قاسم روانبخش:
«آیت الله مصباح» مجاهد عرصه مبارزه با شبهه افکنی ها بود

0 ۱۸۴

حجت الاسلام قاسم روانبخش در مراسم بزرگداشت فیلسوف عالی مقام و مجاهد انقلابی آیت الله مصباح یزدی با اشاره به ابعاد شخصیتی این عالم اظهار داشت: ۸۶ سال مبارزه در راه خدا، تلاش، مجاهدت، بندگی خالصانه، تعلیم و تربیت، کار فرهنگی و سیاسی و حضور مجاهدانه در عرصه های مختلف از جمله ویژگی های ایشان است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب با بیان اینکه رحلت آیت الله مصباح خسارت بزرگی برای حوزه های علمیه و معارف اسلامی است تصریح کرد: وقتی عالمی از دنیا می رود هیچ چیز نمی تواند شکاف و خلأ به وجود آمده از نبود آن عالم را پُر کند اما علامه مصباح جای شهید مطهری و طباطبایی را هم پُر کرده بودند.

روانبخش خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از جوانان خواستند که فکر ناب، زلال و خالصانه آیت الله مصباح را دنبال کنند و “عالم ربانی” یکی از تعابیر رهبر انقلاب نسبت به شخصیت آیت الله مصباح بود.

وی افرود: بنده ۳۹ سال توفیق همراهی ایشان را داشتم؛ ایشان جزو کسانی بود که هرچه به او نزدیک می شدی ارادتت نسبت به ایشان بیشتر می شد و عمل و رفتارش همواره انسان را به یاد آخرت می انداخت و همه را به توحید دعوت می کرد .

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب یکی دیگر از ویژگی های بارز شخصیتی آیت الله مصباح را “تواضع فوق العاده” عنوان کرد و افزود: ایشان استاد اخلاق بود اما برای حضور در جلسه درس اخلاق یک مسیر طولانی و حتی را طی می کرد تا در جلسات درس اخلاق شرکت کند به طوری که دانشجویان می گفتند “حضور ایشان در این جلسه برای ما از خود درس اخلاق ببشتر درس است.”

روانبخش با اشاره به رفاقت و برادری آیت الله مصباح با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: این عالم مجاهد و انقلابی از دوران جوانی اهل سیر و سلوک در مسیر توحید بود و در سن ۲۷ سالگی به مقام اجتهاد رسید و بسیار پرتلاش، دارای نبوغ و استعداد بودند و “فقیه بودن” نیز ویژگی بعدی ایشان است و همواره به تقویت مبانی فکری و اعتقادی جوانان تاکید داشتند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در وصف آیت الله مصباح یزدی مبنی بر فقیه بودن، حکیم مجاهد و مجاهدت بلندمدت ایشان گفت: آیت الله مصباح جهاد در راه مبارزه با نفس داشتند و هیچ دلبستگی به مقام دنیایی، عنوان و شهرت نداشتند و در برابر انحرافات می ایستادند و در مسیر صراط المستقیم از ملامت ها هراس نداشتند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب با بیان اینکه شخصیت آیت الله مصباح به گونه ای نبود که مبارزات و مجاهدت های خود را علنی و اعلام کند تصریح کرد: ایشان کتاب “جنگ و جهاد در قرآن” را به رشته تحریر درآورد و این کتاب بسیار مجاهدساز بود و سعی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت دارد.

روانبخش با اشاره به معانی “جهاد کبیر” مبنی بر اینکه با بهره گیری از منطق قرآن باید با شبهه افکنی های دشمن مقابله کرد و آیت الله مصباح مجاهد فقید این عرصه بود گفت: زمانی که دشمن با سیل شبهات وارد میدان شد، آیت الله مصباح شاگردانش را به تناسب همان زمان و شبهات وارد عرصه کرد و در برابر شبهات دشمن ایستاد و جنگید و ایمان مردم حفظ شد.

وی تصریح کرد: پس از رحلت امام(ره)، عده ای به دنبال دفن نظام اسلامی و انقلاب بودند اما حضور آیت الله مصباح و مجاهدت های ایشان و شاگردانش برای حفظ نظام اسلامی بسیار موثر و نقش آفرین بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب با بیان اینکه میلیون ها کتاب از پاسخگویی های آیت الله مصباح به شبهات به چاپ رسید و پاسخگویی های ایشان همچون عصای حضرت موسی(ع)، سحر شبهات دشمن را جمع کرد افزود: راه نورانی ایشان باید ادامه یابد و کتاب ها و دستورالعمل های ایشان برای ما درس است و باید استفاده شود.

روانبخش ضمن معرفی کتاب “رساترین دادخواهی و روشنگری” خاطرنشان کرد: ایشان ارتباط قوی با اهل بیت(ع) داشت و به توسل به اهل بیت(ع) سفارش می کرد و تمام عمرش را در راه تبیین و تفسیر بیانات ائمه اطهار(ع) سپری کرد و به فرزندانش هم توصیه کرد که “در منزل من روضه حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) بخوانید.”

وی افزود: این عالم مجاهد و انقلابی در دهه بصیرت همزمان با ایام فاطمیه و شب شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به دیدار حق شتافت و این مزدی بود که خداوند در همین ایام به ایشان عطا کرد که پس از رضایت ولی خدا و تشییع باشکوه در کنار قبر استاد خود آیت الله بهجت(ره) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آرام گرفت لذا باید چنین شخصیتی را الگو قرار داده و راه شان را ادامه دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.