سیدمحمدجواد ابطحی:
وزارت امورخارجه زمینه ساز ورود کیت های تشخیصی ایرانی به بازارهای جهانی باشد

0 ۴۲۹

سیدمحمدجواد ابطحی در رابطه با اهمیت افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی کشورمان در راستای خنثی سازی تحریم ها، گفت: بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور رایزن های اقتصادی در سفارتخانه های کشورمان حس می شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان معاونت اقتصادی دستگاه دیپلماسی را ایجاد کرد اما این مهم به نتیجه مطلوب نرسیده است، تصریح کرد: در واقع دیپلمات هایی که برای خدمت در سفارتخانه ها منصوب می شوند باید چارچوب های اقتصادی را به خوبی بشناسند و همانند یک رایزن اقتصادی عمل کنند.

وی ادامه داد: در واقع دستگاه دیپلماسی باید از توانایی لازم برای تشریح دستاوردهای تولیدی و توانمندی تولید کالاهای ایرانی برای کشورهای دنیا برخوردار باشد تا دیدار با مقامات خارجی صرفا به مسائل سیاسی ختم نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی می تواند موانع بر سر راه صادرکنندگان و تولیدکنندگان را برطرف کند؛ به عنوان مثال شرایط کرونایی فرصت خوبی را برای صادرات کیت های تشخیصی تولید ایران در بازارهای دنیا بوجود آورده که تحقق آن نیازمند همراهی دستگاه دیپلماسی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد افزایش سطح دیپلماسی اقتصادی کشورمان در راستای خنثی سازی تحریم ها نیازمند خودباوری در میان مسئولان دولتی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.