مجتبی ذوالنوری:
نقاط قوت امروز قوه قضائیه مرهون تدابیر شهید بهشتی است

0 ۲۱۹

مجتبی ذوالنوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر سال ۱۳۶۰، اظهار داشت: جامعیتی که شهید بهشتی داشت زبان زد بود و نقش بزرگی در تحقق انقلاب اسلامی ایران داشت و امام خمینی(ره) درباره ایشان فرمودند «شهیدبهشتی یک ملت بود». هفت تیر یکی از حوادث بسیار تلخی است که در سال ۶۰ اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال ۶۰ شاهد مجموعه ای از حوادث بودیم، بیان کرد: عزل و فرار بنی صدر، شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران او، شهادت شهیدان رجایی و باهنر، ترور مقام معظم رهبری و… از مهمترین رویدادها بود. در حادثه تروریستی ششم تیرماه مسجد ابوذر، شاهد عنایت خداوند بودیم زیرا اگر آیت الله خامنه ای ترور نمی شدند به احتمال زیاد در جلسه هفتم تیرماه حزب جمهوری اسلامی شرکت می کرد اما عنایت اللهی چنین رقم خورد که ایشان روز قبل از ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان مجروح شوند و در اجلاس حزب جمهوری اسلامی شرکت نکنند و امروز ایشان بعنوان نعمتی بزرگ برای جهان اسلام باقی بماند.

وی افزود: بعد از این حوادث که در سال ۶۰ رخ داد به فاصله کمی، انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کردیم و با فاصله کمی، شهیدان رجایی و باهنر را نیز از دست دادیم. بررسی این سلسله حوادث تلخ و کشنده در سال ۶۰ نشان می دهد که آن سال مقطع سختی از عمر انقلاب بود اما به برکت خون شهدا، عنایت الهی مشمول مردم و نظام جمهوری اسلامی شد و بغض و کینه منافقین کور دل که عزیزان ملت را به شهادت رساندند به اهداف شوم شان نرسیدند.

ذوالنوری ادامه داد: امروز بازخوانی تاریخ انقلاب و دیدن دست آلوده نظام سلطه و استکبار جهانی در استخدام و اجیر کردن مزدوران برای از بین رفت مردم ایران و سقوط نظام ما باید دیده شود و به همین جهت لازم است نگاهی به تاریخ انقلاب داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم اسلام و انقلاب کرده ایم و شهید بهشتی و شهدای ۷۲ تن نیز جز همین شهدا هستند، گفت: شهید بهشتی در تاسیس نظام اسلامی تاثیر بسیار زیادی داشت که نقاط قوت امروز قوه قضائیه مرهون تدابیر و درایت شهید آیت الله بهشتی است.

وی ضمن گرامیداشت و تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: با راهی که آقای رئیسی برای تحول در قوه قضائیه پیش گرفته اند و بارقه های امیدی که در دل مردم ایجاد شده و اصلاحاتی را که از درون قوه قضائیه شروع کرده اند، امیدواریم ان شاءالله بعد از ۴۰ سالگی انقلاب، مردم مزه واقعی عدالت اسلامی را بچشند و این حرکت باعث تحولی عظیم در قوه قضائیه شود و مردم صدای ترکیدن زالوهایی که خون ملت را مکیده اند، بشنوند و این زالوها از هر جناح و حزبی که هستند باید مورد برخورد قرار گیرند.

ذوالنوری با بیان اینکه مردم امروز بار همه سختی ها از جمله مشکلات معیشتی و اقتصاد را تحمل می کنند، اظهار داشت: با چشیدن طعم عدالت، آلام مردم تسکین یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.