غلامحسین رضوانی:
قرار دادن جبهه پایداری در ردیف احزاب غلط مصطلح است

0 ۱۴۶

غلامحسین رضوانی، عضو جبهه پایداری، در رابطه با تاثیر میزان تحصیلات اعضا و پایه گذاران یک حزب بر عملکرد آن گفت: جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی است و به این علت در رده احزاب محسوب می شود که برای قانونی شدن فعالیت تشکل ها، چارچوبی به نام ماده ۱۰ احزاب وجود دارد، لذا قرار دادن جبهه پایداری در ردیف احزاب غلط مصطلح است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: جبهه پایداری مجموعه گفتمان انقلاب اسلامی است و از تشکیلات مشابه احزاب بهره مند نیست، منتها به دلیل رعایت قانون در چارچوبی قرار گرفته است که براساس ماده ده احزاب، تعریف و تصور می شود که جبهه پایداری هم حزبی مانند سایر احزاب است، در صورتی که رسالت اصلی جبهه پایداری تبلیغ و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است.

رضوانی با اشاره به نقش تحصیلات افراد بر میزان تاثیرگذاری آنها بر حزب تصریح کرد: تحصیلات به معنای متداول به تنهایی بیان گر گرایش سیاسی افراد نیست اما از طرفی چنانچه هر فرد سیاسی، جهت گیری مشخص سیاسی داشته باشد و در گفتمان سیاسی مشخصی تعریف شود، و اگر در زمینه های مختلف تخصص های لازم را داشته باشد، می تواند در تقویت آن حرکت سیاسی موثر باشد.

این عضو جبهه پایداری ادامه داد: البته این نکته را باید در نظر داشت که نمی توان گفت سطح تحصیلات در میزان اثرگذاری آنها بی تاثیر است اما مهم است، فردی که در گفتمان سیاسی مشارکت می کند بتواند از بنیه های مستحکم منطقی برخوردار باشد.

رضوانی در واکنش به اینکه حضور افرادی مثل آقاتهرانی و سقای بی ریا که دارای مدراک تحصیلی از دانشگاه های معتبر آمریکا هستند، تا چه اندازه بر حرکت جبهه پایداری تاثیر گذاشته است؟ خاطرنشان کرد: تحصیلات به تنهایی معرف شخصیت افراد و تعیین کننده منش سیاسی آنها نیست و حتی ممکن است تحصیلات افراد به گرایش سیاسی آنها، مربوط نباشد. در جبهه پایداری افراد با عقاید، افکار و گرایشات خاصی حضور دارند که بعضا تحصیلات داخلی یا خارجی دارند البته تحصیلات بنده در داخل بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درپایان یادآور شد: لذا اینکه تحصیلات در کجا یا در چه رشته ای بوده لزوما گرایش خاصی را دیکته نمی کند بلکه در صورت مرتبط بودن رشته تحصیلی می تواند به آن فرد در نمایندگی گفتمان مورد نظر، کمک کند و تاثیر بگذارد. به عنوان مثال تحصیلات بنده در رشته فنی است که مسلما این تحصیلات تاثیری بر گفتمان ندارد. اما اگر تحصیلات مرتبط با گفتمان باشد، می تواند تقویت کننده یا تضعیف کننده گرایشات فرد باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.