نصرالله پژمان فر:
دلالان کف خیابانی عامل آشفتگی بازار ارز هستند

0 ۱۸۹

نصر الله پژمان فر با اشاره به گرانی های اخیر بازار مسکن و ارز گفت: عدم کنترل بازار یکی مهمترین فاکتورهایی است که امروز مردم را بیش از همه نگران کرده و در این میان نوسانات قیمت ارز به صورت طبیعی نیست.

وی ادامه داد: ارز دولتی نسبت به ارز نیمایی کمتر توزیع می شود و این واقعیتی است که مردم آن را حس می کنند چون طبیعتا تاثیراتش در قیمت تمام شده کلاهای مورد نیازشان مشاهده می شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم عنوان کرد: آن چیزی که امروز بیشتر از همه نگران کننده به نظر می رسد عدم نظارت و وادادگی در این حوزه است به این معنی که مبنایی برای نوسانات قیمت ارز وجود ندارد.

وی افزود:یک مشت دلال سر چهار راه هستند که از طریق هدایت هایی که برخی بانک های سطح کشور انجام می دهند نوساناتی در ارز ایجاد می کنند.

پژمان فر تصریح کرد:از طرف دیگر فسادی که در بازار نسبت به ارائه محصولات در مقابل تقاضا وجود دارد که دارای عوامل مختلف ساختگی است موجب نابسامانی و فسادهایی می شود که امروز قابل مشاهده است.

وی ابراز کرد:متاسفانه بسته ای از کوتاهی دارد رخ می دهد که منجر به مشکلات امروز در فضای تهیه کالای مردم شده است.

وی در خصوص تاثیر صادرات کالاها بر افسار گسیختگی قیمت ها گفت: افزایش قیمت ها عوامل مختلفی داشته دارد که کار به اینجا رسانده اما این عوامل منحصر به موارد مانند به صادرات و ارز آوری نیست.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه باید بخشی از عوامل پنهان افزایش قیمت ها و دستگاه های دولتی موثر در گرانی ها پیدا کنیم، در خصوص مبلغ تمام شده کالاها با وجود کاهش قیمت ارز افزود: من فکر می کنم دلیل عمده مشکلات رانتی است که در این قضیه وجود دارد و این رانت ها منجر به مسائلی شده امروز مشاهده قابل مشاهده است.

پژمان فر خاطرنشان کرد: تلاطم های بازار ارز حاصل فعالیت افرادی است که برای خود قرار هایی دارند و گاهی به صورت شبکه ای تلاش می کند فساد را در جامعه گسترش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.