سعید جلیلی:
پیروزی های حاج قاسم نتیجه عقلانیت، واقع بینی و ایمان عمیق او بود/مسئله اصلی مدیریت درآمدهای نفتی است نه فروش آن

0 ۴۵۸

دکتر جلیلی در مراسم اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان گفت: عظمت شهید سلیمانی در آن بود که وقتی وارد میدان می شد، عرصه را به خوبی می فهمید و مقهور جوسازی دشمنان و یا دچار غفلت از نقاط قوت خود نمی شد، حاج قاسم بارها می گفت که من میدانم آمریکا چقدر ضعیف است و هیاهوی او طبل توخالی است، سرنوشت بسیاری از ملت ها بخاطر ترس و تحلیل اشتباه در بزنگاه ها، عوض شد اما در ایران، فردی مثل حاج قاسم، دشمن را همانطور که هست میدید؛ توانایی ملت خود را می شناخت و نگذاشت تا دشمن این نقاط قوت را بپوشاند.

وی با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی خاطرمشام کرد: ویژگی حاج قاسم حضور شجاعانه او در میدان بود. صدق توصیف او درباره پایان داعش، ۳۳ روز بیشتر طول نکشید. تحلیل او توخالی نبود و با عقلانیت و واقع بینی به وعده خود جامه عمل پوشاند، پیروزی های حاج قاسم نتیجه عقلانیت، واقع بینی و ایمان عمیق او بود.هنر حاج قاسم این بود که مقاومت را وارد معادلات منطقه کرد و با واقع بینی و درک درست از نقاط ضعف و قوت خود و دشمن، پیروزی های بزرگی را رقم زد.

جلیلی در مراسم اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان گفت: عقلانیت صحیح شما را از ترس و توهم دور میکند اما ترس قدرت محاسبه درست را از شما میگیرد و توهم نیز به جای آب به سراب ختم می شود، با مکتب حاج قاسم است که میتوان فهمید آیا دلخوش کردن به آمدن کسی که عضو تیم طراحان تحریم های اقتصادی علیه ایران بوده است، واقع بینی است یا توهم؟! رسالت مکتب حاج قاسم بر دوش همه ماست: یعنی صحنه را بشناسید و وظیفه خود را به موقع عمل کنید، اصلی و فرعی کردن مسائل، توصیف صحیح و به دور از جو زدگی از آنها، شناخت وظیفه و عمل به موقع به این وظایف را از جمله عناصر تشکیل دهنده واقع گرایی در مکتب حاج قاسم است.

وی در پایان گفت: مسئله این است که درآمد ارزی ناشی از فروش نفت، چگونه هزینه می شود؟! مسئله اصلی مدیریت درآمدهای نفتی است نه فروش آن. سوالی که مطرح است این است که آیا مسئله امروز ما فروش نفت است یا مدیریت درآمد حاصل از آن؟ مسئله این است که وقتی میلیاردها دلار برای برخی اقلام اساسی تخصیص داده شده است، به شکل صحیح هزینه میشود یا خیر؟ مسئله این است که در یک مورد گرانی کالایی مانند گوشت مرغ، ارز دولتی لازم جهت واردات نهاده ها تخصیص داده شده و واردات نیز صورت گرفته است؛ اما در توزیع مشکل جدی وجود داد؛ مسائل اصلی این موضوعات هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.