حق تقدم با چیست؟

0 ۴۸۰

غلامحسین رضوانی: الحمدالله ترکیب نهایی کمیسیونهای تخصصی مجلس و روسای آنها معلوم گردیدند . در این اثنا خلاصه ای از آنچه در این زمینه بر اینجانب رواداشته شده ، برای اهل نظر و دقت بیان می شود ، شاید مفید فایده باشد .

در تاریخ ۹۹/۴/۱ غیر رسمی مطلع شدم که به عضویت کمیسیون بهداشت و درمان درآمده ام هرچند که شامگاه پنجشنبه به من اعلام کرده بودند که باید از میان چهارکمیسیون قضایی، فرهنگی، بهداشت و شوراها دو گزینه را انتخاب نمایم .

علیرغم داشتن سالیان متمادی تجربه به عنوان قائم مقام سازمان برنامه و بودجه کشور، تحصیلات تکمیلی اینجانب در رشته مهندسی، برای کمیسیون برنامه و بودجه مقبول نیفتاده است، اما اکنون مشخص شده که با توجه به ارتباط وثیق با رشته تحصیلی ام !!! ورود به کمیسیون بهداشت و درمان بلامانع است، مطلبی که مرغ پخته را هم می خنداند. هر چند تحصیلات اینجانب منحصر به موارد مذکور هم نیست.

البته جای شکوه و شکایت نیست چون لابد همه چیز طبق ضوابط و معیارها !!!! و مطابق آیین نامه های داخلی مجلس !!!! بوده است .تبصره ۱ ماده ۳۶ آیین نامه می گوید :” فرم امتیازبندی و دستورالعمل اجرایی این ماده بر اساس شاخص های : تحصیلات، سوابق اجرایی مرتبط، نمایندگی مجلس و سابقه عضویت در کمیسیون و ….. الی آخر “

ملاحظه می شود که بعد از تحصیلات ، ویرگول گذاشته و سپس سوابق اجرایی مرتبط ذکر شده است . اکنون سابقه تحصیلات در معتبرترین دانشگاههای کشور با برخورد سلیقه ای ، فدای تحصیلات آنچنانی احیانا در دانشگاههای غیر معتبر و در رشته هایی که ………، قرار گرفته و سوابق اجرایی مغفول مانده است .

البته ناگفته نماند که دیروز برادر عزیز حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، از انقلابیون راسخ راه یافته به هیئت رئیسه ،در نطق خود در مجلس اعلام کرد که به سهم خود از تبدیل هیئت رئیسه به هیئت سلیقه جلوگیری خواهد کرد.

تردید در وفای به عهد ایشان ندارم و از این بابت خوشحال و از ایشان سپاسگزارم، ان شااله که توفیق قرین نیت خیر ایشان باشد، امیدوارم نیاز به ارائه توضیحات بیشتر احساس نشود، هرچند ممکن است عدو شود سبب خیر، گر خدا خواهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.