.

ابطحی ادامه داد: بنابراین از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب همین کارخانه انسان سازی است چراکه هر زمانی حرکت، توحیدی و برای خدا شد موفق می شویم و در دنیا به جستجوی بهشت بر می آییم. بنابراین اگر احکام را بر مبنای توحید قرار دهیم و عدالت اسلامی و اخلاق نبوی و اسلامی را پیاده کنیم به اهداف انقلاب نزدیک شده ایم. دشمن این نکته را فهمیده و تلاش می کند با تمام شدت جلوی این حرکت را بگیرد.

وی گفت: رسالت اصلی انقلاب اسلامی ساختن انسان بر اساس اخلاق نبوی است که باید در این باره کارهای بیشتری انجام شود. علاوه بر تأمین رفاه مردم و عمران کشور باید انسانی بر اساس اخلاق نبوی و ارزش های توحیدی تربیت شود و این از هر چیزی مهم تر است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری خاطر نشان کرد: بنابراین در ۴۰ سال گذشته هم پیشرفت مادی و عمرانی داشته ایم و هم پیشرفت معنوی. هویت یابی و انسان سازی اهمیت زیادی دارد و اگر انسان بسازیم کشور را ساخته ایم و دولت اسلامی خواهیم داشت که تمدن ساز شود. پس اگر می خواهیم تمدن اسلامی ایجاد کنیم باید نیروی انسانی توحیدی داشته باشیم و افرادی تربیت کنیم که غرب زده نباشند و بر اساس ارزش های دینی و ملی حرکت کنیم.

ابطحی گفت: اگر انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه ها و دسیسه ها همچنان پابرجاست به دلیل داشتن همین تفکر توحیدی است. مردم امروز برای اعتلای اسلام و انقلاب همه فشارها را تحمل می کنند و جا دارد مدیران کشور برای این مردم بیشتر تلاش کنند. امروز انقلاب اسلامی در بسیاری از نقاط جهان نفوذ دارد و هنر امام راحل این بود که اسلام را با تفکر امروزی خود عرضه کرد چراکه تفکر ناب توحیدی داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.